Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rheawithpixels
#1412866
Hoi, ik heb hier al via de zoek wat dingen gevonden over kennelhoest. Nou zijn onze honden hiervoor ingeent, maar na een weekend strand en zee zijn ze niezerig en als ik goed luister naar de ademhaling van de volwassen hond, hoor ik dat ze beetje snotterig is in haar neus. Nou las ik dat er vaak Echineaforce van Bloem gegeven wordt. Hoeveel druppels kan ik geven aan ze? Ik wil voorkomen dat ze echt kennelhoest krijgen eventueel, nu lijkt het meer op een verkoudheid, ze hoesten niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Elles
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1412943
kennelhoest is er in verschillende vormen, en het maakt dus niks uit of je de hond heb geent, kennelhoest kunnen ze toch wel krijgen!
zal de kinderdosering aanhouden
Door Alba
#1412956
Zoals ik het altijd geleerd/begrepen heb is kennelhoest zoiets als een verkoudheid bij ons. Het virus veranderd vaak en een enting kan er wel voor zorgen dat ze minder ziek worden maar helemaal voorkomen zal dat nooit doen. Net als de griepprik, voorkomen doet het niet maar met wat geluk word je daardoor minder ziek.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1412967
Het beste kun je dan Echinaforce Extra van Bloem geven. Daar zit ook Plantago bij in wat verzachtend werkt op de luchtwegen.

Gevaccineerd tegen kennelhoest geeft min of meer garantie tot aan de voordeur van de da-praktijk dat je hond geen kennelhoest krijgt.  :-\

Je kunt voor beide honden de halve volwassen dosering aanhouden. Het is vreselijk goor, dus even aanlengen met een beetje water en dan met een spuitje in de wangzak laten lopen en deze even dichthouden totdat ze het weggeslikt hebben.
Als ze erin trappen mag het ook op een stukje brood met iets wat ze errug lekker vinden gedruppeld worden.
Door Lizzy
#1412976
Mijn ervaring? Ik heb jarenlang gevaccineerd tegen kennelhoest en mijn honden waren na het vaccin altijd ziek, zwak en misselijk. Ben gestopt met vaccineren: nooit meer kennelhoest/problemen gehad.
Door rheawithpixels
#1413014
Thanx voor de reacties! We gaan vandaag even het bloem-spulletje halen en proberen met een stukje brood naar binnen te werken. Moet in principe wel lukken denk ik, want zo deden we het ook met de Puur Schijndracht druppeltjes.

Fijn om trouwens te weten dat de inenting voor geen meter helpt :-X

Mijn collega zijn hond heeft het gehad en hij gaf er ook de Otrivin kinderneusspray bij in het neusgat. Wat is jullie ervaring daarmee?
Door calimero_a
#1413018
Het is vreselijk goor, dus even aanlengen met een beetje water en dan met een spuitje in de wangzak laten lopen en deze even dichthouden totdat ze het weggeslikt hebben.
of eerst gewoon proberen, die leipo's hier vinden het gewoon lekker  :-X :-X :-X
Door rheawithpixels
#1413127
Ik heb geen verstand van kennelhoest he...maar mijn 2 honden zijn vorige week zondag naar show geweest en daar is het gebit gecontrolleerd door iemand die zijn hond op dat moment kennelhoest had....
Kan het daarvan komen?

Want dan kunnen er misschien nog meer last gaan krijgen  :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1413146
rheawithpixels schreef: Ik heb geen verstand van kennelhoest he...maar mijn 2 honden zijn vorige week zondag naar show geweest en daar is het gebit gecontrolleerd door iemand die zijn hond op dat moment kennelhoest had....
Kan het daarvan komen?

Want dan kunnen er misschien nog meer last gaan krijgen  :-[
Ja kan, maar het kan ook maar zo aan komen waaieren. Gezien de incubatietijd van ongeveer 8 dagen zou het goed kunnen dat er ondertussen wel meer puppen lopen te kuchen.  Shit happens, siroopje erin, druppie erin en dan is het met een paar dagen wel weer over.
Het leven van een showhond gaat nu eenmaal niet over roosjes. Overal waar je je hond mee naartoe neemt waar veel honden bij elkaar zitten loop je het risico om met ongenode gasten thuis te komen. Risico van het vak, want mensen laten nu eenmaal niet hun hond thuis als die per ongeluk een keertje hoest, aan de race is of een vlo heeft.

Hier vaccineren we overigens ook al jaren niet meer tegen kennelhoest. Sinds die tijd enkel een individueel gevalletje die wat van show of club mee naar huis nam, maar nooit geen hele uitbraken meer dat er 8 of 9 man liep te hoesten.
Door rheawithpixels
#1413181
@ Angelique:

De bezoeker was gelukkig geen keurmeester en heeft volgens mij alleen aan onze honden gezeten  ;D Zijn eigen hond met kennelhoest was veilig thuis. Hij was overigens wel in Bleiswijk.

Hier vaccineren we ook heel weinig, alleen de puppeninjecties. Rhea en Lisa hebben het beide trouwens :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1413211
rheawithpixels schreef: @ Angelique:

De bezoeker was gelukkig geen keurmeester en heeft volgens mij alleen aan onze honden gezeten  ;D Zijn eigen hond met kennelhoest was veilig thuis. Hij was overigens wel in Bleiswijk.

Hier vaccineren we ook heel weinig, alleen de puppeninjecties. Rhea en Lisa hebben het beide trouwens :-\
Kennelhoest is net zoiets als een griepje, dat neem je overal mee naartoe op alle manieren. Honden blaffen het elkaar nog toe, waar het ook zijn naam aan ontleend, dus één op één contact is niet eens noodzakelijk. En wat ik al zei, men blijft er niet voor thuis. Ik trouwens ook niet. Zeker niet als je naar Bleiswijk moet, want dat wil toch geen mens missen :animal_rooster:
Hopenlijk zijn je dametjes er met een paar dagen vanaf en gaan ze niet echt aan de kuchel, zowel, één kuchje en dan zo vlot mogelijk op de Natterman.

Met die neuspray heb ik geen ervaring, maar als ze hier een kennelkuch hadden dan was het ook echt aan de hoesterij en daar kwamen geen verkoudheidsverschijnselen bij kijken.
Door rheawithpixels
#1413249
Nee Bleiswijk staat inderdaad op DE lijst  ;D
Jongehondendag ook trouwens hoor  :D
:biggrin2:

Rhea doet af en toe even een soort van kuch, maar het mag geen naam noemen. Lisa sniest af en toe. Hopelijk zijn we er vroeg bij voordat het echt toeslaat. En zal even mijn kassabonnetje van die prik gaan opzoeken hahahaha
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1413363
Elvis vind een theelepeltje honing (koudgeslingerd) erg lekker sinds hij zo vreslijk heeft lopen hoesten/keel schrapen  :P.
Heel gezond en verzacht de keel enorm.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door