Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jack
#140779
Ons hele grasveld ziet er vreselijk uit! zoveel plekken.
Nu hebben we best een aantal honden.... dus wie het doet weten we niet.
Heeft iemand hier ervaring mee? en weet wat we hier aan kunnen doen?
Al onze honden zitten op versvlees.
groeten Jack en Hetty
Gebruikersavatar
Door Binno
#140798
Het enige wat je kan proberen, denk ik, is je honden leren om zoveel mogelijk op één plek in de tuin te laten plassen.
Met veel honden is het inderdaad een stuk moeilijker.
Wij hebben achterin de tuin een stukje grond waar geen gras staat en daar alleen mogen ze plassen.
Meestal lukt dat aardig...(niet altijd hoor ::) :-\) en ons grasveldje ziet er redelijk groen uit op dit ogenblik. ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#140819
Het zijn over het algemeen de teven die 't 'm doen. Zij plassen vaak een grotere hoeveelheid in één keer dan een reu die er tegen elke paal of boom een paar druppels uitperst.
En dan is zo'n lekker duidelijk plasje natuurlijk voor andere honden ook weer een uitdaging op er nog een schepje/plasje bovenop te doen. ;D
Door Jolly
#140831
Ik heb dat ook met de creche honden en de logees, die pissen ook allemaal in de tuin( en dat doen ze thuis nooit hoor ;)) dus ons gras was ook vergeelt.
Vooral als ze het dus overdag in de brandende zon doen gaat het zeer snel. Optie bij ons was, gieter van 10 liter altijd vol hebben met water en zodra een hond ff moet pissen meteen flink wat water erover. Het werkt bij ons goed.
Gebruikersavatar
Door Binno
#140845
Jolly schreef: Optie bij ons was, gieter van 10 liter altijd vol hebben met water en zodra een hond ff moet pissen meteen flink wat water erover. Het werkt bij ons goed.
Dat is ook bij ons de "werkt altijd in noodgevallen"-oplossing' ... ;D ;D ;D
Door K@rin
#141100
Aangezien wij buiten om onze tuin een schrikdraad :o lijntje hebben, hebben we dat ook om ons grasveld gedaan, op ca. 25 cm hoogte.
Een pyr kan daar zo overheen stappen, maar wanneer ze éénmaal kennis gemaakt hebben met zo'n draadje, passen ze daar wel voor op.
Wij hebben 2 hondenweitjes waar ze mogen poepen, piesen en graven zo veel als ze willen .............
Ons gazonnetje ziet er nu meestal redelijk groen uit ;D
Door jeanne
#141484
hier ook pisplekken in het gazon hoor ::)
Ach, ik stoor me er niet zo aan, de kids verknallen het gezon ook hoor en het onkruid doet het ook goed in het gazon, vind het wel gezellig die madeliefjes in het gras.
We kunnen grasgedeeltje wel door een poortje afsluiten, 's ochtends als wij proberen uit te slapen en de tuindeuren dus openzetten,of als ik aan het werk ben,dan gaat dat poortje dus dicht.
Dan kunnen de honden wel gewoon naar buiten, maar alleen op het terras en beneden op het grind, wat speciaal voor het pissen/poepen is aangelegd, en wat ze daar dan ook wel netjes doen hoor, meestal :P
Door Jo
#141721
Wij hebben daar ook elk jaar last van...een week of tien lang ....dan is ons logeetje hier..
Zodra zij hier is piest ze gelijk en ons jongste krengetje piest daar dan gelijk weer overheen..
Ons gras zit er elke keer uit als een dambord...een vlakje groen een vlakje geel...
Het enige wat ik eraan kan doen is het verbrande spul eruit halen,flink wat water er overheen, een dagje laten luchten en opnieuw inzaaien.
Met het weertje van de afgelopen tijd komt het gras heel snel op...en ze piesen gek genoeg niet over de nieuwe stukjes gras !
Een leuk werkje is het niet, maar dat heb ik er wel voor over ! Straks gaat ons logeetje weer naar huis en is het leed weer geleden ! ;)
#142269
Bij ons pissen en poepen ze tussendoor in de speciale grindborder.
Ook onder de overkapping bij mijn winkel gooien ze gewoon hun gieter leeg :P
Iedere dag spuit ik het 1 a 2 keer helemaal schoon.
Met de warmte van de afgelopen dagen rook je het soms ook,daar ga ik morgen speciale kennelreiniger voor kopen op natuurlijke basis.
Tara spant de kroon,met wandelen doet zij heel soms een plasje,meestal plast zij bij thuiskomst ::) ::)
Tinus doet gewoon alles met een wandelingtje.
Rare honden die Leonbergers ;D ;D
Door Ordell
#145158
Kale en gele plekken in het gras in op zich een lelijk gezicht. In ieder geval gaat het gras er niet dood van, het jaar erop wordt het nu gele gedeelte gewoon weer groen. Of het moet zijn dat er jaar in jaar uit op het gras wordt geplast, dan gaat het uiteindelijk dood. Maar zoals je een hond in huis of in een kooi zindelijk kunt maken lukt dit ook in de tuin.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door