Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1412478
De vraag zegt het al!!

Meneer Nikki vind het eigenlijk allemaal maar een gedoe. Als ik het zeg, geeft hij de katten KVV, zeg ik niet dat het klaar ligt krijgen ze gewoon allemaal blik van hem. Niet alle katten zitten hier op rauw namelijk.
Omdat ik geen rijbewijs heb, wordt hij eigenlijk schijt ziek van overal naar toe rijden om rauw vlees te halen. De honden houd hij zich al helemaal niet mee bezig en ik denk dat als ik bv in het ziekenhuis zou komen dat ze wel rauw krijgen van hem maar dan wel met de natte vinger methode. Terwijl de menu's duidelijk uitgeprint op de koelkast hangen. Maar hij heeft geen benul waar wat ligt en wat wat is in de vriezers.
Ik geef volgens hem en mijn ouders veel te veel geld uit aan de honden en katten. Maandelijks is dit voor de honden rond de €100,-. Voor de katten koop ik tussendoor. Dit zou ik ook kwijt zijn aan de honden tot zelfs meer aan Royal konijn. Helaas zien ze het niet dat als ik een maand meer uitgeef aan rauw vlees dat ik de volgende maand minder uitgeef.
Eigenlijk vinden mijn Meneer Nikki en mijn ouders het waanzin en ben ik er veel te veel mee bezig. Ik werk niet dus dit is mijn werk en ja, ik geef toe dat het erg verslavend is en dat ik erg hebberig er door word al het betreft koopjes.
Mijn vrienden vinden het luguber en dan vooral de prooidieren.
#1412497
Aangezien ik geen partner heb, loop ik niet tegen onbegrip aan hier in huis.
Maar wel word ik door derden aangekeken alsof ik van een andere planeet kom, wanneer ik zeg dat mn honden rauwe karkasjes etc. eten. Ik heb daar maling aan.

Vindt jouw vriend het vervelend om te moeten rijden, dan ligt er voor jou een taak te wachten om hem te overtuigen van de voordelen van vers-voeren.
Zolang hij anti vers is, kan ik me voorstellen dat hij baalt van barfboodschappen doen .
Probeer commentaar van niet-gezinsleden langs je heen te laten gaan, het  zijn jouw dieren, jouw wijze van eten geven, en jouw vriend waarmee je op 1 lijn moet zien te komen.
Succes  ;)
#1412503
Mijn vriend was meteen "om" toen ik voorstelde om te gaan barfen. We waren nog geen week bezig of hij zat al tegen iedereen die het horen wilde te preken dat barfen veel beter was, veel gezonder, veel natuurlijker, veel echter! Dat verbaasde mij ook, want mijn vriend is de nuchterste mens op aarde en laat zich zeker niet standaard meeslepen door al mijn, ahum, geniale ideeën. Maar voor barfen was hij meteen te vinden.

Gelukkig maar, want tot op heden is barfen vele malen duurder dan brokken, en er zijn er om de veertien dagen een halve zaterdag mee bezig (stad en land afrijden voor verschillende soorten vlees, en vervolgens voor veertien dagen en drie honden portioneren). Maar hij ziet ook hoe goed zijn beestjes het erop doen, en dus maakt het hem niet uit. Hij gaat zelfs vrijwillig aan de Porkert staan zweten!

Verder vinden vrienden en familie het maar een uit de hand gelopen hobby, geloof ik, maar dat vonden ze toch al van onze uitdijende dierentuin...
#1412510
nova schreef: Aangezien ik geen partner heb, loop ik niet tegen onbegrip aan hier in huis.
Maar wel word ik door derden aangekeken alsof ik van een andere planeet kom, wanneer ik zeg dat mn honden rauwe karkasjes etc. eten. Ik heb daar maling aan.

Vindt jouw vriend het vervelend om te moeten rijden, dan ligt er voor jou een taak te wachten om hem te overtuigen van de voordelen van vers-voeren.
Zolang hij anti vers is, kan ik me voorstellen dat hij baalt van barfboodschappen doen .
Probeer commentaar van niet-gezinsleden langs je heen te laten gaan, het  zijn jouw dieren, jouw wijze van eten geven, en jouw vriend waarmee je op 1 lijn moet zien te komen.
Succes  ;)
Hahaha ja zo kijken ze mij dus ook aan. Uhhh van welke planeet kom jij??

