Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1411721
Heerlijke vakantie gehad, behalve dan dat zowel wij als onze honden in een soort van flea hazard terecht zijn gekomen  :-X :-X :-X. Nu hebben we daar ongeveer anderhalve week geleden vlooiendruppels van de supermarkt (iets anders was er niet te krijgen) gebruikt, maar het circus springers trekt zich daar niet echt wat van aan  :-X. Kan ik nu hier alweer meteen een beter middel gebruiken, of moet ik daar mee wachten tot het andere uitgewerkt zou moeten zijn (vier weken). Net weer een vlo gevangen, en ik wil liever geen plaag in mijn huis  :-X.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#1411739
*Dorothea* schreef: Jakkes :o :o
wij houden 2 weken aan. Ik zou stronghold geven, werkt toch verreweg het beste, vind ik.
Thx! :-*
Door Happy Tail
#1416030
ik heb hier een enkele vlo zien rondwandelen op Baya van de zomer. het een half pipetje Excil hebben ze hun koffertjes gepakt, je zag ze na een paar uur de vacht (voor zover aanwezig) uitlopen.....normaal krijgen ze altijd knofloookjes en toch nu voor het eerst in haar cariere vlooien.
gelijk het huis gespoten met omgevingsspray en ze waren er allemaal zo van tussen .
Het ligt natuurlijk een beetje aan de soort vlo welk middel ze wegwerkt; dacht dat er voornamelijjk alleen maar kattenvlooien zijn tegenwoordig die dan op onze honden terecht komen
Door bloemetje
#1416091
Happy Tail schreef: dacht dat er voornamelijjk alleen maar kattenvlooien zijn tegenwoordig die dan op onze honden terecht komen
Niet echt helaas... Mijn honden hebben heel vaak vlooien gehad het afgelopen jaar. Mijn katten dus nul nada niks.. Zelfs geen enkel vlooienpoepje :o
Ik heb ze wel steeds meebehandeld maar dan nog. Ik vond dat wel gek trouwens. Het zal wel een ander soort vlo zijn bij mij idd. Want ze waren bijzonder lastig weg te krijgen. Advantage, vlooienshampoo en een bezoek van de Rentokil heeft ze uiteindelijk verjaagd..
Door Mevroi Kruim
#1416194
Kan best dat ze vnl op je honden zaten maar het waren vrijwel zeker kattenvlooien. Van die kleine donkerbruine. Hondenvlooien zijn zeldzaam, die zijn een stuk groter en lichter van kleur. Is toch zeker 25 jaar geleden dat ik die gezien heb.
De kattenvlo is niet kieskeurig itt de hondenvlo. Kattenvlooien zitten overal op, inclusief mij  :-X
Door bloemetje
#1416211
Ik was nieuwschierig en zocht eens verder! :biggrin2:

De officiële benaming voor de kattenvlo is Ctenocephalides felis. De hondenvlo bestaat ook, deze is 2 keer zo groot als de kattenvlo, maar komt in Nederland nog maar weinig voor. De officiële benaming voor de hondenvlo is Ctenocephalides canis

http://www.goeievraag.nl/vraag/vlooien- ... oien.21794 (het verschil tussen honden en katten vlooien)

Intressant! Het verschil schijnt met het blote oog niet te zien te zijn. Ze komen nog wel voor maar heel weinig. Maar ik zal nooit weten welke soort ik had vrees ik  ;D
Laatst gewijzigd door bloemetje op vr 13 nov 2009, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1416275
Mevroi Kruim schreef: Het verschil in maat is heel duidelijk hoor ...
Ik wou dat ik ze eens naast elkaar kon zien! Daar kon ik geen plaatjes van vinden. Alleen van die schematische.
Door mcSnurk
#1416280
dus je wilt de vlooien het huis uit bonjouren :biggrin2:

Ik behandel altijd de omgeving, nooit de hond. Misschien links en rechts wat vloerbedekking of zo behandelen?
Door jalis
#1447764
Ik heb twee honden en een kat vanaf het voorjaar tot nu steeds last van vlooien, ik heb al wel een paar honderd euro uitgegeven aan verdelging middelen,van spray,pillen pipets van diverse merken, als we ze behandelen gaat alles in de wasmachine de omgeving word gespoten en het helpt niet voldoende. een van de twee honden dat gaat redelijk maar de ander heeft het des temeer. De kat is ook een vlooien bunker. wie weet een middel dat wel werkt.
Door Nyncke
#1448833
Ik zou alles stofzuigen en de omgeving behandelen.
Alle kussentjes en dekentjes heet wassen.
Dan de honden met hondenshampoo behandelen.
Dan zou ik beestjes allemaal van Beaphar vlooienanticonceptie geven.
Je kunt van Beaphar van die pilletjes vlo kill kopen, heftig spul wat alle vlooien die nog op de hond zit dood gedurende een uur of 6. Dat kun je gebruiken in absolute nood. Of als je ze in de auto mee ergens anders mee naartoe neemt.

Denk je er trouwens ook aan om de auto goed schoon te maken en te behandelen?
Door bloemetje
#1449426
jalis schreef: Ik heb twee honden en een kat vanaf het voorjaar tot nu steeds last van vlooien, ik heb al wel een paar honderd euro uitgegeven aan verdelging middelen,van spray,pillen pipets van diverse merken, als we ze behandelen gaat alles in de wasmachine de omgeving word gespoten en het helpt niet voldoende. een van de twee honden dat gaat redelijk maar de ander heeft het des temeer. De kat is ook een vlooien bunker. wie weet een middel dat wel werkt.
De Rentokil is degene die bij mij alle vlooien heeft kunnen verdelgen.. Pas nadat hun zijn geweest wat het over bij mij.
Voordat hij kwam stof gezogen en honden gewassen met defencare en dag later het hele zooitje gedruppeld. Dat druppelen moet je dan nog een paar maanden zo vol houden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door