Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Sella
#1402329
Ik ken deze praktijk al 17 jaar. Het is een aardige vrouw. Ik had altijd telefonisch een consult over de kat met chronische niesziekte. ze heeft mijn aangetrouwde nichtje ook telefonisch en opsturen ook goed geholpen met chronische niesziekte bij haar siamees.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1403414
[quote="Sella"]
Ik ken deze praktijk al 17 jaar. Het is een aardige vrouw. Ik had altijd telefonisch een consult over de kat met chronische niesziekte. ze heeft mijn aangetrouwde nichtje ook telefonisch en opsturen ook goed geholpen met chronische niesziekte bij haar siamees.
[/quote]
Mag ik vragen wat je kreeg voor de kat met niesziekte??
Door roos79
#1404298
ja interessant hoewel ik dit altijd een beetje "griezelig" vind, want homeopathie werkt niet zo dat je het echt op 1 probleem kan zetten, het is zo dier/karakter/mens/situatie afhankelijk. Maar ik vind de manier van schrijven wel erg voorzichtig.

Dit is wel een beetje jammer :P ::)

"DIEET:
Voeg aan een nierdieet bij voorkeur geen vers vlees toe, want dan gaat het eiwitgehalte daardoor weer omhoog. Wel mogen andere voedingsmiddelen worden toegevoegd (bij honden), die niet veel eiwit bevatten, zoals gekookte rijst, pastaprodukten als macaroni en spaghetti (zonder saus), fruit, gekookte groenten (zoutloos) met uitzondering van spinazie, bieten en snijbiet. Nooit peulvruchten als bruine bonen, witte bonen en capucijners verstrekken aan uw hond. Deze kan het slecht verteren en ze gisten minstens een week in de darmen! Een eenvoudige manier om de nierfunctie te stimuleren middels kruidengeneeskunde (fytotherapie) is dagelijks een kopje guldenroedethee aan het voedsel toe te voegen. Guldenroede kan gecombineerd worden met brandnetelthee (1 theelepel guldenroede en 1 theelepel brandnetelthee in een kopje heet water). Brandnetelthee is een milde stimulator van de nierfunctie. Guldenroede mag niet permanent achtereen worden gegeven: 6 weken achtereen, met daarna een rustperiode van 3 weken. Gedurende die 3 weken kunt u de brandnetelthee gewoon doorgeven.
"
Door Borke
#1405722
[quote="Sella"]
Dat is ook de reden dat ik niet meer naar deze vrouw toega ook al is ze een kanjer voor de brokkendiertjes
[/quote]
Nou dat ben ik niet met je eens, ze heeft ons geholpen met Sofi daar waar de DA geen antwoorden had, idem met onze kater Roy en een door ons gefokte kater Cino die beiden i.p.v. prednison met homeopathie goed geholpen waren/zijn en die dieren eten allemaal vers  ;D

Zij heeft ons in het verleden meermalen geholpen met gedragsproblemen met katten, hormonale dames die ruzie kregen en uiteindelijk weer in harmonie konden samenleven  :biggrin2:

Sita v/d Munnik (zo heet ze) is altijd de eerste die ik raadpleeg als ik er bij de eigen DA niet meer uitkom en tot nog toe heeft het altijd geholpen!
Door Sella
#1405760
De laatste tijd kon ze niets meer betekenen voor mijn honden ook niet qua voedingsadvies dus ieder zijn mening en ervaring.
Ze zou voor mij stukken dichterbij zijn dan Zeist.
Ik zou ook eerder voor katten dan voor honden heengaan omdat ik het gevoel heb dat ze daar veel beter in is en meer mee  kan.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door