Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1307285
Hier krijgen ze nu sinds 2 dagen Groene Leem van Vertagil,

Nu wat vraagjes omdat ik lees dat het niet door het voer mag en de ene zegt weer wel

1.) Mogen ze het op een nuchtere maag hebben?
Ik geef ze nu smorgens eerst groene leem met wat viyo en smullen het op
dan een half uur a uur later hun eten

2.) Hoe werkt het eigenlijk? Ga je dingen aan je hond zien of hoeft het niet?
Heb hier 1 die zn poten aan het open bijten is en de ander heeft nog last met de rui
en heeft hier en daar wat bultjes. En ze hebben nog nooit zo'n kuur gehad dus leek me nu wel tijd.

3.) Klopt het dat hun ontlasting dezelfde kleur als de leem heeft?? Ze hebben hier mega groene poep nu.

4.) Klopt het dat het niet met ijzer/metaal in de buurt mag? Dus plastice lepels en bakken gebruiken?

5.) Moet het 2 of 3 weken want lees verschillend hier op het forum.

6.) Als ik ze erna eten geef, blijven de voedingsstoffen allemaal wel goed binnen of werkt dat er ook uit?

Ben de zoekfunctie al paar keer door geweest maar kan geen goed antw vinden op mn vragen,
alvast heel erg bedankt
Door Eef+Stippels
#1308440
1. Ja. Chi (vertagil) raadt aan het voor het ontbijt te geven, gemengd met water of jus d'orange.

2. Je kunt ontgiftingsverschijnselen zien aan de huid, ontlasting etc, maar dat hoeft niet perse. Maar ze kunnen er best ziek van worden als er veel gifstoffen vrijkomen, groene leem is stevig spul.

3. Ja, lijkt me goed kunnen.

4. Ik heb inderdaad ook gelezen dat je beter metaal niet in contact kunt laten komen met groene leem. Hoe dat precies zit heb ik niet kunnen vinden.

5. Is denk ik je eigen keuze, wat je zelf wilt. Ik zou het even aankijken, hoe het gaat.

6. Ik denk niet dat het invloed heeft op de voedingsstoffen, omdat het bedoelt is om gifstoffen uit het lichaam te werken, en dat zijn voedingsstoffen niet. Maar dat is mijn eigen redenatie.
Door *Evie*
#1312855
Mn reu zit helemaaaaal onder de bulten! Niet normaal alsof die door een wespennest is gestoken.

Moet ik nu doorgaan ermee of stoppen??? Ik ga nu echt aan mezelf twijfelen
Door Eef+Stippels
#1313509
*Evie* schreef: Mn reu zit helemaaaaal onder de bulten! Niet normaal alsof die door een wespennest is gestoken.

Moet ik nu doorgaan ermee of stoppen??? Ik ga nu echt aan mezelf twijfelen
Kan dus zijn dat hij veel gifstoffen kwijt moet raken en daarom zo'n last van zijn huid heeft.
Wat vervelend voor hem.

Ik ga zelf liever voor drainage compositum, werkt wat minder heftig.
Door Lizzy
#1313539
*Evie* schreef: Hier krijgen ze nu sinds 2 dagen Groene Leem van Vertagil,

Nu wat vraagjes omdat ik lees dat het niet door het voer mag en de ene zegt weer wel

1.) Mogen ze het op een nuchtere maag hebben?
Ik geef ze nu smorgens eerst groene leem met wat viyo en smullen het op
dan een half uur a uur later hun eten

2.) Hoe werkt het eigenlijk? Ga je dingen aan je hond zien of hoeft het niet?
Heb hier 1 die zn poten aan het open bijten is en de ander heeft nog last met de rui
en heeft hier en daar wat bultjes. En ze hebben nog nooit zo'n kuur gehad dus leek me nu wel tijd.

3.) Klopt het dat hun ontlasting dezelfde kleur als de leem heeft?? Ze hebben hier mega groene poep nu.

4.) Klopt het dat het niet met ijzer/metaal in de buurt mag? Dus plastice lepels en bakken gebruiken?

5.) Moet het 2 of 3 weken want lees verschillend hier op het forum.

6.) Als ik ze erna eten geef, blijven de voedingsstoffen allemaal wel goed binnen of werkt dat er ook uit?

Ben de zoekfunctie al paar keer door geweest maar kan geen goed antw vinden op mn vragen,
alvast heel erg bedankt
Tannetje raadt zelfs aan het met eten te geven. En dat is ook wat ik standaard doe. Nee, de voedingsstoffen worden echt wel opgenomen hoor.

