Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1388115
Naar aanleiding van het topic:' Versvleesvoeding en toch jeuk ' wil ik even reageren. Ik heb als laatste een reactie geplaatst met een vraag. Helaas is er niet meer op gereageerd. Maar toch wil ik graag advies en meningen van anderen horen. Even een stukje gekopieerde tekst vanuit dat topic in volgorde van plaatsing en relevantie voor 'mijn probleem' ;):

Ik heb mijn hond vanaf pup carnibest gevoerd, altijd jeuk zelfs onder behandeling geweest bij een homeopaat. Nu staat hij sinds een aantal maanden volledig op barf en de homeopaat kon niets meer van overgevoeligheid/allergie oid meten. Zijn jeuk is ook vrijwel verdwenen. Ik denk dat er toch iets in de carnibest toegevoegd zat waar mijn hond niet tegen kon (bv een oliesoort). Misschien een idee om te kijken of overstappen naar volledig barf iets is?
Ik gebruik trouwens puur jeuk van puur natuur en dat is super spul!!!

Ik heb nu nog 4 pipetten Prac-Tic, maar ik geef het niet meer.
Wie van jullie het evt. wil overnemen, dan geeft maar een gil.
geplaatst op: September 30, 2009, 21:20:48 Geplaatst door: pieterendiaan 
Voeg citaat toe
Citaat van: teckel op September 28, 2009, 14:35:56
Ik voer mijn teckel ook Carnibest, maar sinds 2 maanden krabt en bijt hij steeds bij de buik en de poepert.
Geen vlo te zien want ik gebruik sinds kort Prac-Tic.
Zou hij hier misschien overgevoelig voor zijn? 


geplaatst op: Oktober 02, 2009, 22:01:33 Geplaatst door: teckel 
Voeg citaat toe
Ik heb een paar dagen 'puur huid' toegediend.
En wat zag ik gisteravond.... een vlo op z'n buik. 
Het krabben is al een stuk minder, gelukkig.
Wat kan zo'n klein rotbeestje een ellende veroorzaken.


Citaat
Zijn jeuk is ook vrijwel verdwenen. Ik denk dat er toch iets in de carnibest toegevoegd zat waar mijn hond niet tegen kon (bv een oliesoort).

Citaat
Ik gebruik trouwens puur jeuk van puur natuur en dat is super spul!!!

Weet je dan nu wel of het van het barfen komt dat de hond van zijn probleem af is of dat het door het gebruik van Puur Jeuk komt?

Ik zit met precies hetzelfde probleem namelijk. Ook jeuk onder aan de buik en rond anus (dat laatste is wel verbeterd) en oorontsteking. Alleen voer ik nog niet zo lang carnibest (5 weken), maar ik zie geen enkele verbetering. DJ hadden we een half jaar terug overgezet op Dog Lovers Gold brokken omdat bij hem een tarwe allergie gemeten was door een holistisch da. Met een behandeling van verschillende druppels daarnaast ging het super! Geen rode vacht meer rondom bek en poten en geen jeuk én schone oren. Toen zijn we begonnen met Prac-tic behandelingen en helemaal misse boel... Wist ik toen veel, maar goed al doende leert men , alleen vreselijk sneu voor DJ. We hebben toch besloten om hem vers te voeren, om alle problemen voortkomende uit brok in ieder geval uit te sluiten.

Nu gebruik ik Lymphomysot om hem te helpen afvalstoffen af te voeren, ik kijk het nog een paar weken aan en anders moet ik ook maatregelen gaan nemen. Zijn ontlasting is wel stevig, maar niet zo donker als ik verwacht had bij het voeren van vers. Er zit ook altijd een heel nattig laagje omheen. Iemand daar nog ideeën over? Aan de holistisch da heb ik ook gevraagd of ik misschien drainage compositum kon gebruiken maar zij vertelde me dat ze dat vaak als te heftig meette (zij meet met bio-resonantie), vandaar mijn keuze voor de Lymphomyosot.

Bij nader inzien hoort dit topic misschien meer thuis onder 'medisch' excuus als dat zo is.

