Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#1405995
Woensdag was ik bij de da met Floor omdat ik vond dat de grote bult op haar heup (die er al jaren rustig zit te zijn) er groter en meer gespannen uitzag. Er is toen een hoop vocht en troep uitgezogen en we zouden eens kijken hoelang het zou houden.
Nou, niet lang dus. Donderdag was hij al weer voller, vrijdag al weer bijna zo vol als voor woensdag.
Gisteren zag ik er een zwak plekje op bij het inladen van de honden voor de wandeling. Toen Floor de auto uitsprong bij het bos, spatte het open. Het eerste vocht kwam zeker een meter ver... Ze liep gewoon leeg.
Ze knapte er wel van op, want 's ochtends was ze niet lekker en wilde ze niet eten, maar 's avonds wel.
Toch maar even gekeken hoe het zich ontwikkelde die dag en haar 's nachts bij mij laten liggen. Dat ging eigenlijk best goed. Okee, het zag er meteen wel naar uit dat het een operatie zou moeten gaan worden, maar niet met superspoed.

Ze heeft er vandaag even aan gelikt, niet eens veel, maar het gat is nu zo groot dat er wel een vinger in kan :-\ Dat is een opening naar de nu soort van zak wat eerst een bult was.
Dus morgenochtend ga ik maar meteen de da bellen en hopelijk kan ze er snel terecht en halen ze de oude bult weg. En dan maar meteen een paar andere bulten.

Het verbaasde me wel hoe snel haar lijf die bult weer vol vloeistof had... Volgens de da was er niet echt invloed uit te oefenen op dit soort talgbulten. Floor schijnt gewoon veel aanleg te hebben helaas.
Door tt-tjes
#1406007
He verdorie Cathelijn, wat vervelend. Ik ga er toch van uit dat je niet al te lang hoeft te wachten voor een afspraak in dit soort situaties. Dikke knuf voor die lieverd. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door