Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nicky
#1405697
Jaia heeft weer ontzettend veel jeuk...ze is aan het verharen en loops geweest en het is herfst..lekker alles tegelijk weer...Het was aardig bij te houden met borageolie en echinacea druppeltjes, maar dr pootjes liggen nu weer helemaal open  :'( Ze is echt heel erg ongelukkig en slaapt alleen maar de hele dag...

Ik heb nu op dr pootjes waar het kapot is en etterig maar honing gesmeerd en sokjes aangedaan...Ik heb ook een cortavance spray, maar dat doet heel erg zeer en gaat ook de genezing tegen...dus die wil ik liever niet gebruiken...

Zal ik een kap halen bij de DA? En wij zijn niet de hele dag thuis, en ik wil die kap echt niet omlaten als we niet thuis zijn...ze gaat echt alles eraan doen om hem af te krijgen...dus alleen voor 's nachts ofzo..dan heeft ze het ergst er last van en zit dan ook in een soort van trance aan dr pootjes te likken...

Of nog een keer naar de bachbloesemmevrouw?

Heeft iemand nog ideeen? Niet echt qua smeersels want daar hebben we echt alles van geprobeert en wordt het vaak alleen maar erger van (het moet eigenlijk droog blijven) Maar qua supplementen ofzo?  Heb nu ook olie door dr eten gedaan, maar ze wil niet eten...ze wil ook niet naar buiten omdat het regent...helemaal niks!
Door Lizzy
#1406168
Ik ken de voorgeschiedenis niet uit mijn hoofd maar heb je al visolie geprobeerd? En wat eet Jaia?

Soms smeer je beter niks....

Ben je al eens naar een holistisch DA geweest?
Door Mevroi Kruim
#1406251
Als de jeuk zo erg is dat ze er echt wanhopig van wordt dan zou ik zelf toch eerlijk gezegd voor de predinison gaan. Niet als blijvende oplossing uiteraard, het is naar spul en een symptoombestrijder maar zo'n diep-ongelukkige hond die verhipt van de jeuk is toch ook niks. Het bijten verhinderen met een kap of een mooncollar vind ik eerlijk gezegd niet echt een oplossing, je voorkomt dan wel dat ze bijt of krabt maar de jeuk is er gewoon nog en dat is echt erg. Ik zou dan nu de jeuk en de narigheid bestrijden met de prednison zodat de plekken de kans krijgen te genezen en Jaia weer een beetje kan opkrabbelen. en dan idd naar een holistische da om de problemen grondig uit te pluizen en aan te pakken.
Door Nicky
#1406261
Ja visolie geeft iets verlichting, maar borageolie reageert ze net iets meer op...de honing heeft ongelofelijk veel effect! Alleen...als het dan snachts uitgewerkt is dan likt ze er weer aan en kunnen we van voren af aan beginnen..
Ik ben naar een homeopaat met haar geweest...geen holist...ze eet kvv en barf...het is vastgesteld dat ze allergisch is in lichte mate voor granen en heel erg hoog voor bijna alle soorten mijt, vooral hooimijt...weet iemand een goed adres voor een holistisch DA omgeving rotterdam? (wil er ook best een eind voor rijden desnoods)

een mooncollar is net zo erg voor haar...het gaat er gewoon om dat ze er niet bij kan dan...ik zou ook gek worden :) maar het is misschien wel even beter...sokjes worden vies en nat en met schoentjes loopt ze geen mm!

Prednison komt na een weekje ook de jeuk weer doorheen...en die spray genezen die pootjes heel slecht door...krkgt ze een hele dunne huid van...als het dicht is kan ik dat wel weer gebruiken...met malaseb wassen gaat ook vaak slechter...
Lastig hè?
Door Nicky
#1413396
Heb een afspraak gemaakt bij de praktijk van Erik Laarakker...! Over anderhalve week gaan we erheen...Ben benieuwd...moet een beetje van haar voer meenemen..maar ze krijgt heel veel verschillende dingen...Ik zal toch niet van alles een beetje mee hoeven nemen? Ik zie me al lopen met mn zalmkop...en de kvv prutjes van alle soorten... :biggrin2:
Door **Jolanda**
#1413407
Ik zou dus wel overal iets van meenemen. Als je porties pakt, klein beetje appart houden of een karkasje extra appart houden en dan appart invriezen.
Esther Q schreef: In plaats van een kap kun je ook een mooncollar proberen:

http://www.fretten.nl/mooncollar2.jpg

Sommige da's verhuren ze.
Hier dacht ik ook gelijk aan. Lijkt me vele malen prettiger dan een kap.

Zou soda of badedas classic niet werken om het te laten genezen?
Door Nicky
#1413417
Hihi...ja ik heb gezegd dat ze vers gevoerd krijgt...nou...dan moest ik maar wat in een zakje doen  ;D lekker in mn jaszak ofzo...hmmm...lekker na een uur rijden in de warme auto eruit halen... :yucky:

hmmm...nu nog uitvinden hoe ik van alles een stukje ontdooid krijg...anders...geven we een hondenetentje!  8)
Door Nicky
#1413418
ow...en biotex en badedas maken het ook alleen maar erger...ik moet er gewoon afblijven...ik denk dat het ook een deel spanning is hoor...als ze weer uit het cirkeltje is dan gaat het prima, en kan het heel lang prima gaan!
Door Jojo
#1414364
Doet deze da ook aan bioresonatietherapie? Daar heb ik zelf goede ervaringen mee op het gebied van allergieen. Zowel bij mijzelf als bij mn diertjes :)
Misschien is het voldoende om van elke diersoort een stukje vlees mee te nemen? aangezien je pas over anderhalve week heengaat kun je nu al beginnen om elke dag een plukje van het eten in een zakje te doen, te labelen en meteen weer in de vriezer apart te leggen? Snap je wat ik bedoel? ;)
Door Nicky
#1414785
Das een goeie ja! Ik weet niet of ze daar aan bioresonantie doen, zal het eens vragen...voorlopig gaat dat gesprek alleen al een uur duren door het uitleggen wat we al hebben doorlopen en wat ze heeft gemankeerd enzo  ::) ons kneusje!
Door siënna
#1421960
Heb hier twee honden met een zetmeel allergie.
Eentje beet ook vreselijk op haar pootjes, na allerlei probeersels bleek de boosdoener de zeep waar ik de vloer mee reinigde. Doe de vloer nu met heet water en af en toe het stoomapparaat erover en geen gebijt meer hier.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1422231
hallo nicky,

Hier heb ik voor de buurvrouw met een enorm zielige border terrier die alleen nog maar krokodillenvlees mocht ook van alle kvv die ik had een stukje afgesneden met een warm mes. ( alles was namelijk nog ingevroren) heb op alle zakjes met edding gezet wat het was, meegegeven in een koeltas en de volgende dag was alles ontdooid en kon de holistische DA alles doormeten.

Toen bleek de beste hond gelijk geen krokodil meer te mogen, maar wel vele andere lekkere dingen!! :biggrin2:

gr,
Esther
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door