Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1408664
Nox krijgt al tijden glucosamine voor haar LSI
Nu heb ik voor het eerst eens glucosamine speciaal van de groene os in huis.
maar steeds heeft ze tekens gedeeltelijk wat dunne poep.
Ze krijgt bij mij één keer per dag eten en ze krijgt 2/3 van de dagdosis.
Ik roer het meestal door de groenten heen , en die eet ze vaak als eerste op.
Kan het komen omdat er vitC bij zit en gaat dit weer over? Helpt het om het over 2 porties te verdelen? Ik ga liever niet 2 keer per dag voeren , want dan zit ze altijd te schooien en zit ze nooit meer lekker vol.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1408924
Komt inderdaad doordat er erg veel vit C in zit. Dat gaat niet over. Je zou dan eigenlijk minder moeten geven maar dan krijgt hij weer te weinig glucosamine binnen.
Door pallas
#1409039
Hitam schreef: Komt inderdaad doordat er erg veel vit C in zit. Dat gaat niet over. Je zou dan eigenlijk minder moeten geven maar dan krijgt hij weer te weinig glucosamine binnen.
Ik denk dat ik dan hierna weer overschakel op de gewone glucosamine , daar doet ze het dan toch beter op.
Of zijn er nog andere merken waar minder vitC in zit ?
Door deja
#1409053
Ik gebruik sashasblend zijn producten uit de zee o.a. glucosamine chondroïtine en groenlipmossel gebruik het al jaren met goed resultaat zit geen vit. c. in.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1409181
pallas schreef: Ik denk dat ik dan hierna weer overschakel op de gewone glucosamine , daar doet ze het dan toch beter op.
Of zijn er nog andere merken waar minder vitC in zit ?
Als je er vanaf moet, wil ik het wel eventueel van je overnemen?? Ik weet niet hoeveel je nog hebt.
Djilly doet het er prima op.
Door pallas
#1409424
choopy schreef: Als je er vanaf moet, wil ik het wel eventueel van je overnemen?? Ik weet niet hoeveel je nog hebt.
Djilly doet het er prima op.
Tis niet zo heel veel meer.
Ik geef haar nu de halve dosering en dat gaat het denk ik wel goed.
Hierna gewoon weer terug naar een gluco zonder vit C
Gebruikersavatar
Door choopy
#1409465
pallas schreef: Tis niet zo heel veel meer.
Ik geef haar nu de halve dosering en dat gaat het denk ik wel goed.
Hierna gewoon weer terug naar een gluco zonder vit C
Ok, prima. Ik had zoiets als je nog veel hebt, dan wil ik je er wel vanaf helpen. Een hond met diarree is ook niet alles.
Hopelijk blijft ze het goed doen op een lagere dosering.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door