Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1410539
Volgens mij heeft Chendo een beginnende kennelhoest.
Ik heb vanmiddag tussikind tabletjes gehaald, maar ik wil hem ook iets van hoestdrank geven.

Wat mag je een pupsel van bijna 6 maanden geven?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 10 nov 2009, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#1410544
En helpt dat dan voldoende? Over een paar weken is de winner en dan wilde ik hem toch mee nemen. Ik hoop  dat mijn andere 2 mannen het niet krijgen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1410548
Die kinderdingen van Natterman kun je ook geven. Ik zou 'm ook wat echinaforce extra van Bloem geven en even aan een tuig uitlaten zodat zijn keel niet geprikkeld wordt door de halsband.

Sterkte met het ventje.
Door Robian
#1410549
Het verzacht de keel.
Tijmsiroop is ook "goed" voor de luchtwegen.

Kennelhoest moet hij gewoon uitzieken. Als je ermee naar de DA gaat krijg je ook een soort siroopje mee.
Goed in de gaten houden en als je het idee hebt dat hij veel slijm heeft kun je ook nog Bisolvon geven.
Door tt-tjes
#1410552
Angelique schreef: Die kinderdingen van Natterman kun je ook geven. Ik zou 'm ook wat echinaforce extra van Bloem geven en even aan een tuig uitlaten zodat zijn keel niet geprikkeld wordt door de halsband.

Sterkte met het ventje.
Dat van bloem heb ik niet in huis, wel de weerstand compositum van de groene os. Zou dat ook voldoende zijn? Anders morgen ff naar de drogist.

Ik heb gelukkig ook nog een tuig liggen wat hem past.
Door tt-tjes
#1410566
Robian schreef: Het verzacht de keel.
Tijmsiroop is ook "goed" voor de luchtwegen.

Kennelhoest moet hij gewoon uitzieken. Als je ermee naar de DA gaat krijg je ook een soort siroopje mee.
Goed in de gaten houden en als je het idee hebt dat hij veel slijm heeft kun je ook nog Bisolvon geven.
Heb je van bisolvon ook een kinderversie?
Door tt-tjes
#1410599
Hij hoest nog geen slijm, dus volgens mij is dit een beginnende kennelhoest.

Zijn die tabletten ook in kinderversie?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1410648
tt-tjes schreef: Dat van bloem heb ik niet in huis, wel de weerstand compositum van de groene os. Zou dat ook voldoende zijn? Anders morgen ff naar de drogist.

Ik heb gelukkig ook nog een tuig liggen wat hem past.
Ik heb met die van Bloem goede ervaringen in combi met kennelhoest omdat er Plantago bij inzit wat een verzachtende werking op de luchtwegen heeft. Die andere kun je natuurlijk ook eerst proberen.
Door tt-tjes
#1410739
Angelique schreef: Ik heb met die van Bloem goede ervaringen in combi met kennelhoest omdat er Plantago bij inzit wat een verzachtende werking op de luchtwegen heeft. Die andere kun je natuurlijk ook eerst proberen.
Dan ga ik gewoon morgen ff naar de drogist Bloem halen.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1410765
Perle, één van mijn Duitse herders heeft het ooit mee naar huis gebracht door op een besmette mouw te bijten. De eigenaar van de hond die voor haar op dezelfde mouw beet had niets gezegd en mijn Perle bracht het mee naar huis. Veel mensen denken er te licht over,maar kennelhoest kan heel gevaarlijk zijn. De moeder van Perle (Dafne) die niet eens op de vereniging was geweest heeft in 8 dagen tijd 24 injekties gehad (elke dag 3) Zij had een heel zware longontsteking. Het is een wonder dat zij het overleeft heeft.
Door Suzanne
#1410821
tt-tjes schreef: En helpt dat dan voldoende? Over een paar weken is de winner en dan wilde ik hem toch mee nemen. Ik hoop  dat mijn andere 2 mannen het niet krijgen.
Hoi,

Sterkte! Kan me voorstellen dat je niet blij bent, maar let er alsjeblieft GOED op dat je geen zieke hond meeneemt naar een zo groot evenement! Dan maar zonde van je inschrijfgeld; ik denk niet dat "anderen" erop zitten te wachten met kennelhoest naar huis te gaan :(

En natuurlijk hopen dat je andere kerels het niet krijgen. Misschien iedereen op voorhand wat "weerstand" geven?

Suzanne
Door tt-tjes
#1410901
Suzanne schreef: Hoi,

Sterkte! Kan me voorstellen dat je niet blij bent, maar let er alsjeblieft GOED op dat je geen zieke hond meeneemt naar een zo groot evenement! Dan maar zonde van je inschrijfgeld; ik denk niet dat "anderen" erop zitten te wachten met kennelhoest naar huis te gaan :(

En natuurlijk hopen dat je andere kerels het niet krijgen. Misschien iedereen op voorhand wat "weerstand" geven?

Suzanne
Ben maar niet bang hoor, ik neem hem echt niet mee als het niet over is. Daarbij heb ik hem niet ingeschreven, alleen maar Balou.
Ik heb vanmorgen Bloem gekocht en de hele hups krijgt het nu. Voor Chendo heb ik bisolvon siroop voor kinderen er bij. Hij hoest maar af en toe, dus ik hoop dat ik er op tijd bij ben. Is het maandag niet beter dan ga ik toch ff met hem naar de DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door