Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#1404360
Ben een poos niet geweest hier. Dat is een goed teken want dat betekend dat het met m'n hondjes ook goed gaat.
Maar het volgende probleem gaat zich wel weer aandienen.
Vuurwerk.
M'n herplaats teefje Jane was vorig jaar helemaal gestressed met oud en nieuw.
Ze liep de hele tijd te hijgen en te zoeken naar een beschut plekje.
Nu wil ik haar dit jaar ondersteunen met iets homeopatisch zodat ze wat meer kan relaxen.
Nu dacht ik zelf aan iets van Bach, maar wellicht is dat al weer vreselijk achterhaald, gezien de laatste keer 5 jaar geleden was dat ik het nodig had voor m'n reu die liefdesverdriet had.
Graag hoor ik van jullie tips en adviezen, zodat ik op tijd kan beginnen.
Door Nynke
#1404364
Mijn Jeppe is ook heel erg bang voor vuurwerk. Vorig jaar zijn we naar het platteland gegaan, maar Rik wil dit jaar thuis blijven  :-X :-X  Ik ga Jeppe vanaf begin december de DAP halsband omdoen, daarnaast heb ik rustcompositum in huis. Ik hoop dat het samen gaat helpen  ::)
Gebruikersavatar
Door Riek
#1404370
Ik ga ook voor de DAPhalsband.
Femke blijft er bijna in, zo bang is ze, maar vorig jaar met zo'n halsband ging het aardig met haar.
Ik ga 'm ook weer halen bij de dierenarts. Ik koop de grote, die is een paar euro duurder dan de kleine en knip 'm in tweeën, dan hebben ze hier allebij de halsband om.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1404371
Zylkene schijnt ook goed te helpen (volgens de fabrikant  :-X ), ik heb er helaas zelf nog geen ervaring mee.
Door pallas
#1404442
Ik ben na twee jaar homeopatisch vorig jaar naar de d.a gestapt.
Ze kreeg Alprazolam . Met dat middel kon ik haar heel goed bereiken en de scherpe kantjes gingen er wat van af. Wel even zoeken naar de juiste dosering .
Heb vorig jaar dus heel wat angst eruit kunnen trainen,wat helaas met homeop middelen niet lukte.
Dit jaar doe ik het weeer zo .
Is natuurlijk niet gezegd dat dat voor elke hond de oplossing is , het blijft maatwerk.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1404869
door de feromonen die vrij komen word de hond rustiger
kosten halsband 20,00 /23,00 euro.
hier zijn ook een verdamper en spray van 16,00/20,00 euro
Door Mevroi Kruim
#1405096
Kátur had afgelopen keer heel veel baat bij Rustcompositum. Hij was aardig rustig, aanspreekbaar, wilde z'n snoepjes en kunstjes doen. Heel anders dan de totale paniek het jaar ervoor.
Je moet er wel zeer bijtijds mee beginnen, eind november bv, en kijken of het wat doet.
Door geer
#1405135
Ted reageert ook goed op de Rust Compositum. Ik heb (via mijn werk) ook een aantal hele positieve verhalen gehoord over erg gestresste honden die op de Strezz van Phytonics werden gezet (zie http://www.nmlhealth.com/p,58,1388/Strezz-NIEUW.aspx); dat is wel een nieuw merk en een nieuw product, dus echte vuurwerkervaringen heb ik niet. Wel soorgelijke 'traumatische angsten' die op de Strezz ineens een heel stuk minder werden; het is eveneens een fytotherapeuticum.
Door Breezer
#1405598
Tja ik denk dat ik dan eerst de rust compositum ga proberen. Dat staat me op de een of andere manier meer aan dan die dap halsband. Het is niet zo heel erg, ze loopt te hijgen, en wil steeds achter je kruipen, of onder de tafel of onder de dekens. Ook gaat ze als ze op schoot zit met d'r kop onder je arm, net alsof ze het niet meer aan kan zien. Het is dus niet zo dat ze bij elke knal bijna door de ruit heen vliegt, of d'r nagels kapot maakt op de vloer. Dus denk dat ik dan met die rustcompositum een heel eind ga komen. Ik ga eens even kijken waar ik dat kan krijgen, en dan begin december er mee beginnen.
Door Mevroi Kruim
#1405812
Breezer schreef: Tja ik denk dat ik dan eerst de rust compositum ga proberen. Dat staat me op de een of andere manier meer aan dan die dap halsband. Het is niet zo heel erg, ze loopt te hijgen, en wil steeds achter je kruipen, of onder de tafel of onder de dekens. Ook gaat ze als ze op schoot zit met d'r kop onder je arm, net alsof ze het niet meer aan kan zien. Het is dus niet zo dat ze bij elke knal bijna door de ruit heen vliegt, of d'r nagels kapot maakt op de vloer. Dus denk dat ik dan met die rustcompositum een heel eind ga komen. Ik ga eens even kijken waar ik dat kan krijgen, en dan begin december er mee beginnen.
Ik bestel het bij DursyDog, is de honden afdeling van de Paardendrogist.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1406384
De rustcompositum of de Strezz, zou dat ook iets kunnen zijn voor een hond die geen angst vertoond (hij hijgt niet, kruipt niet weg geen lage houding, etc), maar blaft bij elke knal. Meer een waakzame blaf, waar ie dan vervolgens in blijft hangen en dat zorgt natuurlijk ook voor stress (niet alleen voor hem  :-X)
Door geer
#1406389
yuki11 schreef: De rustcompositum of de Strezz, zou dat ook iets kunnen zijn voor een hond die geen angst vertoond (hij hijgt niet, kruipt niet weg geen lage houding, etc), maar blaft bij elke knal. Meer een waakzame blaf, waar ie dan vervolgens in blijft hangen en dat zorgt natuurlijk ook voor stress (niet alleen voor hem  :-X)
Ik denk het wel, wel in combinatie met training, maar je zou het moeten proberen. Ted is ook niet bang voor katten, maar reageert ZO fel dat ze simpelweg niet meer bereikbaar is (was) voor correctie, afleiding of beloning. Zodra die haar snater opzette tegen een van de katten (gepaard met trillen, fixeren en 'willen gaan') kon je haar op haar kop aan de waslijn hangen; het hielp niets. Op Rust Compositum reageerde ze nog wel op katten, maar was ze veel bereikbaarder en goed terug te roepen. Ik heb de Fisher Discs er toen bij ingezet en heb het er redelijk uit kunnen trainen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door