Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jolanda**
#1408168
Ik vroeg mij af welke keukenmachine jullie hebben/gebruiken om de groenten voor de hond(en) te pureren?

Afgelopen week heb ik de groenten in een blender gestopt, maar dat ding werkte alleen als ik ook water bij de groenten deed.
Dus een blender lijkt mij geen goed idee.
Door Alba
#1408197
Wij zijn aan het discusieren hier thuis, dus ik lees hier mee! Ik neig naar een echte foodprocessor, mijn vriend wilde een blender. Tot nu toe heb ik mijn oog laten vallen op een keukenmachine waar ook een staafmixer bij zit, wat me dan wel handig lijkt want dan heb je direct alles bij elkaar. Kan alle oude troep er een keer uit...

Waar ik op let is dat alles uit elkaar kan en liefst ook in de afwasmachine. Voor de rest weet ik niet zoveel van de technische kant dus ik ben benieuwd naar tips!
Door Linda & Kay
#1408208
Ik heb een sapcentrifuge van philips. Werkt perfect! Het enige nadeel is dat ik de nootjes apart moet malen. Ik de sapcentrifuge die bijv. Lizzy heeft kan je de nootjes er gewoon bij mikken. Maar die is ook een stuk prijziger. De mijne kostte 125 euro.
Gebruikersavatar
Door pike
#1408219
Ik gebruik een 'magimix". Bevalt uitstekend, maar is ook niet goedkoop. Een staafmixer heb je er niet meer bij nodig, hij maakt er grondig puree van  ;).
Door pieterendiaan
#1408226
ik heb gewoon een staafmixer en een stevige plastic kom, werk perfect!
Gebruikersavatar
Door nova
#1408230
Bij een blender moet je eerst een deel pureren wat veel vocht bevat, bijv. een ei .Daarna kun je drogere bestanddelen toevoegen en werkt alles wel naar wens  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1408238
diana&pieter schreef: ik heb gewoon een staafmixer en een stevige plastic kom, werk perfect!
Toen ik nog één hond had deed ik het ook zo, ging ook perfect. Met drie honden werd de staafmixer toch wat te klein.
Ik gebruik hem trouwens nog steeds op vakantie. Dan maak ik om de dag wat groentemix met de staafmixer.
Door Mevroi Kruim
#1408258
Staafmixert, van Braun. Blender heb ik geprobeerd, wat een onding  >:( en niet schoon te krijgen  >:( Keukenmasjien doet het ook maar niet fijn genoeg naar mijn zin.
Gebruikersavatar
Door nova
#1408281
Mevroi Kruim schreef: Staafmixert, van Braun. Blender heb ik geprobeerd, wat een onding  >:( en niet schoon te krijgen  >:( Keukenmasjien doet het ook maar niet fijn genoeg naar mijn zin.
haal je dan wel alles goed uit elkaar?
Verder heb ik een Bamix staafmixer, heel goed voor groentemix, maar wel alleen bij kleine hoeveelheden.
Bij grotere hoeveelheden komt de blender eraan te pas, en niks no probs met dat ding  :)
Door - pien -
#1408289
Ik heb een sapcentrifuge van Braun, werkt perfect vind ik. Kost iets van 90€
Je moet wel opletten met de prut die in de opvangbak komt, als je iets te veel wortel achter elkaar doet loopt ie vast/warm en hij is 1x doorgebrand,  nu heb ik een nieuwe, want hij maakt het wel goed fijn. Na afloop gooi je dan het sap en de prut weer bij elkaar en dat is je mix.
Voortaan wissel ik de vaste en de nattere groentes goed af en haal af en toe de prut bij de uitgang weg en dan gaat het prima  :)
Door pieterendiaan
#1408302
pike schreef: Toen ik nog één hond had deed ik het ook zo, ging ook perfect. Met drie honden werd de staafmixer toch wat te klein.
Ik gebruik hem trouwens nog steeds op vakantie. Dan maak ik om de dag wat groentemix met de staafmixer.
kan ik me voorstellen, heb nu vaak al een lamme arm  :D
Mevroi Kruim schreef: Staafmixert, van Braun. Blender heb ik geprobeerd, wat een onding  >:( en niet schoon te krijgen  >:( Keukenmasjien doet het ook maar niet fijn genoeg naar mijn zin.
Ik houd m gewoon onder de kraan en dan is ie schoon, die van mij bestaat wel uit twee delen (maar dacht dat ze allemaal uit 2 delen bestaan). Hij is nu alleen wel oranje geworden na het pureren van peen  ;D
Gebruikersavatar
Door Sher
#1408306
pienkeestip schreef: Ik heb een sapcentrifuge van Braun, werkt perfect vind ik. Kost iets van 90€
Je moet wel opletten met de prut die in de opvangbak komt, als je iets te veel wortel achter elkaar doet loopt ie vast/warm en hij is 1x doorgebrand,  nu heb ik een nieuwe, want hij maakt het wel goed fijn. Na afloop gooi je dan het sap en de prut weer bij elkaar en dat is je mix.
Voortaan wissel ik de vaste en de nattere groentes goed af en haal af en toe de prut bij de uitgang weg en dan gaat het prima  :)
Dit is ook mijn werkwijze, maar ik heb een echte HEMA.  :biggrin2:
Door doebas
#1408321
Ik heb gewoon een blender en begin eerst met wat komkommer waar lekker veel vocht inzit en heb ik die niet dan gaat er gewoon een druppie water bij...tegen die tijd dat alles gepureerd is merk je niets meer van dat druppie water :)
Door Mevroi Kruim
#1408345
De blendert kan niet uit elkaar, ja, de kan kan eraf maar het mes zit er vast onderin dus da's bekant niet schoon te krijgen. Naar ding  >:(
Ik maak altijd kleine beetjes groetnemix, ze eten het hier vers en niet uit de vriezert dus met de staafmixert gaat het prima. Eitje erdoor voor de smeu en smullen maar  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door