Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1404561
Hoi allen,

Mijn Bonha is 200% opgeknapt sinds ze op rauw staat, maar heeft nog steeds regelmatig last van opgeblazen darmen. Op brokken was dat welliswaar nog erger, maar ik zit nu eigenlijk te denken aan het geven van probiotica. Nu weet ik niets over welke merken/soorten bij honden goed werken.
Een andere tip die ik kreeg is niet teveel water geven bij het voeren. Nu klopt het wel dat ik regelmatig een plens warm water over het net niet volledig ontdooide voer gooi om de kou eraf te halen, maar daar ben ik dus ook mee gestopt. Klinkt inderdaad harstikke logisch dat niet te doen ivm verdunnen maagzuur ed.

Iemand tips over welke merken probiotica goede resultaten geven? Ik wil liefst geen combinatie-preparaat met antidiarree-vezels, want ze heeft beslist geen last van te dunne ontlasting en ik wil geen verstopping veroorzaken.

Ze krijgt overigens meestal 2x per week pens en ook minimaal wekelijks biogarde....
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1404918
Dank jullie!

Maar is de heersende opvatting dan dat probiotica voor mensen goed genoeg is voor honden? Ik weet (niet helemaal) toevallig veel over probiotica gebruik bij mensen, en ik kan me levendig voorstellen dat er totaal andere bacteriën benodigd zijn. Ook aangezien het effect echt afhankelijk is van de familie, soort en "strain".
Ik heb ook een veterinair merk gevonden, maar aangezien ze dezelfde pot Protexin Pro-soluble gebruiken voor duiven als ook honden en andere diersoorten maakt dat het niet veel logischer ;-). Ik zal eens kijken voor welke diersoort het eigenlijk ontwikkeld is.

Jullie hebben er, mbt de gewone versies,  in ieder geval goede ervaringen mee neem ik aan. Kent iemand het merk protexin?
Door dogsunlimited
#1404972
Ik heb de Protexin Pro-Soluble....die is geschikt voor honden, katten, konijnen, kleine pelsdieren, kippen, fazanten en overig gevogelte, pony's en veulens, paarden, rundvee en kalveren, biggen en lammeren. In die volgorde.  ;) Het werkt prima en snel indien nodig. Maar liever geef ik de Solgar Advanced 40+ Acidophilus, omdat ik die zelf ook regelmatig gebruik en gegarandeerd vrij is van bepaalde goedjes die ik er niet in wil hebben. De Solgar werkt ook meer dan prima bij mijn honden als ze eens moeten herstellen van diarree en spijsverteringsproblemen.
Gebruikersavatar
Door Madelief.
#1405004
Ok, dank je.

Ik blijf het iets vreemd vinden om het voor al die diersoorten op een hoop te gooien, maar sois, als het werkt  ;)
En ach...het meeste onderzoek erover was ook niet op mensen  ::)
Ik ga gewoon maar een pot van het één of ander bestellen.

Solgar is een goed en bekend merk ja  :thumbup:, daar zou ik ook wel vertrouwen in hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door