Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#1394301
Ik sprak net met een vriendin. Zij heeft een hondje die eigenlijk zo'n beetje overal bang voor is en enorm nerveus.
Ze heeft dit middel gekregen van haar dierenarts. Het is iets van een stofje uit de moedermelk die zorgt dat de puppen rustig blijven maar dan in een pil verwerkt.

Is iemand hier bekend mee? Ik lees wel heel veel positieve dingen op internet moet ik zeggen.





Dank je Angelique voor het verplaatsen  :)
Laatst gewijzigd door bloemetje op di 20 okt 2009, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1394478
Ik wilde er net deze week een topic over openen. Ik heb er nog geen ervaringen mee, maar was benieuwd over er hier verhalen zijn. In het buitenland is het al langer op de markt en daar zijn veel positieve ervaringen te lezen.
Het schijnt dat pups en kittens melkeiwt anders afbreken dan volwassen dieren, en daarbij ontstaat een kleiner melkeiwit wat rustgevend zou werken. Dit melkeiwit hebben ze nu in een pil gestopt. Je kunt het oa gebruiken bij plassen in huis, overmatig likken en vuurwerkangst. Het is dus meer een supplement dan echt een geneesmiddel.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1394856
*Dorothea* schreef: Ik wilde er net deze week een topic over openen. Ik heb er nog geen ervaringen mee, maar was benieuwd over er hier verhalen zijn. In het buitenland is het al langer op de markt en daar zijn veel positieve ervaringen te lezen.
Het schijnt dat pups en kittens melkeiwt anders afbreken dan volwassen dieren, en daarbij ontstaat een kleiner melkeiwit wat rustgevend zou werken. Dit melkeiwit hebben ze nu in een pil gestopt. Je kunt het oa gebruiken bij plassen in huis, overmatig likken en vuurwerkangst. Het is dus meer een supplement dan echt een geneesmiddel.
Ik heb hier een tijdje terug ook al informatie over lopen zoeken toen ik een advertentie zag.
Ik kan namelijk nergens vinden wat er nu precies inzit, vraag me af of het om tryptofaan gaat of niet.
Kun jij daar achter komen Dortothea?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1394899
Sanyo schreef: Ik heb hier een tijdje terug ook al informatie over lopen zoeken toen ik een advertentie zag.
Ik kan namelijk nergens vinden wat er nu precies inzit, vraag me af of het om tryptofaan gaat of niet.
Kun jij daar achter komen Dortothea?
Ik heb een hele map met documentatie, ik zal het morgen even opzoeken.
Door bloemetje
#1395175
*Dorothea* schreef: Ik wilde er net deze week een topic over openen. Ik heb er nog geen ervaringen mee, maar was benieuwd over er hier verhalen zijn. In het buitenland is het al langer op de markt en daar zijn veel positieve ervaringen te lezen.
Het schijnt dat pups en kittens melkeiwt anders afbreken dan volwassen dieren, en daarbij ontstaat een kleiner melkeiwit wat rustgevend zou werken. Dit melkeiwit hebben ze nu in een pil gestopt. Je kunt het oa gebruiken bij plassen in huis, overmatig likken en vuurwerkangst. Het is dus meer een supplement dan echt een geneesmiddel.
Dat is het precies! De da van mijn vriendin gebruikte het al langer voor haar eigen honden met superresultaat! We zijn ook ontzettend benieuwd hoe het bij haar hond uit zal pakken. Het zou zo fijn als hij iets minder bang en nerveus zou worden  :(
Ik ga het volgen in elk geval  :)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1395929
*Dorothea* schreef: ik ben vandaag iets vergeten te doen  :-[ , morgen ga ik het uitzoeken.....
heeft geen haast, maar ik ben wel benieuwd ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1396283
Het is een alfa-casozepine wat maakt wordt uit koemelk. Dit eiwit schijnt dezelfde werking te hebben als benzodiazepines, zoals bv diazepam. Ze werken dus in op de hersenen (GABA receptoren). Maar volgens de fabrikant worden dieren er niet suf van.
Pups en kittens schijnen dit stofje dus ook zelf te maken uit de melk die ze opnemen.

Royaal konijn is weer handig op de markt ingesprongen door een speciaal voedertje te maken voor gestresste katten  :-X
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1396339
*Natasja* schreef: Klinkt interessant. Is het al bij alle DA's in Nederland verkrijgbaar?
Ze kunnen het voor je bestellen, het is gewoon bij hun groothandel te verkrijgen.
Door bloemetje
#1406314
Tot nog toe heeft mijn vriendin nog niet heel veel gemerkt van dit middel.

Haar hondje lijkt wel iets zelfverzekerder te zijn. Hij doet soms dingen die hij voorheen niet deed! Zoals dansen op de bank als ze thuiskomen en kunstjes vertonen voor de eettafel  :biggrin2: :D. Maar ze durft nog niet te zeggen of hij er iets aan heeft.

De tijd is ook nog te kort. Het duurt wel een week of 2/3 voordat er merkbare veranderingen kunnen zijn.
Door bloemetje
#1407222
Nynke F schreef: zou het ook voor Jeppe werken met zijn vuurwerkstress ?
geen idee!
't is te proberen natuurlijk.. Vorig jaar heb je dat vuurwerkpakket geprobeerd toch? (rustcomp-puur nervositeit- bachbloesem)??
Hielp dat niet?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door