Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1410106
Ieks, ik ontdekte gisteren een bult op Nachi's buik....zo groot als een (platte) stuiter ongeveer...

Om mijn gemoed enigzins gerust te stellen heb ik bedacht dat dat misschien een abces is t.g.v. een knokpartij.....  :-\  :-\
Wat kan het nog meer zijn??  :-[
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1410112
Cathelijn schreef: Talg  ;) Of komt bij katten niet voor?

Voelt het warm aan? Even laten aanprikken misschien?
Nee, het voelt niet warm aan en hij lijkt het ook niet vervelend te vinden als ik eraan kom (en dat lijkt me bij een abces wel vervelend...)

(hoest met Floor???  ::))
Door Cathelijn
#1410115
yuki11 schreef: Nee, het voelt niet warm aan en hij lijkt het ook niet vervelend te vinden als ik eraan kom (en dat lijkt me bij een abces wel vervelend...)

(hoest met Floor???  ::))
Een ontsteking is vaak wel warm... Ligt het mooi los?

(Ik weet niet hoe het met Floor is  :-\  Ik wacht nog)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1410127
Cathelijn schreef: Een ontsteking is vaak wel warm... Ligt het mooi los?

(Ik weet niet hoe het met Floor is  :-\  Ik wacht nog)
Voor zover ik heb kunnen voelen, ligt het wel los ja.....

(Spannend...t wachten  :-X )
Gebruikersavatar
Door koekje
#1410463
als een abces nog niet rijp is en nog niet op klappen staat, hoeft t niet erg pijnlijk te zijn.
als ik ineens zoiets hier zou vinden, zou ik naar de dokter gaan.

is nachi een meisje, of geen risico op mammatumoren?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1410550
koekje schreef: als een abces nog niet rijp is en nog niet op klappen staat, hoeft t niet erg pijnlijk te zijn.
als ik ineens zoiets hier zou vinden, zou ik naar de dokter gaan.

is nachi een meisje, of geen risico op mammatumoren?
Nachi is geen meisje  ;)
en Nachi en ik gaan liever niet naar de dokter, dus we wachten het dit weekend nog maar even af, in de hoop dat t een abces is en het dus open gaat en verdwijnt  :-\
Gebruikersavatar
Door koekje
#1410663
ik ga met open abcessen ook naar de dokter, mss is het ontstoken en AB nodig. is dat niet t geval, krijg ik dat ook van de dokter te horen (ze weten er dat ik geen voorstander ben van zomaar voor de gezelligheid AB geven en ik word daarin gerespecteerd). ot en sien houden echt ook niet van naar de dokter gaan (ot raakt in vlucht- en paniekmodus en sien transformeert tot Burger), maar als t nodig is, is t nodig.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1410919
koekje schreef: ik ga met open abcessen ook naar de dokter, mss is het ontstoken en AB nodig. is dat niet t geval, krijg ik dat ook van de dokter te horen (ze weten er dat ik geen voorstander ben van zomaar voor de gezelligheid AB geven en ik word daarin gerespecteerd). ot en sien houden echt ook niet van naar de dokter gaan (ot raakt in vlucht- en paniekmodus en sien transformeert tot Burger), maar als t nodig is, is t nodig.
Als ik denk dat het nodig is, zal ik ook zeker gaan hoor  ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1413214
koekje schreef: das fijn!

sien heeft overigens ook een bult aan de onderkant, zo tussen haar 4 pootjes.
maar die bult zit er altijd en zo 1 had nachi er vast niet  :P
Nou, heel eerlijk gezegd dat de bult juist op zo'n bult  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door