Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door flufske12
#1407774
Ik heb nu een menu samengesteld voor mijn hondje van 15 kg. Zij eet ongeveer 300 g per dag. Tot nu toe heeft zij alleen kvv gegeten met af en toe een kipkarkas en een stukje zalm maar ik zou nu toch iets meer variatie willen geven en meer barfen. Graag zou ik in het begin 3 dagen kvv willen blijven voeren.

Maandag: smuldier vlees compleet glutenvrij (300 g)

Dinsdag: kipkarkas 200 g en 100 g konijnensnippers

Woensdag : 200 g kwartel en 50 g kippenlever en 50 g kippenhart

Donderdag: Bibi lam en rijst 300 g

Vrijdag: Panharing 250 g en 50 g konijnennier

Zaterdag : Smuldier vlees compleet glutenvrij 300 g

Zondag : Kipkarkas 200 g en 100 g konijnensnippers

Wat vinden jullie van mijn menu?

Ik geef redelijk weinig bot omdat mijn hond heel snel last heeft van witte harde drollen als ik teveel en alleen bot voer.

Moet ik uberhaupt orgaan bijgeven als ik kvv geef? Bevat het menu genoeg afwisseling en zijn de verhouding juist?
Door flufske12
#1407800
Ben vergeten om te vermelden dat ik ook een paar keer in de week gekookte groenten geef want zo rauwe groentenmengeling eet ze echt niet. Verder krijgt ze 1 keer in de week een bakje volle yoghurt en een (rauw) ei.
Door Lizzy
#1408142
Ziet er goed uit! Je geeft 3 dagen per week KVV (waarom eigenlijk nog? Volgens mij kun jij uitstekend 100% zelf samenstellen!). Nou, dan mag je best wat orgaan geven. Maar ik zou zeggen: niet teveel. Niet meer dan10% in het zelf samengestelde deel.
Door flufske12
#1421405
Ik heb dit menu een paar keer gegeven en de hond doet het er super mee al weigert ze systematisch om alles van orgaan te eten tenzij het aangebakken is. Houden jullie elke week hetzelfde menu aan want ik heb al een keer de kipkarkas vervangen door eendennekken en een keer pens ipv  kvv?
Door Cathelijn
#1423823
Je kunt best varieren hoor. Ik heb eigenlijk geen vast menu en geef de verschillende diersoorten door elkaar en net hoe het uitkomt.
Als ik een avond weinig tijd heb om op ze te letten bij het eten geef ik iets makkelijks en snels (dus geen zalmkop bijv.). Die kop komt dan wel weer een andere keer  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door