Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karinbots
#1407293
hallo,

ik ben al een tijdje aan het barfen en het ging prima maar nu is mijn hond te mager.
Ik heb een dalmaat van 1 jaar oud, ik geef haar nu 750 gram per dag maar nog word ze niet dikker.
heeft iemand ideeen.
's morgens 375 gr. kipnek/eendnek-karkas
's middags 265 gr. rund/eend/kalkoen vlees of lamsorgaan.kiporgaan.
plus het groentemix van 100 gr elke dag erbij.

hoor graag van jullie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1407305
Voor een hond van die leeftijd is de hoevelehied niet echt bijster hoog, zeker niet als er al 100 gram aan groentemix bij zit wat nu eenmaal qua energielevering niet veel zoden aan de dijk zet. Ik zou nog wat meer geven.
Door henneke
#1407309
ik zou haar echt meer geven en dan ook vooral de wat vettere soorten , geitenvlees rund vette vis enz. , ik denk dat je rustig op een kilo per dag kan gaan zitten vooral nu het kouder wordt , bij mij heeft Storm ook al meer nodig om op gewicht te blijven en in de winter is het gewoon moeilijk om hem op gewicht te houden en eet hij elke dag zeker een kilo of meer !
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1407313
hoi Karin, mijn dalmaat, welliswaar een reu, die knaagde rustig 1500 gram op een dag weg. Ik denk dat je gerust wat meer mag geven. Kun je niet aan lamsribben of geitenribben komen, dan heb je gelijk wat meer afwisseling in vleesbot. Geef je geen pens?
Door karinbots
#1407314
bedankt zal gelijk meer uit de vriezer leggen.
Het is nog een gepuzzel voor me maar komt wel goed.
Ik bestel bij gelukkig dier en die hebben sinds kort geen ribben meer maar ik kan haar er wel even naar gaan vragen.
bedankt.
ja ik geef ook pens (lam) en zondags is het vis dag met zalmkoppen of sardientjes.
Door henneke
#1407315
de groentenmix doe ik bij Storm trouwens als extra erbij ik reken het niet mee in zijn dagportie als ik dat wel doe dan valt hij af , ik moet hem echt ongeveer een kilo vlees en botten geven per dag en hij is al 4 jaar , die Dalmaten zijn grote eters  :D

je kan ipv lamspens ook eens proberen om aan runderpens te komen .
Door karinbots
#1407323
de groentenmix is ook extra erbij en reken ik niet erbij.
alleen mijn vriezer ruimte is beperkt helaas maar ik woon dicht genoeg bij gelukkig dier om het zelf op te kunnen halen.
ik probeer genoeg af te wisselen
Door karinbots
#1407326
heb nu uitgerekent.

s'morgens 560 gram vleesbot
s'middags 392 gr orgaan of 490 gram spiervlees en dan nog 100 gram groentenmix.
zondags is visdag en dan krijgt ze zalmkop of sardientjes.
is dit beter???
Door henneke
#1407336
de hoeveelheden zien er beter uit je zou op zondag bij de zalmkop , is ongeveer 6 ons nog een eitje erbij kunnen doen en evt wat volle yoghurt of huttekaze .
hoe de verhoudingen zijn kan ik niet uitrekenen , daar zijn anderen beter in .
en nu maar zien hoe het met haar gewicht gaat .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door