Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1414810
Ik  heb de vraag of een hond ook nier nodig heeft  ze krijgen bij mij de ene week pens de andere week orgaanmix.
Bestaat uit lever hart en maagjes en soms wat long had laatst ook nier nu weer besteld bij Herby konijnenniertjes maar niet geleverd kan er slecht aankomen is het noodzakelijk???
Ik geef het gewoon als hele maaltijd.
Door Happy Tail
#1414831
is niet noodzakelijk maar ze vinden het hier wel errug lekker. ik heb altijd lamsnier en rundernier.
ik zou het niet als hele maaltijd geven, want dan kloppen je verhoudingen echt niet meer denk ik.
Door deja
#1414847
Nee ik geef het in een mix als maaltijd ze krijgen s'morgens kvv en dat trek ik van het totaal af wat overblijft daar barf ik mee.
Ik geef 50 bot/vlees  25 spier 10 groente en 15 orgaan dat komt voor Beau neer op 475 gram per week dus de ene week pens en de andere week mix  hart lever  long en maagjes.
Door Nynke
#1414911
als je half kvv geeft, zou ik minder orgaan voeren. KVV bestaat toch voor een groter deel uit orgaanvlees dan barftechnisch wenselijk is  :)
Door deja
#1414925
Zij hebben geruime tijd op ong. 10 % gestaan maar vond dat wel eigenlijk erg weinig Beau krijgt 300 gr. KVV en 450 barf per dag Deja 160 KVV en 285 barf. du is beduidend minder dan de helft.
Ze krijgen vlees uit Abcoude ik haal dat uit Zaanstad heb goed kontakt met die man en die beweerd toch echt dat er niet mee dan 15 % orgaan in zit, je kan dan wel denken hij kletst maar wat maar het is een vreselijk aardige jongen en ik geloof hem echt wel.
Hij zegt ook dat alles erin gaat wat ze nodig hebben dus lever long hart en nier.
Door **Jolanda**
#1414934
Nou als er al wat nier in de kvv zit, zou ik me daar voorlopig nog niet druk om maken.

Ik meen toch met regelmaat te lezen dat honden nier en lever nodig hebben in hun menu....tja het zal wel aan mij liggen dan  :-[
Door Bennie
#1415027
Nynke F schreef: als je half kvv geeft, zou ik minder orgaan voeren. KVV bestaat toch voor een groter deel uit orgaanvlees dan barftechnisch wenselijk is  :)
Ik vraag me overigens nog steeds af waar ik grond vind voor deze stelling. Veel honden hebben dunne ontlasting van KVV dus ik zou er niet van opkijken, maar waar vind ik hier meer info over?
Door Lizzy
#1415031
Bennie schreef: Ik vraag me overigens nog steeds af waar ik grond vind voor deze stelling. Veel honden hebben dunne ontlasting van KVV dus ik zou er niet van opkijken, maar waar vind ik hier meer info over?
Aan de fabrikant vragen hoeveel orgaanvlees er in z'n prakje zit. Bandit en Bibi en Haaksbarf doen er niet moeilijk over, om daar antwoord op te geven. Bibi bevat 30%-35% orgaanvlees. Bandit bevat 30% orgaanvlees. Haaksbarf zegt 15% orgaanvlees te bevatten. Nou, voer je dus Haaksbarf, kun je normale hoeveelheden orgaanvlees blijven voeren. Rodi heeft overigens (of moet ik zeggen "had"?) soorten complete voeding die voor bijna 100% uit organen bestonden. Kijk maar naar de Rodi Compleet met hart & pens. Daar zit in: pens, boekmaag, lamshart, lever, nieren en omsloten plantaardige producten.
Door deja
#1415143
Ik heb vanmorgen een heel eerlijk gesprek gehad met de prakjesmaker van mijn KVV ik heb om eerlijk antwoord gevraagd over het KVV wat ik gebruik hij zei mij dat er 20 % in  de soort die ik geef.
Deja krijgt 1/3 kvv en 2/3 barf ik geef haar sinds van de week 15 % orgaan in haar barfmenu volgens mij krijgt ze dan totaal ong.17 % dat is toch dan wel in orde.
Beau krijgt 300 kvv en 450 barf dat is 40 % Kvv en 60 barf die krijgt dus ook 15 % orgaan en 20 % in zijn prakje
dan blijf ik toch ook onder de 20 % en dat is toch toegestaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door