Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door An
#141441
Echt je kan het niet geloven!! Mijn opa en stiefoma hebben een hondje. Een klein hummeltje van zo'n 12 kilo. Al jaren krijg dat beest als eten, gekookte rijst, gekookte kip, het gekookte vel erbij en dat wat jus erover. Ik hoef je wss niet te vertellen dat dat beest chronisch last heeft van zijn darmen. Ook zijn er vandaag 7!! rotte tanden getrokken. Nu met die slechte tanden zag ik vorige week mijn kans schoon en ik heb ze zover gekregen om Duck te gaan geven. Dat waren ze nu een week aan het doen naar grote tevredenheid.

Wat zegt de DA? Ofwel moet ze Eukanuba gaan geven ( ::)) want dat is goed voor gevoelige darmen ( ::)) ofwel zelf samenstellen en wel hetvolgende. 200 gram rauw vlees+ 100 gram rauwe groenten en fruit. (missen jullie ook wat in dit plaatje??????)

Duck mag zeker niet meer, dat is goed voor grote honden maar voor kleine honden zitten daar teveel bacterieën in volgens meneer.

Mijn pa belde net om dit te vertellen, ik uiteraard >:( >:( en weet je wat die zegt...ja kind kijkt die man weet het echt wel hoor...6 jaar universiteit achter de rug en in brokken zit toch alles in. Dat is toch goed voor dat hondje dan >:( Ik sta er ook wel achter zegt hij dan. Ik ben nu dus best boos. Weet je 1 van de dagen ga ik echt uit kwaadheid nog voor DA studeren, dan ben ik het ook en dan gelooft misschien iemand is wat je zegt over voeding...grrrrrrrrrrrr
Laatst gewijzigd door An op di 10 aug 2004, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lind@
#141589
Ik vond het ook eng om tegen het advies van de DA in te gaan en vers te gaan voeren i.p.v. speciale brokken voor Lothars' darmen.
Ik heb die brokken dus 2 weken gegeven en na een week begon de ellende van in dit geval diarree weer.
Nu met vers heeft hij nergens meer last van.
Ik kan me voorstellen dat het heel frustrerend is hoor.....
Door Paul_Barte
#141734
An schreef: Ja ik ben erg bang dat dat hondje op vlees en groenten alleen erg ziek gaat worden :(
Ja daar kun je op wachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Probeer ze in ieder geval over te halen om een paar keer per week een pil multivitaminen te geven en een supplement voor de CALCIUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#142233
O, daar kun je toch zo boos om worden, hè? En je staat zo machteloos als ze die dierenarts wel geloven en jou niet.
Bah, ik kan me jouw frustratie erg goed voorstellen.
Door tieneke
#142282
An schreef: Ja naar mij wordt niet meer geluisterd he >:( Die dierenarts is 6 jaar naar de universiteit geweest he....ikke niet ::)
Ik heb hetzelfde met mijn moeder meegemaakt. ;)
Door een of andere eikel die ik van sommige mensen niet meer bij naam mag noemen ::) ::)is mijn moeder helemaal anti-rauw geworden!
Dan wordt er door sommige mensen hier nog gezegd dat hij waarschijnlijk op medisch gebied heel goed en kundig zal zijn!
Ja natuurlijk! die man komt gewoon tijd te kort om zijn zakken te vullen van alle honden met huid en darmproblemen in zijn praktijk ;)
De verpakkingen met hypo-allergene brokken vliegen daar in dat dierenziekenhuis waarschijnlijk over de toonbank :-X :-X
Door uniteddogs
#143249
erg lullig om er zo weer op tgerug te komen. gaat me niet alleen om deze naam ik vind van iedereen het gewoon lullig om zijn naam op het internet te zetten.
zou jij het leuk vinden om je naam zo te zien staan?
denk het niet, en trouwens ben je bekend in die praktijk?
denk het ook niet. ik weet dus dat deze da wel COMPLETE versvleesvoeding goedkeurd. maar niet een dieet van enkel biefstuk,tartaar enz. en daar werd niet over gepraat. zo einde discussie voor mij nu, je weet nu hoe ik erover denk.

