Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1415403
Geen prettige thuiskomst van mn werk, mn kamer en keuken lag vol met braaksel, en hele dunne poep  :-\.
Niet lang daarna gaf Bindi zich aan het overgeven, dus het was snel duidelijk wie ziek was.
En het bleeeeef maar komen, slijmbal na slijmbal.
Uiteindelijk heb ik haar mandje buiten gezet in n beschut hoekje en ben zelf gaan slapen.
Mandje buiten zetten bleek achteraf ook n strak plan,  :-\ ::)
Ze blijft braken, en nu geen slijm maar hele grote plassen dun eigeel maagsap  :-\
De okugest die ik gegeven heb komt er binnen 3 minuten weer uit.
Haar poep is niet meer dan slijmerig water, met soms nog een onverteerd botje ertussen.
Ze drinkt minimaal, n paar likjes water.
Wie heeft tips of ideetjes voor me, er komt te veel aan vocht uit om te negeren, anders wordt het n ritje DA  :-\
Laatst gewijzigd door nova op ma 16 nov 2009, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mcSnurk
#1415420
aan mijn kant van het water had een hond een paar dagen geleden ook blijkbaar waterpoep (via via gehoord). Misschien zwerft er een buikvirus?

oh ja, en in oud-U zou een 12 weken oude pup al een week aan de waterige diarree zijn :(
maar ik weet niet of die ook braakten :-\

zou ook even naar de DA, klinkt wel heel heftig
Laatst gewijzigd door mcSnurk op do 12 nov 2009, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1415433
Gemmaa, de andere 2 zijn gelukkig niet ziek, is dan wel n beetje vreemd.  
vanaalst schreef: jeetje dat klinkt echt heftig!
heeft ze niks opgevreten van straat ofzo?
als ze zo heftig overgeeft zou ik toch een ritje da doen...
Helaas net weer 2 flinke plassen, ze ligt buiten en drukt haar buik tegen de grond, dus ze is nog niet klaar  :-\, Het enige wat ik weet dat ze te pakken heeft gehad is een verweerde stok wat door de hond van de buren achter is gelaten op de oprit.
Hier heeft Bondi  aan gebeten, ben eigenlijk een beetje (onnodig?) ongerust omwille van die stok. Zit hier wat van vast in het maag/darm kanaal? Verder weet ik niet wat/of ze wat te  pakken heeft gehad.
Ik denk nu even aan die berner die een darmafsluiting had door een stuk kern van een maiskolf :o
Gebruikersavatar
Door nova
#1415436
Angelique schreef: Vind BIndi ook dat ze ziek is?
ja, ik vind haar een wat slome, passieve indruk maken, ze drukt ook haar buik tegen de grond.
Ze is niet apatisch
Door Lizzy
#1415457
Heeft ze koorts?

Heb je al geprobeerd het Okugest tabletje te pletten tussen twee eetlepels en het poeder in haar bek te gooien (en daarna gelijk dicht houden).

Tja, lastig om vanaf een forum te beoordelen. Als jij je ongerust voelt: moet je gewoon het zekere voor het onzekere nemen en de DA even bellen! Beter 1 keer teveel bellen/gaan dan 1 keer te weinig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1415460
nova schreef: ja, ik vind haar een wat slome, passieve indruk maken, ze drukt ook haar buik tegen de grond.
Ze is niet apatisch
In dat geval keek ik er niet te lang naar. Het komt op mij erg veel en heftig over in ene.
Gebruikersavatar
Door nova
#1415475
Bindi heeft geen koorts, 38,1
Maar aangezien ik vannacht dienst heb, en dus morgenvroeg liever naar bed ga dan naar de DA, zet ik haar maar in de auto en ga even naar het avondspreekuur.
Eig. heb ik het  zo intens hier in huis nog niet eerder gezien, en ik heb toch al n poosje honden... :-\
Gebruikersavatar
Door nova
#1415605
Ben maar naar de DA gegaan, want ze braakt zo heftig dat ik bang ben dat ze te veel vocht gaat verliezen.
Overigens is het een virale of bacteriele infectie wat ze heeft. Ze heeft 2 prikken gehad, 1x cerenia opl. en 1x amoxicilline, daarbij een kuur stomorgyl
Ben allang blij dat er niks vast zit in de darmen of een andere optie, vergif. :'(  "Ik zou haar  wel wat licht verteerbaar voer geven ", was het advies van de DA, het woord brokjes is niet gevallen. Ik heb de DA inmiddels al  goed  geinstrueerd ::) ::) ;D
Met een  gevoel van opluchting en een  gelaten  Bindi ben ik weer naar huis gegaan.
Ik heb nog wat botmix en wat kipreepjes hier liggen, dat ga ik maar ontdooien voor morgen, en voor nu wat boullion geven aan mn meisje.
Ik hoop dat het verder gaat lukken
Door **Jolanda**
#1415953
Pff nou hopenlijk dat de medicijnen aanslaan en ze zich snel beter zal voelen.
Toch maar goed dat je naar de DA bent gegaan. Maar dat van die licht verteerbare voeding had je jezelf natuurlijk ook al bedacht, of niet?

Moest gelijk aan de berner van mijn schoonouders denken die ze pas geleden in hebben moeten laten slapen, die lag ook met de buik plat op de grond, alleen had zijn hoogstwaarschijnlijk inwendige bloedingen...ben blij dat dat voor jouw Bindi niet het geval is!!

Dikke knuf en beterschap voor Bindi
Gebruikersavatar
Door nova
#1416258
Ondanks mn tijdig bezoekje aan de DA, is Bindi vandaag veel  zieker dan gisteren.
Vanmorgen kwam er  een hele grote plas maagsap uit,  en de restjes gekookt witlof van gisterenavond kwam ik er nog in tegen. :-\
Bindi wil niks eten,  wil eig. liever niet lopen :'(, ging in het park op de grond liggen en, en liep uiteindelijk met hele korte stapjes  langzaam naar huis. Vanochtend had ze wat gepoept, wel gevormd maar de ontlasting was donker en helemaal vermengd met bloed :'(
De stomorgyl heb ik opgelost in wat water, ze weigert om ook maar iets door te slikken, okugest idem.

Ze wil alleen maar liggen... :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door