Anti- vers is hij gelukkig niet. Meneer Nikki geniet ook hoor als zijn barrels heerlijk aan een karkas zitten. Hij vind het gewoon teveel gedoe en ik probeer hem erbij te betrekken maar zoals hij zegt ik heb mijn hobby en hij de zijne. Ik praat er ook wel erg veel over hoor.
Laatst gewijzigd door *Nikki* op ma 09 nov 2009, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#1412517
Mijn familie snapt er ook niets van. Toen ik in Nederland woonde en het vlees bij de slachterijen haalde had mijn moeder het er niet zo over. Maar toen ik hier dieren ging houden om later aan de honden te voeren, daar snapte ze helemaal niets van. En daarom vertelt ze het ook aan iedereen die het horen wil.
Mij geven ze niet veel kommentaar meer, dat hebben ze in het verleden al afgeleerd. En wat de rest van de mensen betreft interesseert het me niets.
Zeker niet nu Wamão iedere dag zowel 's morgens als 's avonds zijn bak leeg eet. Dit was namelijk altijd een groot probleem.
#1412519
Mijn man was in het begin wel een beetje sceptisch, maar meer omdat hij dacht dat het erg veel tijd zou gaan kosten en wat andere kleine praktische problemen.
Maar toen ik zei dat het echt beter was voor de dieren, was hij ook al snel om, want dat vond hij toch het belangrijkste en de rest konden we dan wel oplossen. :-*

In principe bepaal ik wel wat de honden en katten elke dag eten, maar hij weet wel globaal hoe het verdeeld is, dus als ik er een keer niet zou zijn, zou hij wel (beetje op de gok) uit de vriezer halen wat nodig is.
Ik verdeel het eten van de dieren in de bakken, dan ga ik 2 van de 4 honden eten geven en hij geeft de andere 2 hun bak. Later op de avond ga ik de katten voeren terwijl hij de honden uitlaat.
Terwijl ik het voer in de bakken van de honden doe, begint hij vast ons eigen eten klaar te maken, dus bij ons zijn de taken gewoon aardig verdeeld.

Ook gaat hij voor mij vlees halen als ik met mensen samen bestel of een adres in de buurt heb. Als het in mijn (kleine) autotje past haal ik het zelf, anders vindt hij het geen enkel probleem het op te halen.
Vorige week is hij speciaal voor mij naar een slachterij gereden omdat hij die dag tijd had en ik moest werken.....

Mijn en zijn ouders vinden het wel veel werk (geloof ik), maar ze vinden het wel reuze interessant en staan altijd bij de bakken te kijken als het etenstijd voor de honden is ;D
Ook vragen ze belangstellend of dat geen kwaad kan, al die botten enzo..... en luisteren zowaar naar mijn uitleg.
Dat ik het de volgende keer weer moet uitleggen, vind ik niet erg :biggrin2:

Een paar van mijn vrienden hebben zelf gebarft c.q. doen het zelf ook, dus die kijken er niet van op. De andere vrienden/bekenden kijken me wel eens aan alsof ik gek geworden ben, maar laten me wel in mijn waarde (tenminste waar ik bij ben ??? ::))

Ik geloof dat ik niet mag klagen met de mensen om me heen 8)

Oja, een van mijn buren dacht ook een keer te helpen toen ze wist dat we vers vlees voerden..... toen stond er 's avonds een doos met 5 levende duiven op de stoep :-X
Heb haar maar voorzichtig gezegd dat ik dat toch echt wel iets té vers vond..... en sindsdien krijg ik niks meer :-\
#1412580
*Nikki* schreef: Hahaha ja zo kijken ze mij dus ook aan. Uhhh van welke planeet kom jij??