Groeten Ellen.
#1388312
Ik weet niet precies wat je vraag is? Als ik het goed begrijp heeft je hond dus nog steeds jeuk, hij is onder behandeling van een holistisch DA, eet hij Carnibest en heeft hij nog steeds problemen, die hij op die brokjes niet had?
#1388315
Hej DJ en Doerak, jeuk kan een heel lastige kwestie zijn. Over allergieën is nog niet zo heel veel bekend. Mijn hond kreeg als pup jeuk (hij was denk ik 10 maanden toen het begon). Hij at toen brokken. Na een overstap op vers en later barf ging de jeuk voor een heel groot deel weg. Ik denk omdat zijn weerstand verbeterde. Maar helemaal weg is het nooit gegaan, tot ik met hem ben verhuisd en in een heel rustig leven terecht ben gekomen, veel minder drukte en stress en in een gezonde omgeving (bos). Hij kan nu alles eten en heeft geen last meer (afkloppen). Dat is in zijn geval denk ik een combinatie van voeding (lees weerstand, want allergisch voor bepaalde voedingsstoffen is hij niet), wellicht een ander klimaat wat beter bij hem past en een leven zonder stress (van het baasje ;)). Ik vrees dus dat sommige allergische klachten een heel complexe oorzaak kunnen hebben, met meerdere factoren die een rol spelen. Wat ook nog kan is dat mijn hond er zogezegd 'overheen is gegroeid'. (Het is ook maar hoe je de dingen noemt natuurlijk.)
Het is een zoektocht. Sommige honden zijn duidelijk allergisch voor 1 of enkele stoffen. Je zou een allergietest kunnen overwegen, al zijn die niet altijd betrouwbaar. Als je die stof(fen) kunt achterhalen is het 'eenvoudig' op te lossen, niet meer met die stoffen in aanraking laten komen. Maar heel vaak is een allergie complexer en is de oplossing dus heel moeilijk te vinden. Als ik jou was zou ik overstappen op volledig barf omdat je dan een optimale weerstand gaat opbouwen. En van daaruit verder zoeken als de jeuk onverhoopt aanblijft houden. Een voor een dingen uitproberen (voedingsstoffen wisselen, denk aan wasmiddelen of andere stoffen die je gebruikt, kleedjes van bepaalde vezels, het zijn soms de gekste dingen). Neem wel voor alles een lange periode. Vijf weken is nog niet zo heel lang voor een nieuw voer. En probeer de dingen 1 voor 1 uit, anders wordt het lastig achterhalen wat nu precies een verandering veroorzaakt.
Sterkte ermee!
#1388348
Haha, Lizzy, 't is ook een lang en misschien onsamenhangend verhaal geworden maar mijn uiteindelijke vragen eigenlijk zijn:

Waarom zou DJ nog zo'n jeuk hebben? Komt het door de Prac-tic, kan dat (laatste behandeling zeker 3mnd geleden) nog zo lang irritatie opleveren, dat DJ nog steeds bezig is met het uitscheiden van die afvalstoffen.

Inderdaad, op de DLG brokken i.c.m. de druppels destijds van de holistisch da ging het super, eigenlijk tot ik die prac-tic ging gebruiken. Eigenlijk was mijn conclusie dat het daardoor moest komen, maar dat het nu al zo lang duurt zit me niet lekker. Misschien ben ik te ongeduldig en heeft het veel meer tijd nodig.

Ik ben nu op advies van de holistisch da Carnibest gaan gebruiken en de lymphomyosot. Aan welke periode kan ik denken om verbetering te gaan zien? Misschien gooit 'ie het er nu ook wel uit, de klachten zijn wel erger geworden namelijk. En voor de duidelijkheid: ik wil niet weer de brokken gaan voeren hoor!! Ik ben helemaal om!  :biggrin2:

In mijn eerste bericht staat iets over Puur Jeuk, ik twijfelde om het te gaan gebruiken want ik kom natuurlijk liever achter de oorzaak van de jeuk.  Ik denk wel sterk dat hij afvalstoffen kwijt moet omdat hij die kenmerken vertoont. Hij raakt ze alleen niet of niet goed kwijt.

Bedankt voor de reacties tot dusver!

Enneh, DJ krijg de natuur variant van Carnibest.
#1388354
DJ en Doerak schreef: Haha, Lizzy, 't is ook een lang en misschien onsamenhangend verhaal geworden maar mijn uiteindelijke vragen eigenlijk zijn:
Ja, of ik lees niet goed, dat kan ook :biggrin2:
Waarom zou DJ nog zo'n jeuk hebben? Komt het door de Prac-tic, kan dat (laatste behandeling zeker 3mnd geleden) nog zo lang irritatie opleveren, dat DJ nog steeds bezig is met het uitscheiden van die afvalstoffen.
Jeuk is lastig..... In mijn ogen kan het heel goed door Practic komen maar ik zou dan ook verwachten dat het zo langzamerhand wel weg moet zijn. Maar jeuk kan door zoveel dingen veroorzaakt worden. Van pollen tot een allergie voor was/schoonmaakmiddelen tot iets in de voeding.
Inderdaad, op de DLG brokken i.c.m. de druppels destijds van de holistisch da ging het super, eigenlijk tot ik die prac-tic ging gebruiken. Eigenlijk was mijn conclusie dat het daardoor moest komen, maar dat het nu al zo lang duurt zit me niet lekker. Misschien ben ik te ongeduldig en heeft het veel meer tijd nodig.
Ik vind 3 maanden best lang ja.
Ik ben nu op advies van de holistisch da Carnibest gaan gebruiken en de lymphomyosot. Aan welke periode kan ik denken om verbetering te gaan zien? Misschien gooit 'ie het er nu ook wel uit, de klachten zijn wel erger geworden namelijk. En voor de duidelijkheid: ik wil niet weer de brokken gaan voeren hoor!! Ik ben helemaal om!  :biggrin2:
Geen idee. Lastig te zeggen. Hoe oud is je hond ook alweer? Jong nog, toch? In dat geval valt er namelijk lang niet zoveel te ontgiften als bij een oudere hond. En zou je dus denken dat er wel verbetering moet zijn. Heb je al eens een ander voer geprobeerd? Zoals geschreven zit er in Carnibest zonnebloemolie en ook lijnzaadolie. Beide kunnen jeukklachten geven. Ik zou gaan barfen of een ander merk proberen, liefst 1 zonder toevoegingen. Haaksbarf bevat inderdaad geen premix en geen olieen.
In mijn eerste bericht staat iets over Puur Jeuk, ik twijfelde om het te gaan gebruiken want ik kom natuurlijk liever achter de oorzaak van de jeuk.  Ik denk wel sterk dat hij afvalstoffen kwijt moet omdat hij die kenmerken vertoont. Hij raakt ze alleen niet of niet goed kwijt.

