Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lil
#1415185
Even een vraagje van iemand die liever barft dan kvv geeft....

Ik heb gelukkig mijn vader kunnen overhalen om zijn yorkshire pup euh puber op vers te zetten. Alleen hij wilt absoluut niet aan de barf en ik moet het eten verzorgen. Het enige dat het arme beestje nu krijgt is carnibest. Ander voer kom ik namelijk zelf niet aan of veroorzaakt jeuk (smuldier).
Kan het kwaad zo'n beestje altijd en alleen maar op cb?
Ergens groot inkopen ja dat wil men niet... kan ik me voorstellen als je slechts 150 gram per dag voert en ik heb zelf al opslag tekort.
Door Beppie1
#1415197
Wat zou daar mis mee zijn??
Helemaal goed toch, het is compleet, en ik ken er een aantal hier die volgens mij vooral KVV voeren(onze Aiji wil niet barfen....)
Door Lil
#1415199
[quote="Beppie1"]
Wat zou daar mis mee zijn??
Helemaal goed toch, het is compleet, en ik ken er een aantal hier die volgens mij vooral KVV voeren(onze Aiji wil niet barfen....)
[/quote]

Ok, voor mij is het gewoon vreemd het idee dat je dag in dag uit hetzelfde geeft  ;)
Ben barf besmet  ;) ;D
Door **Jolanda**
#1415204
Je kunt toch de 4 verschillende soorten inkopen? Rund, lam, kip en eend, krijgt het hondje alsnog wat variatie  ;)

Misschien is het een idee dat je voor het yorkje zelf kvv gaat maken?? Gewoon alles klein knippen, in diepvrieszakjes doen en klaar ben je. Dan krijgt hij geen grote barfstukken en je vader hoeft niet na te denken  ;)
Laatst gewijzigd door **Jolanda** op do 12 nov 2009, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1415216
[quote="Lil"]
Even een vraagje van iemand die liever barft dan kvv geeft....

Ik heb gelukkig mijn vader kunnen overhalen om zijn yorkshire pup euh puber op vers te zetten. Alleen hij wilt absoluut niet aan de barf en ik moet het eten verzorgen. Het enige dat het arme beestje nu krijgt is carnibest. Ander voer kom ik namelijk zelf niet aan of veroorzaakt jeuk (smuldier).
Kan het kwaad zo'n beestje altijd en alleen maar op cb?
Ergens groot inkopen ja dat wil men niet... kan ik me voorstellen als je slechts 150 gram per dag voert en ik heb zelf al opslag tekort.
[/quote]

Ik kan wel sneuere poppetjes bedenken hoor :biggrin2:

Al zou die dit alleen krijgen is toch prima voorlopig. Het is nog jong, misschien wordt je vader naar verloop van tijd ook wel wat ruimdenkender en anders breng jij af en toe een prakje wat anders.
Door bloemetje
#1415233
Net wat Angelique zegt; het kan veel erger hoor  ;D
Nee hoor dit hondje zal het prima doen op CB en idd; er zijn aardig wat smaakvarianties. Eend/rijst of lam/rijst. Dat 1e vinden ze hier overheerlijk :dribble:
Door Lil
#1415240
[quote="Angelique"]
Ik kan wel sneuere poppetjes bedenken hoor :biggrin2:

Al zou die dit alleen krijgen is toch prima voorlopig. Het is nog jong, misschien wordt je vader naar verloop van tijd ook wel wat ruimdenkender en anders breng jij af en toe een prakje wat anders.
[/quote]

ik ook... arm beestje heeft een invalide baas en de scootmobiel wordt nooit moe en is tevens hondentaxi indien nodig  ;D ;D

zou het ruimdenkender worden?  ::)
in ieder geval mag kvv al worden gegeven en ach als ik op bezoek ben...

vlucht vaders als ik ga voeren.  ::) :biggrin2:
Door Alba
#1415335
Als je vader ziet hoeveel plezier zijn hondje ervan heeft, vind hij het vast leuk als jij een barf-hapje meebrengt. En dan geeft hij lekker de CB de rest van de tijd, niets mis mee hoor! Je kan ook kijken of je ergens Haaksbarf kan krijgen om te proberen, die hebben meerdere 'smaakjes' ook.
Door Lil
#1415386
[quote="Alba"]
Als je vader ziet hoeveel plezier zijn hondje ervan heeft, vind hij het vast leuk als jij een barf-hapje meebrengt. En dan geeft hij lekker de CB de rest van de tijd, niets mis mee hoor! Je kan ook kijken of je ergens Haaksbarf kan krijgen om te proberen, die hebben meerdere 'smaakjes' ook.
[/quote]

Ja, dat is het probleem. Ze kreeg als pup HB, maar ja daar moet ik dus super ver voor rijden nu aangezien mijn leverancier daarmee gestopt is. Ik vind het al erg sympathiek dat ik voor het volledige voer zorg en elke week langs ga, want euhhh we wonen een aardig eindje uit elkaar. Klinkt niet lief, maar ja met een werkweek van officieel 40 uur (en meestal wordt het 45 uur, soms 50 uur), mijn eigen huishouden en honden ga ik niet even voor wat voer 50 minuten enkel naar pa rijden en weer terug en al helemaal geen 80 km rijden om het te kunnen halen.
Door ~anna~
#1415645
Carnibest heeft ook een biologische versie:natuurmix bio.
en dan afwisselen met bv. eend/lam want er zit al rund en kip in natuurmix bio.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 12 nov 2009, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#1415703
Ik heb 4 verschillende soorten Carnibest in de vriezer liggen. Veel van de natuur, wat minder lam, kip en eend. De kip en eend heb ik met een elektrisch mes verdeeld in stukken á 1 maaltijd en weer in de vriezer.

Saar d'r basisvoer is de natuur en krijgt daarnaast dus 1 x kip, 1x eend, 1x lam van carnibest per week en nog wat barfhappen zoals o.a. een kippenvleugel (ik kijk daarbij wat in de aanbieding is bij de supermarkt) een sardientje, soms wat yoghurt of kwark. Zo probeer ik variatie aan te brengen in haar voer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door