Als jij denkt dat je hond van die bulten krijgt door de groene leem, dan zou je er mee kunnen stoppen en dan eerst inderdaad verder gaan met Drainage compositum. En dan zou je daarna weer een weekje groene leem kunnen geven om te kijken hoe dat gaat.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 20 jul 2009, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1326578
Wat je ook zou kunnen doen om het minder heftig te maken is om leemwater te maken door wat groene leem in mineraalwater te doen (Zoals in de gebruiksaanwijzing staat) en dan het water zonder bezinksel in eerste instantie geven.
Door het eten kan prima, zo heb ik het ook geleerd van Ellen Wagelaar (mijn lerares aromatherapie)

Je zou uitwendig nog kunnen ondersteunen door bijvoorbeeld wat tamanu olie evt vermengt met jojobaolie, of als het ook warm aanvoelt evt vermengd met aloe vera gel (zou die van volatile nemen, dat is volgens mij op dit moment de beste die te verkrijgen is...)
Gebruikersavatar
Door Dian
#1326646
Lizzy schreef: Tannetje raadt zelfs aan het met eten te geven. En dat is ook wat ik standaard doe. Nee, de voedingsstoffen worden echt wel opgenomen hoor.

Als jij denkt dat je hond van die bulten krijgt door de groene leem, dan zou je er mee kunnen stoppen en dan eerst inderdaad verder gaan met Drainage compositum. En dan zou je daarna weer een weekje groene leem kunnen geven om te kijken hoe dat gaat.
meng je dan gewoon de losse klei door het eten? En hoeveel? Ik heb hier ook staan, heb een poosje met water het aanlopen maken, maar vindt het een groot geklieder..........
Gebruikersavatar
Door Riek
#1326651
Dian schreef: meng je dan gewoon de losse klei door het eten? En hoeveel? Ik heb hier ook staan, heb een poosje met water het aanlopen maken, maar vindt het een groot geklieder..........
Ik heb fijne poeder en dat ik inderdaad zo door het eten.
Een beetje roeren (KVV) dan eten ze het zo op.
Een theelepel voor Boris en hij weegt 6.5kg.
Door Mevroi Kruim
#1326868
Je hebt groene leem in verschillende gradaties van fijngemalen. De hele fijne is voor inwendig gebruik, als het goed is staat dat er ook op, en de grovere voor uitwendig.
De paardjes krijgen het ook nog wel eens, bv nu na een verhuizing om het verschil in gras te overbruggen, en dan gaat er gewoon een schep door het voer.
Door Staftime
#1336388
Ik heb pas vijf dagen groene leem gebruikt bij de honden.
Julia ging weer vreselijk aan de dunne, net zoals toen ze pas op rauw stond, dus duidelijk ontgiften.
Romeo's vacht is weer als een gek aan het verharen, en hij heeft een vieze vette vacht, ook weer zoals toen hij net op rauw stond.
En dit had ik precies verwacht.
Ik heb het wel gewoon over het eten gedaan trouwens.

Daarna een dagje vasten, en dan weer gewoon verder voeren.
Julia ziet er meteen alweer wat beter uit, ze was nml weer wat magertjes aan het worden en haar ontlasting was de laatste tijd niet zo goed meer. Nu weer wel, en ze is weer aangekomen.
Aan Romeo zie ik niet echt verschil, maar ik denk dat ik hem even moet douchen zodat de afvalstoffen van het ontgiften van zijn huid af zijn en uit zijn vacht.
Door Peggy D.
#1408567
groene leem is erg handig....en de hond kan er inderdaad bultjes van krijgen. Ik heb het zelf moeten gebruiken voor mijn spastische darm en je komt onder de puisten te zitten....gelukkig tijdelijk.

Groene leem is ook erg handig als honden aan de diaree zijn of last van hun maag hebben. Je kunt het gewoon met het voer mengen.

Dat het niet met ijzer in aanmerking mag komen was vroeger zo maar met de huidige versie's kun je gewoon ijzer gebruiken
Door annielaumen
#1415040
Hoelang gebruiken jullie de groene leem
14 dagen zoals op de bijsluiter staat(1 lepeltje wat bijgesloten is)
Ooit heb ik ergens gelezen dat 9 dagen voor honden al voldoende was
Kan het niet meer terug vinden
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door