en dan wat die andere da zegt over duck, grote onzin natuurlijk. mischien zeggen dat een da maar iets van geloof 24 uur voedingleer krijgt in die 6 jaar?
of laat ze bellen met iemand van duck, die het wil uitleggen?
Door K@rin
#143304
Ik heb het nu zelf mee gemaakt ...........
Eén van mijn puppiekopers voert CB op mijn advies.
Vorige week hebben ze er een jonge Cairn-terrier bijgehaald, die Prins brokken meekreeg, op zich nog niet zo verkeerd, maar de Cairn heeft ze nu toch ook voor ca. 75% op CB staan.
Er was nog 1 reutje van dat nestje over en die heeft een vriendin van haar opgehaald ............
Op haar advies is die er gelijk mee naar haar eigen dierenarts gegaan voor controle en krijgt van die dierenarts te horen dat ZIJ deze pup vooral niet op VVK moet zetten, want dat is helemaal verkeerd voor zulke jonge (13 weken) puppen, veels te veel bacterieen .............
Zij durft nu natuurlijk het advies van mijn puppiekoper NIET op te volgen en de pup blijft lekker ::) ::) 100% op de brok staan ........ ggrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Door tieneke
#144110
uniteddogs schreef: erg lullig om er zo weer op tgerug te komen. gaat me niet alleen om deze naam ik vind van iedereen het gewoon lullig om zijn naam op het internet te zetten.
zou jij het leuk vinden om je naam zo te zien staan?
denk het niet, en trouwens ben je bekend in die praktijk?
denk het ook niet. ik weet dus dat deze da wel COMPLETE versvleesvoeding goedkeurd. maar niet een dieet van enkel biefstuk,tartaar enz. en daar werd niet over gepraat. zo einde discussie voor mij nu, je weet nu hoe ik erover denk.

en dan wat die andere da zegt over duck, grote onzin natuurlijk. mischien zeggen dat een da maar iets van geloof 24 uur voedingleer krijgt in die 6 jaar?
of laat ze bellen met iemand van duck, die het wil uitleggen?
Hier mijn E-mail adres:Flair@zeelandnet
Mail het even door ;)
Door tieneke
#144126
En noemde ik deze keer een naam?
Dus mijn moeder is een leugenaar ::) ::)
Zij weet heus wel wat hij gezegd heeft hoor,bovendien is zij nog niet seniel!
Ben nog steeds blij dat hij niet mijn Da is ;)
Wel de jouwe zeker? ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#144238
tieneke schreef: En noemde ik deze keer een naam?
Dus mijn moeder is een leugenaar ::) ::)
Zij weet heus wel wat hij gezegd heeft hoor,bovendien is zij nog niet seniel!
Ben nog steeds blij dat hij niet mijn Da is ;)
Wel de jouwe zeker? ;D ;D
Tieneke met de kans dat je boos op mij wordt in de topic waar je de naam van die da wel noemde zei ik ook al dat als je moeder dit menu aan mij zou vertellen ik ook zou zeggen dat dit geen goed dieet is.
Je hebt daar namelijk neergezet dat ze alleen vlees voert en alleen vlees voeren is rond uit slecht voor een hond. Als jou moeder zo heeft gezegd als wat jij hier had neergezet dan heeft die da geen ongelijk.
Maar dat zegt niet dat hij verstand zou hebben van voer maar alleen vlees is nu eenmaal een zeer slechte voeding.
Door oebaya
#144240
uniteddogs schreef: en dan wat die andere da zegt over duck, grote onzin natuurlijk. mischien zeggen dat een da maar iets van geloof 24 uur voedingleer krijgt in die 6 jaar?
Het is wel een Belgische dierenarts en die krijgen volgens mij iets meer voedingsleer en van een professor en niet van de brokkenindustrie. Maar de meeste dierenartsen in opleiding vinden het saaie colleges, dus ik denk dat ze er tentamen in doen met het doel een voldoende te halen en dan alles weer snel vergeten en naar de brokken grijpen.
gr.
Nicolette
Door tieneke
#144331
sylvia schreef:
Tieneke met de kans dat je boos op mij wordt in de topic waar je de naam van die da wel noemde zei ik ook al dat als je moeder dit menu aan mij zou vertellen ik ook zou zeggen dat dit geen goed dieet is.
Je hebt daar namelijk neergezet dat ze alleen vlees voert en alleen vlees voeren is rond uit slecht voor een hond. Als jou moeder zo heeft gezegd als wat jij hier had neergezet dan heeft die da geen ongelijk.
Maar dat zegt niet dat hij verstand zou hebben van voer maar alleen vlees is nu eenmaal een zeer slechte voeding.
Nogmaals,ik heb niet gezegd dat ze ALLEEN vers vlees voerde maar een enkele KEER per week!
Dat stond er ook duidelijk ;)
Goed lezen allemaal!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door