Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door doc
#1410101
Mijn honden zitten nu beide al een maand of 2 op volledig rauw voer dus GEEN groeten of mix producten.
Nu merk ik dat 1 van mijn honden veel pijn heeft bij het poepen en hij piept dan ook.
Ik voer ze geen karkassen, maar wel een hele kip die ik voor hen in stukken snijdt dus voldoende spiervlees erom heen zodat ze niks in kunnen slikken.
Wie zijn hond heeft hier ook weleens last van gehad en hoe hebben jullie dit op gelost.

Bijvoorbaat dank.

DOC.
Door sandrra
#1410110
Hier heeft Mazoe er wel eens last van als ik iets teveel bot heb gegeven.
Ik zou als ik jou was t bot gehalte wat verlagen als je hond er steeds last van heeft.

Oh ja ik zou de kip gewoon heel geven lekker laten werken. Niet dat dit t ontlasting probleem oplost, maar ze zijn dan gewoon lekker bezig.
Door doc
#1410123
SandRRa schreef: Hier heeft Mazoe er wel eens last van als ik iets teveel bot heb gegeven.
Ik zou als ik jou was t bot gehalte wat verlagen als je hond er steeds last van heeft.

Oh ja ik zou de kip gewoon heel geven lekker laten werken. Niet dat dit t ontlasting probleem oplost, maar ze zijn dan gewoon lekker bezig.
Ok ik zal hem eens aan het werk zetten, sneed het enkel in stukken omdat hij anders niet wist wat hij met die kip aan moest en ik bang was dat hij zich zou verslikken.
De andere hond een pitbull teefje die heeft z,n vraatzucht die slikt echt alles rap naar binnen en bij haar had ik het eerder verwacht pijn bij het poepen.
Zou het zo kunnen zijn dat het maagzuur nog niet sterk genoeg is om botten te verteren?

Groetjes,

DOC.
Door doc
#1410209
SandRRa schreef: Zie je stukken  onverteerd bot in de ontlasting?
Wat is de kleur vd ontlasting?
Heb geen bot gezien, maar kleur is gewoon donker en geen bloed of wat dan ook wel floepte dr straks een flinkert uit wie weet was dat "de splinter" die hem dwars zat.
Ben ze net nog wezen laten rennen in de hoop dat hij zou kakken, maar nee hoor hij hoefde niet.
Ik geef ze vandaag ff wat pens en mooi vers rundvlees :D

Groetjes,

DOC.
Door sandrra
#1410242
Dan zal dat m vast en zeker dwars gezeten hebben. Hier leggen ze ook weleens van die kanonskogels dat ik verbaas sta dat ze nog kunnen zitten ;)
Ja lekker ff de boel soepel maken met pens en spiervlees en dan weer ff aankijken.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1410763
Hier na een dag bot gegeten te hebben ziet de ontlasting er gelig en droog uit. De volgende dag is het weer normaal (klein en bijna zwart). Ook hebben ze er iets meer moeilte mee het kwijt te raken ( goed voor de anaalklieren). Het zijn kleine droge keuteltjes die ze kwijt raken. Jaren geleden heb ik gezien bij  één van mijn Duitse Herders dat zijn anaalklieren leeg gespoten werden. Het was een fractie van een seconde, maar ik zag het toevallig. Sinds 1971 heb ik honden en ik heb nog nooit de anaalklieren leeg hebben moeten laten maken bij een DA.
Door doc
#1410877
Lizzy schreef: Misschien toch een vezel tekort. Misschien moet je toch proberen om wel wat groentenmix te voeren.
Beide zijn ze nu aan de diaree en de grote braakt nu ook onverteerd vlees uit!
Ga ze nu beide ff op pens alleen zetten en dan beetje bij beetje weer vlees erbij.
Botten ff voorlopig niet want denk dat dat de boosdoener.
Ook ga ik voor de zekerheid maandag ff naar de dierenarts je weet maar nooit.
Olie doe ik altijd bij hun voer dus daar licht het niet aan.
Groetjes,

DOC
Door sandrra
#1410893
doc schreef: Beide zijn ze nu aan de diaree en de grote braakt nu ook onverteerd vlees uit!
Ga ze nu beide ff op pens alleen zetten en dan beetje bij beetje weer vlees erbij.
Botten ff voorlopig niet want denk dat dat de boosdoener.
Ook ga ik voor de zekerheid maandag ff naar de dierenarts je weet maar nooit.
Olie doe ik altijd bij hun voer dus daar licht het niet aan.
Groetjes,

DOC
pens kan nogal laxerend werken, dus zal dat niet geven bij diaree.
Je zou okugest kunnen geven en wat kip in kleinere porties per dag en dan kijken hoe t gaat.
Beterschap

btw een van mijn meiden was gisteren ook niet lekker en moest ook een paar keer overgeven.
Als ze dan niet zolang van tevoren gegeven hebben komt t vlees er natuurlijk gewoon weer uit.
Door doc
#1411555
SandRRa schreef: pens kan nogal laxerend werken, dus zal dat niet geven bij diaree.
Je zou okugest kunnen geven en wat kip in kleinere porties per dag en dan kijken hoe t gaat.
Beterschap

btw een van mijn meiden was gisteren ook niet lekker en moest ook een paar keer overgeven.
Als ze dan niet zolang van tevoren gegeven hebben komt t vlees er natuurlijk gewoon weer uit.
Ok dan wist niet dat pens laxerend kon werken had net gister 2kilo eruit gelegd.
Zal nu ff kip pakken en ze dat gaan geven thanks voor de tips.

DOC.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door