Anti- vers is hij gelukkig niet. Meneer Nikki geniet ook hoor als zijn barrels heerlijk aan een karkas zitten. Hij vind het gewoon teveel gedoe en ik probeer hem erbij te betrekken maar zoals hij zegt ik heb mijn hobby en hij de zijne. Ik praat er ook wel erg veel over hoor.
Dat is dan wel positief.
Overigens zal mijn zoon,  die  het eigenlijk n beetje vies vindt, mijn honden alleen voeren wanneer ik alles klaar zet in de bakken. Hij zal wel de gevulde bakken aan de honden geven.
Hij legt de verantwoording ook duidelijk terug bij mij, zal wel wat willen ophalen in geval van nood, maar ik geloof dat ik Hans ook niet  eraan kreeg om veel barfboodschappen voor mij te doen.
Ik denk dat ik dan eerder naar een internetleverancier zou gaan. Alleen om van de z**k af te zijn  :-\
#1412639
Mijn vriend vond de kvv prima voor Tanja omdat hij zag dat ze het er beter op deed. Dat de borders kvv kregen vond hij flauwekul want die deden het ook goed op brokken.
Hij vond dat het allemaal te duur was. Oke, ik moest hem daar gelijk in geven 210euro per maand aan voer vond ik ook wel veel.

Overgestapt op Barf. Dat vond hij al helemaal niks!! Nog meer rotzooi zei hij... Dus ik heb hard moeten praten.
Ik heb hem weten te overtuigend dat barf goedkoper is en nu lijkt hij er iets minder problemen mee te hebben. Al doet hij af en toe nog wel eens wat plagerig. Maar hij heeft zoiets van; ik kan zeggen wat ik wil, je doet toch waar je zin in hebt ( hihi  :D :biggrin2: ) en accepteerd het dus. Hij deed zelfs niet moeilijk over een extra vrieskist.

De honden voeren....doet ie al sinds ze kvv krijgen niet meer. Hij heeft het 1x moeten doen, maar toen heb ik het vlees van te voren moeten verdelen en duidelijk moeten zeggen welke bak voor wie was.
Vandaag leek het er op dat ik een ritje moest maken en bijna 2 dagen van huis zou zijn...tja dan de honden, die moeten natuurlijk ook eten. Dan moet ik dus al een deel klaar zetten en porties maken en uitleggen wie wat moet krijgen, anders denk ik dat ze 2 dagen brood krijgen of zo.

En mijn familie  ;D ik stuur zelfs mijn vader op pad om het e.e.a. te regelen  :D
Hij lijkt het wel normaal te vinden dat honden vers vlees eten en is trots als hij iets heeft kunnen regelen, hij denkt zelfs mee over adressen waar ik eens moet gaan vragen  ;) :biggrin2: Ook is hij nieuwsgierig naar de prijs van een adres die hij me verteld heeft en of ik het goedkoper heb kunnen krijgen dan via internet of dan op een andere plaats. Hij vind het zelfs ergens jammer dat hij niet meer in de vis werkt, want dan had hij me heel veel gratis vis (koppen snijsels) kunnen bezorgen  :D
De rest van de fam zegt er weinig over al snappen ze er niet veel van.
#1412646
Mijn omgeving vind het hebben van 3 honden al  "not done".
En nu ik ze vers vlees geef gaan helemaal de  ??? omhoog.
Ik kom echt van een andere planeet als ik vertel dat ik ze een kalkoennek of hertenvlees heb gegeven.
Mijn man vond het eerst onzin.
Hun hond vrat ook gewoon brokken en van tafel en is ook oud geworden.
Barfen vind hij helemaal niets.
Dus staan ze hier op kvv en nu moet hij toegeven dat ze toch wel smakelijker eten als bij de brokken, dat ze allemaal mooi glimmen ( ::) vooral zijn vriend Diesel ) en het was hem onlangs opgevallen dat er bij Tommy nog steeds geen tanden gereinigd hoefde te worden.

