Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#134829
Ik heb voor Breezer een forel gehaald met kop en al. Helaas was ie al schoongemaakt van binnen.
Hij is op een paar kippennekkies na geen botten ofzo gewend, kan ik hem dan die forel in z´n geheel geven?
Of moet ik er nog wat mee doen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#134835
Als die 'm zo wil eten, dan kun je 'm in het geheel geven.
:D

Zoniet, dan even kleinsnijden/malen enz.
Door An
#135038
Hier is dat hap slik weg die forellen, vinden ze heerlijk :D
Door Paul_Barte
#135041
Wel altijd uitkijken met kaakjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Forellen hebben vaak de neiging om het haakje door te slikken!!

Indien je zelf gaat vangen en je moet het tuigje doorknippen omdat het haakje te diep zit, knip dan teven een stuk vin af zodat je weet dat je bij het schoonmaken dat haakje terug moet vinden.
Door Breezer
#135252
Paul_Barte schreef: Wel altijd uitkijken met kaakjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Forellen hebben vaak de neiging om het haakje door te slikken!!

Indien je zelf gaat vangen en je moet het tuigje doorknippen omdat het haakje te diep zit, knip dan teven een stuk vin af zodat je weet dat je bij het schoonmaken dat haakje terug moet vinden.
Ik heb deze gewoon bij de visboer gekocht, dus ik neem aan dat er dan geen haakjes meer in zitten.
Door Femke
#135479
Is dat wel zo?

Bij een visboer kopen mensen meestal vis om zelf op te eten. De haak zal in de kop zitten, maar mensen eten toch geen vissenkoppen?

Aan de andere kant..... wordt de meeste forel niet gekweekt in een kwekerij en met netten gevangen?
Laatst gewijzigd door Femke op za 31 jul 2004, 03:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#135503
Volgens mij is dat allemaal kweekforel. Wilde forel is haast niet meer te krijgen volgens mij. Maar goed, is forel geen zoetwatervis? Moet die niet eerst even in de vriezer?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#135507
Lizzy schreef: Volgens mij is dat allemaal kweekforel. Wilde forel is haast niet meer te krijgen volgens mij. Maar goed, is forel geen zoetwatervis? Moet die niet eerst even in de vriezer?
Het kan nog zeeforel zijn. Maar hij was wel schoongemaakt misschien dat dat wat uitmaakt?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#135514
anders gewoon voor de zekerheid toch ff twee weken in de vriezer laten liggen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#135519
Ivonne schreef: anders gewoon voor de zekerheid toch ff twee weken in de vriezer laten liggen.
Ik ben bang dat dat met dit forelltje niet meer gaat lukken :)
Door Lizzy
#135562
Angelique schreef:

Ik ben bang dat dat met dit forelltje niet meer gaat lukken :)
;D

Zit ie al in het maagje?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#135568
hmm, dat wordt dan een beetje sneu als de hond er om heen zit ;D
Door Audrina
#135880
Hier hebben de dames vandaag ook forel op (was in de "aanbieding" bij de AH). Was wel schoongemaakt van binnen, maar de kop en staart zaten er gelukkig nog aan. Ze hebben ervan staan vreten of ze 3 weken niks gehad hebben. :o
Door Breezer
#136294
Ik was even aan het speuren gegaan hier, en het forelletje ligt dus voor de zekerheid in de vriezer.
Jammer voor Breezer, maar zo houd hij nog wat tegoed.
Door Audrina
#141060
Moet forel echt eerst 2 weken in de vriezer of mag het ook korter?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door