Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1413345
Ik heb/had 1 klomp ijs (kartonnen doos) met kippenvleugels van ca 20kg.
Deze heeft 1 nacht in de koelkast en daarna de hele dag buiten gelegen  :-[.
Eind van de dag kon ik de vleugels los trekken en eea was nog ijskoud / van binnen nog net bevroren denk ik.
Ik heb alles in porties (diepvrieszakjes) in de vriezer bij mn moeder omdat mn kvv bestelling onverwacht snel kwam.
Nu is de vraag: kan ik dit nog geven? Heb een pup van 16 wkn, voor hem mischien teveel risico omdat hij alleen kvv gewend is?
#1413352
in welk opzicht vind je dan dat je dat niet kan geven????

je kunt makkelijk alles ontdooien en opnieuw invriezen.  de structuur van het vlees ed gaat er op achteruit waardoor ze dit voor menselijke consumptie afraden. het vlees wordt vaak droog als je het dan zou bakken.  
#1413362
Claudia N schreef: Ik heb/had 1 klomp ijs (kartonnen doos) met kippenvleugels van ca 20kg.
Deze heeft 1 nacht in de koelkast en daarna de hele dag buiten gelegen  :-[.
Eind van de dag kon ik de vleugels los trekken en eea was nog ijskoud / van binnen nog net bevroren denk ik.
Ik heb alles in porties (diepvrieszakjes) in de vriezer bij mn moeder omdat mn kvv bestelling onverwacht snel kwam.
Nu is de vraag: kan ik dit nog geven? Heb een pup van 16 wkn, voor hem mischien teveel risico omdat hij alleen kvv gewend is?
zeker weten kun je dat nog geven  :) :) :)
#1414908
Nadia schreef: Is het buiten koud genoeg om het over 1 nacht te laten ontdooienen dan opnieuw in te vriezen??
Ik krijg een aantal dingen nog niet van elkaar.. En in de koelkast past het niet :P
natuurlijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!  momenteel is het buiten zo'n beetje net zo koud als in de vriezer  :) :) :)

Edit:  Als het maar zo goed verpakt is dat er geen beesten bij kunnen komen  ;)
#1414915
Al het eten zit appart in zakjes, dat zit in een diepvries krat of hoe heet zo iets.. Het is gewoon een plastic boodschappenkrat met daarin zo'n zilver foliedoek spul. Met een doek ook als deksel..

Maar heb nogmeer.. Doe dat in een diepvriestas en dat ook in een krat... :D :D
#1415290
Heb je niet iets wat je heel goed kunt afsluiten? Ik zit te denken aan bv. die blauwe tonnen met zwarte deksels oid. Op een stoel zetten zou hier niet hoog genoeg zijn en denk bv aan katten, die komen ook overal.
En 1 nacht buiten neerzetten, dan is het echt nog niet ontdooit.  Heb je niet een schuur waar je het even in kunt zetten? En over die krat zou ik in ieder geval nog een plaat hout oid doen en vastzetten. En al is het helemaal ontdooit, dan kun je het toch weer opnieuw invriezen voor de honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door