Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1412186
En hier ben ik terug met een vraagje die bovenkomt in de zoektocht naar de jeuk van NEna... :-[
Nena reageert allergisch aan "iets" en heeft in oktober twee keer op AB gezeten omdat ze zweertjes kreeg op haar buik.  De laatste ABpil kreeg ze zaterdagmorgen en alle zweertjes en dergelijke waren al een paar dagen echt weg.  We zijn in de voeding ook aanhet zoeken omdat dit eigenlijk het enigste echte ding is waar we nu mee aan de slag kunnen gaan.
In haar voeding is de laatste dagen niets verandert behalve dat ze zaterdag twee rauwe sardienen heeft gekregen.  Zondagmorgen géén enkele uitslag en de sardienen zijn ook netjes binnen gebleven want die waren met smaak opgegeten  :D
Nu komt de vraag.  Zondagmiddag zijn we naar het bos gegaan en net voor we 't bos ingingen gekeken...géén uitslag.  Nena heeft daar overal gelopen en zoals het onze mie is geen enkele plas onbenut gelaten om er in te duiken om blaadjes en takken op te vissen.  Eén keer zijn we niet snel genoeg geweest en heeft ze een hap paardenstront opgesmikkelt
Thuis gekomen hebben we haar natuurlijk onder de kraan gestoken maar zonder zeep, alleen héél goed afgespoelt. 
En deze morgen staat ze terug met uitslag op haar buik  :-\
Nu is mijn vraag kan dit van dat hapje paardenstront zijn ( hoewel ze dat nog nooit heeft kunnen eten!!) of mogen we nu echt wel denken aan iets uit de natuur waar ze niet tegen kan?  Het feit dat het haar eerste hap paardenst***t is geweest doet mij echt vermoeden dat het bijna niet kan maar dat is mijn idee.
We nemen ook contact op met onze eigen dierenarts maar dat kan pas deze middag.  En ik ben benieuwd naar jullie reactie omdat ik niet alleen wil voortgaanop de mening - ervaringen van één persoon...
Door Truus
#1412190
In paardenpoep kan medicijnen zitten zoals wormenkuur. Ik laat het niet toe want je weet maar nooit. In plassen water kan ook veel vuil zitten dus daar zou het ook van kunnen komen.
Door Veerle-scrappyToo
#1412197
Nou ik vind het ook niet dadde dat ze van die paardenstront eet maar ze is nu eenmaal soms iets sneller als het aankomt op iets  weghappen.  En toen ik keek was het echt een gans spoor van paardenstront van ik denk een meter op twee.  Eén hap viel dan nog mee maar was er idd eentje te veel >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door