Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Arline
#1416366
Sting is nu 6 maand en heeft zich tijdens een wandeling verstapt of is raar gebotst met Fenja. In ieder geval mankte hij en heb ik hem een paar dagen lijnrust gegeven.
Omdat hij eerst weer goed liep maar daarna toch af en toe mankte vertrouwde ik het niet. Toch maar weer naar de da en gevraagd om foto's te maken omdat het wel duidelijk was dat de pijn in zijn schouder zat.
Er is een stukje kraakbeen in het schouder gewricht los/beschadigd en dit laat ik operatief verwijderen. De kans op goed herstel is, heb ik begrepen, groot. De schouder is wat dat betreft 'gunstig'.
Mijn vraag is: Wat kan ik het beste nog doen ter ondersteuning? Ik geef nu glucosamine en traumeel. Is er nog iets wat ik geven kan? Ik zat eventueel te denken aan omega 3, of een extra visdagje inlassen in het menu (hij krijgt nu 1x per week zalmkop).
Heeft iemand nog tips?
Door Lizzy
#1416370
Arline schreef: Sting is nu 6 maand en heeft zich tijdens een wandeling verstapt of is raar gebotst met Fenja. In ieder geval mankte hij en heb ik hem een paar dagen lijnrust gegeven.
Omdat hij eerst weer goed liep maar daarna toch af en toe mankte vertrouwde ik het niet. Toch maar weer naar de da en gevraagd om foto's te maken omdat het wel duidelijk was dat de pijn in zijn schouder zat.
Er is een stukje kraakbeen in het schouder gewricht los/beschadigd en dit laat ik operatief verwijderen. De kans op goed herstel is, heb ik begrepen, groot. De schouder is wat dat betreft 'gunstig'.
Mijn vraag is: Wat kan ik het beste nog doen ter ondersteuning? Ik geef nu glucosamine en traumeel. Is er nog iets wat ik geven kan? Ik zat eventueel te denken aan omega 3, of een extra visdagje inlassen in het menu (hij krijgt nu 1x per week zalmkop).
Heeft iemand nog tips?
Voor en na de operatie moet je geen visolie geven. Dat verhoogt namelijk de kans op bloedingen. Als de operatie wat langer geleden is, kun je wel visolie toevoegen. Of een extra visdagje (vette vis). Of dat werkelijk helpt...? Ik denk dat je met 1 visdag en wat glucosamine al genoeg doet, eerlijk gezegd.
Door Arline
#1416377
Bedankt voor de tip, wist niet dat visolie kans op bloedingen verhoogt!
Ok dan hou ik het bij glucosamine.
Nou hopen dat alles goed verloop en dat mijn ventje er weer goed bovenop komt, want op dit moment baal ik behoorlijk  :(
Door Fynn
#1416935
Onze reu Asani is geopereerd met 15 maanden aan OCD aan beide knieen.
Ik weet niet in hoeverre de operatie gelijk is aan de schouder maar hem heb ik glucosamine gegeven.
En momenteel geef ik corta RX.

Groetjes Rian,ijuba,Fynn en Asani
Door Arline
#1417128
En hoe is het herstel? Is hij weer de oude?
Ik geef nu ook glucosamine en dat blijf ik ook nog wel even doen. Corta RX lees ik hier veel goeds over, kan ik dat via internet bestellen? Heb je een linkje voor mij?
Door Lizzy
#1417359
Arline schreef: En hoe is het herstel? Is hij weer de oude?
Ik geef nu ook glucosamine en dat blijf ik ook nog wel even doen. Corta RX lees ik hier veel goeds over, kan ik dat via internet bestellen? Heb je een linkje voor mij?
Ik bestel Corta RX bij www.entirelypets.com. Zonder zou Brutus niet meer kunnen lopen. Doet het bij OCD iets, Rian?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door