Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1407957
Zoals, denk ik, bekend is Eddy zijn gezondheid niet te best. Hij krijgt dus al lange tijd Prednison. Begin mei zijn beide honden overgegaan op KVV en later ook af en toe BARF.

Begin juli kreeg Eddy heel veel hotspots en iets schilfers. De hotspots genazen heel langzaam maar nu is bijna alles dicht. Op de plekken waar de hotspots hebben gezeten heeft Eddy grote schilfers. Het lijkt wel alsof zijn huid aan het vervellen is zoals wij hebben wanneer we verbrand zijn door de zon. Ook de rest van zijn huid zit echt onder de schilfers. Vandaag werd me tijdens een borstelbeurt pas duidelijk hoe erg. In de borstel zaten meer schilfers dan wat anders. Zou dit iets te maken kunnen hebben met ontgiften?
Door sandrra
#1408270
krijgt hij ook vette vis of viscapsules? misschien dat dat iets aan de schilfers kan doen.
Door Lizzy
#1408471
Eddy en Benjy schreef: Zoals, denk ik, bekend is Eddy zijn gezondheid niet te best. Hij krijgt dus al lange tijd Prednison. Begin mei zijn beide honden overgegaan op KVV en later ook af en toe BARF.

Begin juli kreeg Eddy heel veel hotspots en iets schilfers. De hotspots genazen heel langzaam maar nu is bijna alles dicht. Op de plekken waar de hotspots hebben gezeten heeft Eddy grote schilfers. Het lijkt wel alsof zijn huid aan het vervellen is zoals wij hebben wanneer we verbrand zijn door de zon. Ook de rest van zijn huid zit echt onder de schilfers. Vandaag werd me tijdens een borstelbeurt pas duidelijk hoe erg. In de borstel zaten meer schilfers dan wat anders. Zou dit iets te maken kunnen hebben met ontgiften?
Het zou me niet verbazen dat het een combinatie is van ontgiften en misschien zijn algehele conditie. Ik zou ook elke dag visolie capsules gaan proberen.
Door Benjy en Misty
#1408991
De capsules krijgt hij dus nu niet maar wel zalm 1 x per week en ook heeft hij een tijdje visolie gehad. Het hielp helaas niet. Zijn vacht, de haren dus, voelen wel zacht aan erdoor maar voor zijn huid doet het blijkbaar (nog) niks. Binnenkort moet ik weer naar de DA met hem. Zal hem eens vragen wat hij ervan denkt maar over BARF zeg ik maar niks want hij is echt voor de brokken van Eukanuba. Nooit meer dus! Ik laat hem lekker genieten van zijn BARF maaltijdje.

Zou de zalm 1x per week en capsules niet teveel van het goede kunnen zijn?
Door Lizzy
#1408994
Eddy en Benjy schreef: De capsules krijgt hij dus nu niet maar wel zalm 1 x per week en ook heeft hij een tijdje visolie gehad. Het hielp helaas niet. Zijn vacht, de haren dus, voelen wel zacht aan erdoor maar voor zijn huid doet het blijkbaar (nog) niks. Binnenkort moet ik weer naar de DA met hem. Zal hem eens vragen wat hij ervan denkt maar over BARF zeg ik maar niks want hij is echt voor de brokken van Eukanuba. Nooit meer dus! Ik laat hem lekker genieten van zijn BARF maaltijdje.

Zou de zalm 1x per week en capsules niet teveel van het goede kunnen zijn?

Nee. Dat kun je makkelijk geven aan honden met problemen. Tenzij je denkt dat hij niet goed op vis reageert. Dan moet je dus geen vis + visolie geven. Maar juist voor honden met huidproblemen kan een hogere dosis omega 3 vetzuren buitengewoon goed werken. Twee keer raden wat er in Jeukenumaar zit, speciaal voor huidproblemen. Omega 3 vetzuur.
Door Greece
#1410332
Denk dat prednison een schilverige huid kan veroorzaken. Deze ervaring heb ik gehad. Stopte ik met de prednison dan gingen de schilvers weer weg. Wat bij Whitney ook goed hielp was wassen met tea tree shampoo.
Laatst gewijzigd door Greece op zo 08 nov 2009, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#1410751
Onze kleine kittens hadden vorige week ook ineens alledrie! hun hele ruggetje vol met schilfers,dat was 1 week nadat ze in huis waren en op volledig barf waren gezet.Alle schilfers zijn inmiddels verdwenen dus zal het ook iets met ontgiften te maken hebben gehad.
Door Benjy en Misty
#1410823
Het zou inderdaad wel kunnen maar bij Eddy is het alleen maar erger aan het worden. Hij staat nu een half jaar op KVV/BARF maar ja, het zou natuurlijk toch nog mogelijk zijn. Zelf heb ik niet het idee dat hij er last van heeft behalve wanneer ik de grote vellen ervan af haal. Dat vind hij niet leuk. >:(
Door Greece
#1410949
Prednison tast  de weerstand van de huid aan. Daardoor hebben schimmels, gisten en bacterieen meer kans. Schimmels, gisten en bacterieen zijn ook veroorzaker van seborroe. Als het echt erg wordt dan kan je een AB kuur geven maar denk dat je met tee trea shampoo een heel eind kunt komen. Zelf gebruikte ik wel meer shampoo als er wordt aangegeven dat hielp beter.  
Laatst gewijzigd door Greece op zo 08 nov 2009, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1411033
Rosalie schreef: Denk dat pretnison een schilverige huid kan veroorzaken. Deze ervaring heb ik gehad. Stopte ik met de pretnison dan gingen de schilvers weer weg. Wat bij Whitney ook goed hielp was wassen met tea tree shampoo.
Met mens EN dier kan je niet zomaar ineens met Pred stoppen :-\
dat moet langzaam verminderd en afbouwen..
Door Greece
#1411487
202Spots schreef: Met mens EN dier kan je niet zomaar ineens met Pred stoppen :-\
dat moet langzaam verminderd en afbouwen..
Goed bedoelt hoor Dory, maar dat zeg ik toch ook niet ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door