Bedankt voor de reacties tot dusver!

Enneh, DJ krijg de natuur variant van Carnibest.
Waarom denk je sterk dat hij afvalstoffen kwijt moet? Ik ben met je eens, ik zou ook liever de oorzaak vinden.... Ik zou beginnen met andere voeding.
#1388368
Waarom denk je sterk dat hij afvalstoffen kwijt moet?
Omdat hij jeuk heeft en oorontsteking, vooral dit laatste duidt naar wat ik er van weet vaak op afvalstoffen die er uit gegooid worden. Nu ben ik echt geen professional hoor ;D ;) Maar ook de hol.da benoemde dit. Ook is het een gevoel wat ik erbij heb...

En wat betreft het barfen... Ik zou wel willen, maar eerst mijn wederhelft nog overtuigen, haha! Ik vind het al heel wat dat ik eerst de 'goede brok' ::) er door kreeg, en daarna de Carnibest ;). Maar heb ook al gelezen over een leverancier van barf producten hier vlakbij, dus ik ga me verder inlezen en de man des huizes overtuigen.
#1388841
ik heb een teckel met de zelfde klachten.

heb haar overgezet op glutten vrij van smuldier.
en ze grafitis .
ben nou twee weken bezig, de grote hots spot om haar rug zijn verdwenen.
ze heeft af en toe nog wel jeuk , maar het gaat een stuk beter.
dus voor lopige hou ik haar op gluten vrij en blijf de pillen geven.
;D.
Gebruikersavatar
Door nova
#1392012
DJ en Doerak schreef: Omdat hij jeuk heeft en oorontsteking, vooral dit laatste duidt naar wat ik er van weet vaak op afvalstoffen die er uit gegooid worden. Nu ben ik echt geen professional hoor ;D ;) Maar ook de hol.da benoemde dit. Ook is het een gevoel wat ik erbij heb...

En wat betreft het barfen... Ik zou wel willen, maar eerst mijn wederhelft nog overtuigen, haha! Ik vind het al heel wat dat ik eerst de 'goede brok' ::) er door kreeg, en daarna de Carnibest ;). Maar heb ook al gelezen over een leverancier van barf producten hier vlakbij, dus ik ga me verder inlezen en de man des huizes overtuigen.
Jeuk is hier ook een hardnekkig probleem geweest.  :-\, al gaat het nu naar tevredenheid.
Mijn DA zei tegen mij, dat ik 1 maand ontgiften moet rekenen voor elk jaar  dat een hond brokken heeft gehad.
Dus als jouw hond al heel wat jaartjes kan turven, zul je nog even door een zure appel heen moeten :-\
Door pieterendiaan
#1393012
hoi ellen,
dat van die jeuk en carnibest ging over mijn hond. Om antwoord te geven op je vraag:
Bikkel kreeg eerst CB en toen ook de puur jeuk, jeuk werd wel minder maar verdween niet. Toen ben ik helemaal overgestapt naar barf en ook weer het gebruik van puur jeuk, en de jeuk en allergie verdween  :)
Bij bikkel is het wel een gecompliceerd verhaal maar ik denk dat mede de olieeen in CB een rol hebben gespeeld. Verder is hij overgevoelig voor alles wat hij te veel krijgt, bv als ik hem bv als beloning alleen maar geitenoren geef, bouwt hij daar een allergie voor op. (zeer gecompliceerd dus).
Ik denk dat elke hond anders reageert op druppels zoals puur jeuk dus het lijkt mij verstandig als hij jeuk blijft houden contact op te nemen met bv een homeopaat.
Nu geef ik puur jeuk nu alleen als soort van preventie als hij bv wormen heeft en ontwormt moet worden, ik geef dit icm met drainage middelen om alle narigheid ook weer het lichaam uit te krijgen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
#1397233
Hoi!
Mijn DA zei tegen mij, dat ik 1 maand ontgiften moet rekenen voor elk jaar  dat een hond brokken heeft gehad
:-\ :( DJ heeft 7 jaar brokken gehad.... Ok weet ik een beetje waar ik op kan rekenen!

@diana&pieter: bedankt voor je reactie en je uitleg!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door