Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Esmeralda77
#1413561
Hai allemaal! Wij (2 heilige birmaantjes) willen ons heel graag even voorstellen! :) En wij zijn nu al verzot op Carnibest!!! :D

Afbeelding



Hoi!!!
Ik ben Phrabu (Praboe)! Mijn naam zegt het al, ik ben de allergrootste en natuurlijk allersterkste! Ik ben een supermooie bink, Heilige Birmaan, met stamboom en alle benodigde inentingen. Ik ben 22 augustus geboren en 29 november ben ik al ZO groot en sterk, dat ik met mijn zusje Payley (Peelie) mag verhuizen naar ons nieuwe thuis!

Daar gaan wij onze nieuwe baasjes Michael en Esmeralda heel veel knuffelen en weer laten lachen, aangezien zij nog wel verdrietig zijn om het verlies van hun poesje Nicky :'( Wij krijgen daar over een paar maandjes een hele grote mooie tuinren, zodat we altijd lekker buiten kunnen spelen als we willen, maar niet kunnen verdwalen of op moeten boxen tegen de grote boze katten die hier allemaal rondlopen.



Hai allemaal!!!! Ik ben Payley (Peelie) en sta ook op de foto!! En mijn naam zegt het ook al, de kleinste, maar klein is heel fijn!!! ;) Ik ben het poesje dat samen met broer Phrabu binnenkort gaat verhuizen. Wij hebben vandaag heerlijk bij onze nieuwe baasjes op schoot liggen snurken en ook ik kan niet wachten tot we ons nieuwe thuis kunnen gaan verkennen en lekker kunnen gaan knuffelen en spelen met onze nieuwe baasjes!

Ik ben ook heel lief en in bezit van een stamboom en ik ben nog ietsje rustiger dan mijn grote stoere broer! Hij is ook een stuk groter dan ik ben, maar dan kan ik juist lekker tegen hem aankruipen straks in onze nieuwe mandjes! ;)

Wij gaan overdag toch brokjes eten (Royal Canin), maar 's avonds zullen wij lekker gaan genieten van de Carnibest kvv! Dit lusten wij nu ook al, maar voorlopig gaat er nog heet water overheen, om het ergste rauwe er nog wat af te halen voor onze darmpjes ;)

Heel veel liefs,
Phrabu en Payley! :-*


Lekker in mama haar wang kneden.... ;D
Afbeelding








Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op di 17 nov 2009, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#1413884
Ik wil je voorpret niet bederven - ze zien er schattig uit!
Toch wil ik je waarschuwen voor broer en zus, want realiseer je dat katten soms al extreem vroeg geslachtsrijp kunnen zijn, en dan heb je zo een ongepland inteelt nestje...
Door Esmeralda77
#1414608
Borke schreef: Ik wil je voorpret niet bederven - ze zien er schattig uit!
Toch wil ik je waarschuwen voor broer en zus, want realiseer je dat katten soms al extreem vroeg geslachtsrijp kunnen zijn, en dan heb je zo een ongepland inteelt nestje...
Hahah.. ja daar hadden wij ook aan gedacht al... ik hou het mannetje goed in de gaten, want je schijnt steeds jonger te kunnen/mogen castreren. Zodra hij mag en kan gaat het gelijk gebeuren. Als het meezit is het vrouwtje pas na een mnd of 9 rijp.. dus dat wordt even spannend ;)
Door Esmeralda77
#1414965
Jaaa.. ik kan bijna niet wachten! We mogen ze de 22e al ophalen (zou eerst de 29e zijn), dan zijn ze 13 weken. Ik moet alleen even informeren hoe oud het menneke minimaal moet zijn om gecastreerd te mogen worden (zonder dat hij daar later problemen als blaasgruis van krijgt)... want wij willen natuurlijk geen inteelt!  :o

Vind het wel heel spannend... is natuurlijk alweer 8 jr geleden dat ik voor het laatst kittens had (Nicky en Mindy) en dit keer ook nog raskittens... ik hoop echt dat ze gezond blijven.

We zijn al druk naar een grote ren aan het kijken, om te maken in de tuin... eigenlijk gewoon een grote tuin in onze tuin zeg maar... moet wel groot genoeg zijn en niet kil. Ik wil dat ze lekker naar buiten kunnen straks, zonder continue bang te moeten zijn dat iemand ze meepikt of dat ze gaan sjauwen of vechten met andere katten (zitten er hier nogal veel namelijk en niet allemaal even gezond als je mij vraagt).