Dus heel langzaam gaat hij het toch wel inzien dat brokken ook niet alles is.
#1412660
Hmm, mijn lief roept af en toe dat brokken wel handig zou zijn. Denk dat als ik er niet meer ben, de honden dan kvv zouden krijgen. Maar ze rijdt heel het land af om het te halen, helpt met dingen herverpakken en heeft laatst zelfs drie pensen en een boekmaag staan snijden.
Ik doe alles voor een week in portie's en dat staat dan per hond/kat in bakken in de koelkast. Daar kan dan uitgehaald worden per dag. Dat gaat soms nog wel eens lief. Denk dat lief dan alle bakken op 't aanrecht heeft staan en dan de bakken door elkaar gooit (dan is het kleine beer heeft iets niet op, kijk ik naar het kliekje is het konijn, dat kan niet, want dat zit niet in haar menu, lust ze niet). En soms is aan het eind van de week een ton van één hond leeg en heeft de andere hond nog twee porties. Zal er ook wel iets mis zijn gegaan. Maar mij hoor je niet klagen.
Mijn ouders, dat is lastig, door mij gingen ze van gekookt vlees (dat was wat de fokker 25 jaar terug meegaf bij de pup, gekookt vlees, gekookte groente, gistocal en ?cal) naar brok. Waarna ik dus nu ging zeggen, vlees is beter. Daar Dame van mij is, en ik het eten voor dame verzorg (eigenlijk zit dame daar op mijn kosten), hadden ze geen keus. Eerst dacht ik zou ik kvv doen, maar heb toen toch net barf meegegeven. Moeders was er blij mee, die vond dat brok nooit wat. En ze mag ook nog groentehapje en fruithapje voeren, dus dat was in orde. Na het nette barf minder net barf gaan geven. Maar goed moeders durft geen koppen te geven, dus vaders werd ingeschakeld. Die vond en vindt het belachelijk wat die honden eten (zo goed eet ik zelf niet), maar toen ik gratis ook voor de ander van hun ben gaan maken heb ik nooit een klacht gehoord. Vaders staat hier keurig eens per week op de stoep om voorraad op te halen, op vakantie gaat er een vriezertje mee. En vaders heeft hier inmiddels hertenkoppen staan klieven met zijn bijl. Begreep dat moeders dit jaar op Texel met een mede barfer stond op de camping en dat ze het bij de afwas hadden over stukjes lamsvlees en welk ander vlees de honden het lekkerst vinden.
De rest van de wereld, die weet zeker dat zonder brok kleine beer geen gebroken sesambotje had. Ach ja, laat ze maar denken.
Schoonfamilie vindt het bezit van één hond al belachelijk, laat staan meer als één hond. En dat je dan nog eten aan ze geeft.
#1412692
Lief vind dat Falco er fantastisch uitziet.
En is er intussen ook wel van overtuigd dat het gezond voor hem is. Maar nog niet helemaal overtuigd dat brokken niet net zo gezond zijn.
Als ik het klaar zet, wil ie de bak nog wel op de grond zetten, als ik er niet ben. Maar vlees verdelen, knippen en hakken, of zelfs gaan staan kijken of er tijdens het eten niks misgaat, no way ............:puke:
#1412715
Astrid eet van april 2007 rauw
In begin was Theo ook sceptisch
Nu haalt hij wel eens pens schapenkoppen
en haalt bij de Naanhof wel eens kip enz
Hij ziet nu ook dat het met Astrid beter gaat geen overvolle anaalklieren geen hotspot geen stinkende vacht
Ben begonnen met een oude vriezer(nu ondertussen al 3)
Mijn moeder en zussen zijn het ondertussen ook al gewend ,
maar begrijpen het  niet
Bij de dierenarts is het nog niet ter sprake gekomen
Vrienden en bekende vinden dat ik gek ben
Maar daar trek ik me niets van aan
Wij weten wel beter toch
#1412773
Rik gelooft zeker dat het beter is en dat ze het hardstikke lekker vinden ziet hij ook. Maar ik verdeel het eten en doe de medicijnen voor Gunnar erbij. Hij wil ook best meerijden om vlees te halen, maar meewandelen en alleen maar rauw ouwehoeren, nee, dan maakt ie liever het huis schoon  :suck_kr: :suck_kr: :suck_kr: :roflmao: :roflmao:

wat een mazzel voor mij  ::) ::) ::) ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door