Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1413756
Hoewel al stevig aan de barf val ik toch regelmatig van de ene  verbazing in de andere. Kwam nu weer ergens een aanbod voor lamskop tegen. Ik ben overal voor in, Hertog laat zich eea goed smaken maar LAMSKOP  ??? ??? daar wordt ik toch even stil van. Graag lees ik wat ervaringen en als iemand een foto heeft.................
Door Mevroi Kruim
#1413761
Lamskop is leuk voor middelgrote tot grote ervaren barfers. Mijn honden krijgen elk een halve, liefst door de slager gezaagd, anders moet ik zelf met de bijl in de weer  :P ze eten bijna alles op, alleen de onderkaken en tanden laten ze over.
Je moet wel zeker weten dat het lam is en geen schaap, schaap is erg hard en ze kunnen er tanden op breken. En ze moeten niet schrokken maar netjes knagen en liefst te harde stukken laten liggen.
Het is hard werken voor de hondjes, en er zit nuttig orgaan in (hersens, tong, ogen soms) dat ze niet vaak krijgen.
Door Anne in Zweden
#1413826
Mevroi Kruim schreef: Lamskop is leuk voor middelgrote tot grote ervaren barfers. Mijn honden krijgen elk een halve, liefst door de slager gezaagd, anders moet ik zelf met de bijl in de weer  :P ze eten bijna alles op, alleen de onderkaken en tanden laten ze over.
Je moet wel zeker weten dat het lam is en geen schaap, schaap is erg hard en ze kunnen er tanden op breken. En ze moeten niet schrokken maar netjes knagen en liefst te harde stukken laten liggen.
Het is hard werken voor de hondjes, en er zit nuttig orgaan in (hersens, tong, ogen soms) dat ze niet vaak krijgen.
Zo doet onze Max het ook: slobberslobber met de nuttige prut en dan krakboem tot alleeen stuk van de onderkaak met tanden over is. De tanden van de bovenkaak verdwijnen trouwens wel in z'n gapende muil...
Door 202Spots
#1413861
Hertog schreef: Hoewel al stevig aan de barf val ik toch regelmatig van de ene  verbazing in de andere. Kwam nu weer ergens een aanbod voor lamskop tegen. Ik ben overal voor in, Hertog laat zich eea goed smaken maar LAMSKOP  ??? ??? daar wordt ik toch even stil van. Graag lees ik wat ervaringen en als iemand een foto heeft.................
Zoiets dus  ;)

Afbeelding
Door Borke
#1413881
Ik begin er niet aan.
Met Borke zou ik het nog wel kunnen proberen, want die knaagt botten netjes schoon en begint niet eens aan harde stukken.
Sofi zou er echter haar gebit op kraken.
Door tieneke
#1413886
Anne in Spanje schreef: Je zou er honger van krijgen... :cry2:
Brrrr....om nachtmerries van te krijgen.... :-X
Door 202Spots
#1413890
tieneke schreef: Je bent zijn/haar bril vergeten Dory  ;D ;D ;D ;D
Ik weet niet wat er met 't grote formaat gebeurd is... :-\
en heb alleen nog deze mini kop met de camouflage...
(wanneer ik 'm groter maak dan word ie wazig)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door nova
#1413893
Hier Noxy aan n lamskop
Afbeelding

Soms hebben ze een uur werk, een andere keer vind je binnen n half uur alleen nog maar de onderkaken met een rij tanden,  soms zelfs die niet meer.
Nova vindt de tong niet lekker, die laat ze liggen., met wat bot eraan
Maar ik heb wel honden van ong 50 kg, maakt ook wel n verschil met een kleiner ras
Laatst gewijzigd door nova op do 12 nov 2009, 03:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#1413894
202Spots schreef: Zoiets dus  ;)

Afbeelding
Ik hoor het schaap blaten tot in Nederland  ;D ;D
Door flin
#1413904
's wel 'n heel grooooot knijn... :D

katzels hier vinden nijnekop zaaaalig...vooral de binnenkant, er blijft soms een stukje kaak-met-tand over
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door