Maar van de week eerst mandjes kijken en een nieuwe krabpaal e.d. en speeltjes hahaha... veel speeltjes!  ;)
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op wo 11 nov 2009, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esmeralda77
#1414968
connie63 schreef: heel veel plezier met de voor pret en de dingen kopen en uitzoeken ;)
Dankjewel :) ! Ik moet het wel slim doen ivm ons verdwenen budget laatste tijd, maar komt goed ;) Verwend worden ze wel haha ...
Door Anne in Zweden
#1414974
Ooohoooooh, wat een keuteltjes!!! Ikke wil ook!!! Om OP te vreten, zulke noekeliepoekies!  :dribble: :dribble: :dribble:

En je brengt me trouwens op een idee, met die tuinren. Wij gaan binnenkort verhuizen, en onze katten kunnen dan misschien niet meer vrij rondstruinen, zoals ze nu doen. Laat je te zijner tijd wat foto's zien van de ren, zodat ik je uitvinding kan jatten..?
Door Esmeralda77
#1415214
Anne in Spanje schreef: Ooohoooooh, wat een keuteltjes!!! Ikke wil ook!!! Om OP te vreten, zulke noekeliepoekies! :dribble: :dribble: :dribble:

En je brengt me trouwens op een idee, met die tuinren. Wij gaan binnenkort verhuizen, en onze katten kunnen dan misschien niet meer vrij rondstruinen, zoals ze nu doen. Laat je te zijner tijd wat foto's zien van de ren, zodat ik je uitvinding kan jatten..?
Hahaha ja is goed hoor! Wij willen hem voor februari klaar hebben. Hihi ja schatjes he! :D
Door Esmeralda77
#1417294
Borke schreef: Voor de dames die inspiratie willen voor de bouw van een gigantische kattenren, je kunt er natuurlijk een klein stuk van nabouwen...

http://www.coonmoonrising.nl/renned.html
Heyy dankjewel! We zijn vandaag bij een man geweest die de onderdelen gaat maken :) Een hele hoek van de tuin wordt straks ren. Zodra het klaar is (of misschien als we bezig zijn al) zal ik wat foto's maken en plaatsen. Hij maakt normaal voilieres voor vogels, maar dit komt eigenlijk overeen. De tuin moet helemaal op zn kop (de hele linkerkant moet veranderd, grote vijver gaat dicht ivm ruimte en de beplanting moet verplaatst worden en gras erin, maar we hopen dat het in december (vakantie) kan lukken!

Ik ben nog even aan het informeren waar ze het vroegst katertjes castreren haha... (arme beesie) de ene doet het pas v.a. 9 mnd, de ander v.a. 6 en op internet lees je veel dat ze het in landen als Amerika e.d. al met zoveel weken doen en dat er in NL ook steeds vroeger wordt gecastreerd.

Iig, zolang het maar geen problemen kan geven voor het beestje wil ik het wel zo vroeg als mogelijk en haalbaar is, want ik zit wel een beetje met inteelt in mn maag haha.. :P Maar er zijn meer mensen met een poes en kater uit zelfde nestje, dus het moet lukken dacht ik zo.
Door Esmeralda77
#1419723
Zoals beloofd hierbij alvast het idee van onze ren. Zodra het klaar is zal ik foto's maken! :)

Inmiddels alle onderdelen besteld en de tuin ligt op zn kop hahaha... ;) grote vijver is inmiddels leeg (wordt een deze dagen gevuld met zand dus als iemand nog weet waar je nog meer zand kunt halen gratis? ;) )

Dit is het idee wat wij krijgen qua “gaas” (is afgerond dus niet scherp oid) en ook met dit aluminium. (Alleen dan niet met stenen op de grond, maar gras en een klein deel steen of iets anders).

Aan de kant waar hij tegen de schuur zit komt een kleine overdekking voor wat lekkere luilak-plaatsjes en dus droge plaatsjes. Er komt ook nog een grote boomstam schuin in met daarboven een ligplekje ook. Verder wil ik hem zo inrichten dat het een tuin in onze tuin wordt en die van ons wordt groter dan op deze foto (gaat schuin lopen en zal dus veel dieper worden ook). Het 3,75 mtr deel is de schuurkant, daar recht tegenover (12 meter verder) is het huis. De tuin is ca. 7 breed en 12 lang.

Het deel op de tekening wat als optie stond, komt er inmiddels zeker bij.

Ik hoop dat jullie (wie ook een ren wil maken) er misschien iets aan hebben of ideeen van krijgen!

Liefs
Esmeralda

pfffffffff.... nog 5 dagen voor die dondersteentjes eindelijk met ons meemogen!!!! Wat duurt dat wachten lang zo hahaha... ! :whistle: :sleep1: :rolleyes2: :crazy2: :fotty:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Esmeralda77 op di 17 nov 2009, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door