Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#1406096
Ik wil bij Pike graag homeopathische middelen gaan proberen tegen zijn vuurwerkangst. Rust Compositum (poeder) en Puur nervositeit (druppels). Het geven van druppels is echter altijd een probleem, want hij heeft een hekel aan alcohol. Puur in de bek geven met behulp van een klein spuitje) lukt dus echt maar één keer. Daarna wordt het een worstelpartij. Voor zijn formaat is hij beresterk. Hij moet de druppels 4x per dag krijgen dus dat wordt één grote ramp. Als ik het in een spuitje doe verdund met een beetje water zodat het minder sterk smaakt, loopt alles zo zijn bek weer uit. Als ik het op een klein stukje brood doe weigert hij dat weke broodje te eten. Dan moet ik al een hele boterham nemen en daarop ruim verspreid die druppeltjes. Maar dat wil ik niet geven want zijn spijsvertering reageert niet goed op brood. Een stukje gaat nog wel, maar 4 hele boterhammen op een dag gaat echt fout. En ik denk ook dat het dan niet goed werkt. Zouden de druppels nog werken als ik ze door een beetje fijngesneden pens of ander vlees of met wat vleessappen meng? Zodat hij het (hopelijk) uit eigen beweging opneemt?
Hetzelfde probleem voorzie ik met Bachdruppels. Want ook die zitten in alcohol. Als de hond al niet panisch wordt van het vuurwerk, dan wel van mij  :biggrin2: :-X Wie heeft een goed advies??
Door Lizzy
#1406101
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=530

Hier staat hoe je het lastige katten kunt ingeven. De druppels al in een glaasje druppelen en wat warm wegzetten zodat de alcohol wat verder verdampt en dan mengen met melk. Met melk gaat het vaak erg goed en dat kan ook geen kwaad. Tenzij je hond natuurlijk niet tegen melk kan.... Je kunt dan misschien nog geitenmelk proberen. Vaak likken de honden het dan zo op hoor, melk + hom. druppels.
Gebruikersavatar
Door pike
#1406108
Heel erg bedankt!  :D  Ik ga dat straks eens proberen. Ik weet niet of hij met melk een probleem heeft, die heeft hij nooit gehad. Maar 1 of 2 cc daar verwacht ik echt geen problemen mee. Hopelijk lust hij het dan wel. Pillen krijg ik er altijd zo in daar ben ik meester in, maar druppels zitten altijd overal  behalve in het bekkie :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#1406186
Dank je wel voor de link  :D

Ik ga deze ook proberen die vind ik wel aardig:

"Bij honden is het vaak makkelijk om, als ze slapen, even een mondhoek op te tillen en de druppels in de wangzak te spuiten. "

Je mocht toch nooit slapende honden wakker maken  :biggrin2:
en dat 4x per dag ach gos (nou ja ze maken mij wel eens 4x per nacht wakker  :-X )

en dat allemaal voor dat pokke vuurwerk

Ik ga diverse tips proberen, en hopelijk werken er een paar. Die kan ik dan afwisselend gebruiken zodat het niet zo voorspelbaar wordt, dat scheelt misschien weer.
#1406246
Ik geef Nena sinds enkele dagen ook druppeltjes en op 't doosje las ik dat je het ook onder wat honing mocht mengen.  Ik doe dus wat honing op een bordje , druppel het goedje er over, even mengen en laten aflikken maar. Zonder tegenpruttelen  ;D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1406430
dat met die honing kan ik hier ook proberen .
hier hebben ze nog nooit honing gehad , maar aangezien het zoet is zal het wel lukken ;)
wat voor sooit honing moet ik nemen?
Gebruikersavatar
Door pike
#1406461
Het is gelukt  :D 
Ik had nog Puur diarree druppels, die ik er dus nooit in kreeg  >:(  Daar heb ik van in een glaasje gedaan en boven de verwarming gezet. Na een klein uurtje drupje melk erbij. Kijk eens Pike wat lèkker!!! Hij heeft het vrolijk kwispelend opgelikt! Het is niet nodig hem in zijn slaap te verrassen. Nu durf ik tenminste te bestellen. Hopelijk gaat het ook werken.  ;)
#1406470
[quote="lauraV"]
dat met die honing kan ik hier ook proberen .
hier hebben ze nog nooit honing gehad , maar aangezien het zoet is zal het wel lukken ;)
wat voor sooit honing moet ik nemen?
[/quote]

Ik gebruik hier gewoon de honing van miel die wij zelf ook gebruiken en in warme melk doen bij keelpijn.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door