Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Drijver
#1404071
Ik ken nu drie honden die problemen hebben hun plas op te houden als ze kvv krijgen. Het is meer lekken wat ze doen. Twee van de drie honden kregen Haaks Barf te eten, elke dag een andere variant.
De eigenaar heeft het lang volgehouden, maar toen het niet meer te doen was heeft ze ze op een "betere" brok gezet. Daarna was het probleem a la minute over.
Na weer proberen op de kvv was binnen een dag het probleem terug.
Afgezien van het feit dat ze enorm baalt dat het op deze manier geen haalbare kaart is om haar honden deze kvv te geven, vraag ik me eigenlijk af hoe dat technisch mogelijk is.
Zou het te vochtig zijn? Ik bedoel, er zit behalve gemalen dier natuurlijk ook groentenmix in verwerkt. Zou dat de "druppel" kunnen zijn?
En ik vraag me ook af of op volledig barf ze dezelfde problemen kan verwachten.
Dat gaat ze nu dacht ik wel proberen maar ik blijf een beetje met het technisch vraagstukje zitten.
Ik hoop dat iemand hier een zinnig antwoord op heeft...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1404072
wat vreemd, ik heb er nog niet eerder van gehoord....
er zit meer 'vocht' in kvv maar daardoor drinken ze ook veel minder..
met brok drinken ze meer, dus je zou denken dat het 1 het andere compenseerd..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1404078
Ik vraag me ook af hoe dat technisch mogelijk is, omdat vlees dan wel meer vocht bevat, maar dit is metaboolvocht en wordt goed opgenomen in het lichaam, dit in tegenstelling tot het water wat de brok tot een verteerbaare brei moet omtoveren en wat 0 nutriënten bevat en zo het lichaam weer verlaat.
Misschien zit er in de huidige prak iets wat extra vocht afdrijft?  Ik zou proberen hoe het gaat met zelf samenstellen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1404091
Ik ken het verhaal van deze honden. Ik vermoed dat ze gewoon doorgaan met hun drinkpatroon dat ze op de brokken hebben en dan dus gewoon te veel vocht binnenkrijgen. Ik heb daar ook niet echt een goede oplossing voor.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1404095
[quote="Hitam"]
Ik ken het verhaal van deze honden. Ik vermoed dat ze gewoon doorgaan met hun drinkpatroon dat ze op de brokken hebben en dan dus gewoon te veel vocht binnenkrijgen. Ik heb daar ook niet echt een goede oplossing voor.
[/quote]

Nou je het zegt...daar zit denk ik wel logica in. Mijn oudste die een groot deel van haar leven brok heeft gegeten drinkt ook na het eten nog gerust een bakkie weg, terwijl de rest afdoet met een slok.
Door Lizzy
#1404099
[quote="Angelique"]
Nou je het zegt...daar zit denk ik wel logica in. Mijn oudste die een groot deel van haar leven brok heeft gegeten drinkt ook na het eten nog gerust een bakkie weg, terwijl de rest afdoet met een slok.
[/quote]

Ja, ik zie dat hier ook bij de Pink en de Bruut. Die drinken meer dan Linga. Nou lekte Pinkel al toen ik haar kreeg.... Ze zouden Quertilla kunnen geven om de blaassluitspier te versterken.... (want sec moeten ze gewoon niet gaan lekken, tenzij het teefjes zijn en ze incontinent worden, eigenlijk mede door castratie).
Door Drijver
#1404135
Dat drinkpatroon heb ik nog niet helder gekregen, ik zal het eens vragen. (Was jou dat wel duidelijk Tannetje, of ook niet?)
Het zou de meest logische boosdoener zijn en de oplossing zit em dan in op tijd de waterbak weg te halen.

Quertilla zal ik doorgeven Lizzy.
Laatst gewijzigd door Drijver op vr 30 okt 2009, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roos79
#1404291
Ik kan me allen erbij voorstellen wat bij onze Sam merkten:

Sam is een typische lab die zijn eten helemaal geweldig vind, als hij KVV eet is het het liefste in 1 hap op.
Daar hebben we al vanalles op gevonden, door bijv de Kong te gebruiken voor eten en om meer met hem te barfen. Toch blijft hij snel eten en ging daarna regelmatig terug om zowel voerbak nogmaals minitieus schoon te likken maar ook ging regelmatig de waterbak bijna leeg.
Daarna was het rust en kon hij na een uurtje of zo in eens opstaan om vervolgens alles te laten lopen.
Wij waren eerst bang voor nieren of blaas problemen.

Om een lang verhaal wat korter te maken. De oplossing die we vonden:
1x per dag eten, op wisselende tijden maar altijd ná de "grote" wandeling (minimaal 30minuten), dat kan ochtend of middag, soms zelfs 's avonds zijn.
Resultaat: geen incontinentie en ook belangrijk: geen hongerige en zeurende hond meer!!  :)
Door Snoopy
#1407513
Helaas heb ik sindskort ook een hond die "lekt"....  :-\
Sinds ik van brokken de overstap heb gemaakt naar rauw voer lekt hij de boel bij elkaar terwijl dat met de brokken niet gebeurde. Ook met kvv (Kivo) waren er geen problemen met het lekken...
In de periode dat ik de hond rauw vlees heb gegeven had ik me ook al bedacht dat hij misschien al wel voldoende vocht binnen kreeg van alleen het rauw vlees, maar nee hoor. Zelfs zonder zijn waterbak bleef hij lek.
Nu sinds anderhalve week heb ik de hond weer op brokken en het lekken is niet van de 1 op de andere dag over, maar ik merk wel dat de plasje in huis veeel minder zijn. Dus of het bij mijn hond echt aan het rauw voer ligt?????
Ook ben ik aan het kijken of het te maken heeft met gedragsveranderingt. Dat hij wat dominanter naar mijn andere hond is en als ik van huis ben hij steeds weer de rangorde moet vast zetten door te markeren  :o

Voor zover mijn ervaring...

De andere hond doet het gelukkig veel beter op het rauw vlees en is sindsdien van de prednoral af  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door