Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lisa-v
#1406327
ik heb net op de markt 2 kilo kippenkarkassen gekocht voor maar 1 euro :biggrin2:
nu ik ze uitpak zien ze er wel groter uit dan ik ze normaal gewend ben bij de dierenwinkel te kopen. ik ben
wat dit betreft echt een leek dus ik wil even aan jullie vragen: zien deze karkassen er goed uit om aan mijn hondje te geven?
boven op zit een harder stuk wit bot wat over de gehele lengte van de karkassen loopt. is dit niet te hard?

ik ben benieuwd.

Afbeelding
Afbeelding

en even 1 omgedraaid.
Afbeelding
Door lisa-v
#1406347
ja geweldig he!! we hadden geen prijs afgesproken en ik had gewoon maar wat geld mee genomen.
ik stond echt met mijn oren te klapperen toen hij zei: 1 euro  :o :) echt geweldig. hij heeft er gelijk een vaste klant bij.
volgende week neemt hij 2 kilo kippennekken mee voor minder dan 1 euro  ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1406377
MarijeEnBoomer schreef: Hoe zien de karkassen eruit dan?!
Dan heb je het gehele lijf, dus inclusief borstbeen/ribjes e.d. Bij een stevige kip kan dan de rib/borstpartij nog wel eens te hard zijn voor kleine honden/beginners, maar bij ruggen komt dat eigenlijk amper voor omdat het hoofdzakelijk kraakbeen is. Alleen de 2 botjes aan de achterkant zijn "echt" bot.
#1406386
Angelique schreef: Dan heb je het gehele lijf, dus inclusief borstbeen/ribjes e.d. Bij een stevige kip kan dan de rib/borstpartij nog wel eens te hard zijn voor kleine honden/beginners, maar bij ruggen komt dat eigenlijk amper voor omdat het hoofdzakelijk kraakbeen is. Alleen de 2 botjes aan de achterkant zijn "echt" bot.
dan heb ik nog nooit een echt kipkarkas gehad en is mijn parelhoenkarkas ook opeens parelhoenrug  :(
Door **Jolanda**
#1406406
Dit zijn dezelfde kipkarkassen die ik ook koop...hmm het zijn dus blijkbaar ruggen :-\ :)

Ach voor mij maakt het niet uit, er zit lekker veel vlees aan  :) en voor 50cent per kilo mag je en hoor je mij niet klagen  :)
Door Truus
#1406528
lisa-v schreef: ja geweldig he!! we hadden geen prijs afgesproken en ik had gewoon maar wat geld mee genomen.
ik stond echt met mijn oren te klapperen toen hij zei: 1 euro  :o :) echt geweldig. hij heeft er gelijk een vaste klant bij.
volgende week neemt hij 2 kilo kippennekken mee voor minder dan 1 euro  ;D
Bofkont :D, leuk adresje heb je gevonden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door