Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door May Linn
#1410441
Ik heb een boekmaag besteld.
Kan ik dit qua percentages net zo voeren als pens? of zien als overig orgaan?
En weet iemand miss hoe groot zo'n boekmaag is (kg)?
Door Alba
#1410452
Pens is voor mij gewoon koeienmaag, volgens mij valt niet alleen de pens onder de noemer maar ook de andere 3 magen. Ik kijk echt niet elke keer welke het is, dus volgens mij kan je een boekmaag gewoon voeren als pens!
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1410459
Een boekmaag kan net zo zwaar zijn als een pens, maar het ziet er heel anders uit .
Het lijkt op vieze oude grijze "vitrage" met half verteerd groen ertussen, de hoeveelheid van het "groen" hangt af tot hoever ze de boekmaag hebben leeggeschud.
Hier vonden ze het wel lekker !!!
Voor mijn gevoel is het wat lichtverteerbaarder als pens, zeker weten doe ik het niet...
Succes met het snijden en verdelen .. ::)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1410780
de Meiden schreef: Een boekmaag kan net zo zwaar zijn als een pens, maar het ziet er heel anders uit .
Het lijkt op vieze oude grijze "vitrage" met half verteerd groen ertussen, de hoeveelheid van het "groen" hangt af tot hoever ze de boekmaag hebben leeggeschud.
Hier vonden ze het wel lekker !!!
Voor mijn gevoel is het wat lichtverteerbaarder als pens, zeker weten doe ik het niet...
Succes met het snijden en verdelen .. ::)
Mmm ben benieuwd dan, heb nog niet eerder hele pens besteld, dus wordt dan gelijk vuurdoop met verdelen  :biggrin2:
Heb weleens zo'n rolletje gemalen boekmaag van carnibest gehad, dat vonden ze echt om te smullen.
Door robbiekomvoor
#1410878
May Linn schreef: Ik heb een boekmaag besteld.
Kan ik dit qua percentages net zo voeren als pens? of zien als overig orgaan?
En weet iemand miss hoe groot zo'n boekmaag is (kg)?
      :puke: :puke:
Door Nyncke
#1410881
Ik geef het zoals ik pens geef.
Mijn honden doen er een moord voor ;D
Door Happy Tail
#1411088
hier ligt ook weer een zondags hapje boekmaag klaar ;D
echt het allerlekkerste voor onze twee streepjes op hertenpens na
Door pallas
#1411153
Gaf het ook gewoon ipv pens.

@ Happy tail.
Ben ook nog op zoek naar hertepens, heb jij een adresje voor mij?
Door Happy Tail
#1411166
hertenpens tja: op het moment even geen vaste leverancier hierin helaas. wel een slager die mij even op de hoogte brengt als hij herten binnenkrijgt voor de slacht.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1411232
pallas schreef: Gaf het ook gewoon ipv pens.

@ Happy tail.
Ben ook nog op zoek naar hertepens, heb jij een adresje voor mij?
Heb je aleens bij Lupa gevraagd?
Ze verkopen wel hertevlees,hart, lever e.d misschien kunnen ze ook aan pens komen..
Door pallas
#1411274
de Meiden schreef: Heb je aleens bij Lupa gevraagd?
Ze verkopen wel hertevlees,hart, lever e.d misschien kunnen ze ook aan pens komen..
zouden ze het dan niet in het assortiment hebben als ze er aan konden komen?
Maar ik zal er idd even achteraan emailen :)
Door Happy Tail
#1411312
ik heb het ook weer in mijn assortiment hoor zo gauw ik een leverancier heb die vast kan leveren. het is ook per slot van rekening pas het begin van het wildseizoen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1423329
Boekmaag was binnen en net in stukken gehakt, hij was nog grotendeels bevroren, maar ging makkelijk met hakbijl en mes.
Denk dat bevroren het ook een stuk minder vies maakt, spul drijft nergens heen.
Het ruikt wel lekker  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door