Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1413411
Geen idee of het schadelijk is, maar gezond lijkt het me niet.

Leer hem 'nee' en je bent al een heeeel eind.

Als je niet weet hoe je dat het beste kunt aanleren:
Snoepje in je hand, hand open en op het moment dat hij het snoepje wilt pakken, hand dicht en 'nee' zeggen. Na 2 of 3 keer geef je het snoepje (houd het snoepje tussen 2 vingers als je het geeft), na een aantal keer zal hij bij 'nee' al geen poging meer doen om het snoepje te pakken.

Dan leg je het snoepje op de grond met je hand ernaast. Als hij het snoepje alsnog wilt pakken leg je je hand er op. Na een paar keer pak je het snoepje op en geef je het aan hem. Zo kun je het uitbreiden tot hij ook op afstand iets laat liggen wat hij niet mag. Beloon hem voorlopig steeds met iets lekkers als hij iets anders laat liggen.
Door Lizzy
#1413426
Mijn pup vrat vanaf 8 weken alle soorten denkbare poep. En dat doet ze nog steeds. Ze heeft NEE heel goed aangeleerd. Maar voor poep maakt mevrouw een uitzondering :biggrin2:

Beter als je het afleert natuurlijk. Maar ja, mij is dat dus niet gelukt.
Door irmaa
#1413431
[quote="Lizzy"]
Mijn pup vrat vanaf 8 weken alle soorten denkbare poep. En dat doet ze nog steeds. Ze heeft NEE heel goed aangeleerd. Maar voor poep maakt mevrouw een uitzondering :biggrin2:

Beter als je het afleert natuurlijk. Maar ja, mij is dat dus niet gelukt.
[/quote]
Ja hier het zelfde,  en ik denk nu : "Laat maar "ik erger me er niet meer aan enz.. als ze willen  dan doen ze het toch..
En.. nu is het zo..  dat ze het vrijwel niet meer doen..  sinds ik me niet meer druk over maak... ;D >:(
(soms doen ze het wel.. dan ligt er gewoon iets heel lekkers... EN... al mijn honden deden het.. of ze nu brok of vers aten.. maakt niets uit... het is gewoon LEKKER)
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1413769
[quote="Lizzy"]
Mijn pup vrat vanaf 8 weken alle soorten denkbare poep. En dat doet ze nog steeds. Ze heeft NEE heel goed aangeleerd. Maar voor poep maakt mevrouw een uitzondering :biggrin2:

Beter als je het afleert natuurlijk. Maar ja, mij is dat dus niet gelukt.
[/quote]

Sluit ik me ook bij aan
Door sandrra
#1414051
[quote="Lizzy"]
Mijn pup vrat vanaf 8 weken alle soorten denkbare poep. En dat doet ze nog steeds. Ze heeft NEE heel goed aangeleerd. Maar voor poep maakt mevrouw een uitzondering :biggrin2:

Beter als je het afleert natuurlijk. Maar ja, mij is dat dus niet gelukt.
[/quote]

Hier t zelfde Mazoe luistert en spuugt t uit of ruikt er alleen aan en Khami denkt snel doorslikken anders pakt ze t af. >:(
Maar eendepoep rollen die van mij liever in. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door