Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#1406324
Ik wil mn hondjes na hun verkoudheid van vorige week behandelen met nisileen omdat ze er maar niet helemaal overheen lijken te komen. Maar kan ik voor hun nou beter de gewonen nisileen nemen of de nisikind?? Ze wegen 9 en 12 kilo en zijn resp. 3,5 en 5,5 jaar. Behandel je ze dus qua gewicht als kind of qua leeftijd als volwassenen?? ???
Laatst gewijzigd door Jojo op ma 02 nov 2009, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1406381
Als kind, maar misschien kun je ook de nisyleen in kinderdosering geven??
Ben beetje bang dat nisyleen kids een wat andere samenstelling heeft met smaakje ofzo??
Of niet??
Door Jojo
#1406400
[quote="yuki11"]
Als kind, maar misschien kun je ook de nisyleen in kinderdosering geven??
Ben beetje bang dat nisyleen kids een wat andere samenstelling heeft met smaakje ofzo??
Of niet??

[/quote]
Volgens mij komt het aardig overeen alleen zijn de potenties in nisileen van D6 en in nisikind van D3.
Dat was ook een beetje mn overdenking, is D3 wel oke voor hun? Mn hom.da schrijft ze ook wel D30 en K30's voor namelijk...
Door Hanny
#1406409
Hier lees ik op het doosje, voor kinderdosering zie bijsluiter. Zit er niet meer in.
Het zal er van afhangen tot welk gewicht kind is.
Ik geef nooit "kind" en mijn honden zijn lichter in gewicht. Nu moet ik wel zeggen, dat ik vrijwel geen homeopatische middelen meer geef. Als ik al iets zou geven, dan geen Nisyleen. Staat op: bij het begin enz. enz.
Volgens mij is bij hen dat begin allang voorbij. Zou iets anders zoeken, of de tijd zijn werk laten doen.

Hanny
Door Jojo
#1406621
Hmmm... Ik heb de nisyleen vanmidag gekocht met de gedachten ze de kinderdosering te geven en het zelf ook te kunnen gebruiken indien nodig :-\ wat niet te hopen is natuurlijk :P
Ben nu even de ingredienten aan het nazoeken op werking maar idd. het is meer een griepmiddel. Ga dus ff verder zoeken wat voor nu beter past ;)
Laatst gewijzigd door Jojo op ma 02 nov 2009, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#1407368
Is dat voldoende samen één? Hoeveel zou je er zelf in moeten nemen, geen onderhoudsdosis of zo, maar als er echt weerstand opgebouwd zou moeten worden?
Heb net even gekeken, maar zag wel, wat er allemaal in zit, maar niet de aanbevolen dagdosering.

Hanny
Door Jojo
#1407431
Voor mezelf is de onderhoudsdosering 1 per dag. Zo nodig in kuurvorm 2 of 3 keer per dag. Ik geef J&Z als ze ziek zijn 2 maal daags een halve.. Een hele per keer leek me wat veel voor zo'n kruimel? Of zou dat geen kwaad kunnen ???
Laatst gewijzigd door Jojo op di 03 nov 2009, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1407783
Als de dames poes [ca4 kg] niezerig zijn doe ik niet zo moeilijk... 2 pillen per dag, degene zonder klachten krijgt meestal t zelfde .
En dat houd ik ook even vol.
Volgens mij kan t geen kwaad
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door