Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door corina
#959837
Ik heb een vraag over voeding en meelmijt. Zit de meelmijt in alle soorten granen? Gaat het dood door verhitting of kan er dan nog een reaktie van allergie komen. Mijn leonberger Fanny heeft een allergie voor de meelmijt (en de vlo en huismijt) Ze krijgt geen granen in de voeding maar ze is gek van een pannenkoek als traktatie. Mag dat wel of niet? Ik wil graag veel heel veel info over de meelmijt, want ik kan er op het internet weinig over vinden, alleen maar over het mijtje zelf.
alvast bedankt
groetjes Corina
Door dogsunlimited
#959883
De meeste meelmijten komen voor in geraffineerde lang houdbare granen.
Als je hond een meelmijtallergie heeft, dan lijkt het mij heel sterk dat zij geen granenallergie zal hebben. En zou ik er voor kiezen om onbewerkte biologische produkten te voeren. De reactie daarop is vele malen minder.
Gebruikersavatar
Door corina
#959968
bedankt voor de tips en antwoorden
Ik gebruik  biologische produkten en ze heeft (zover we weten) geen granenallergie. Ik weet pas sinds vorige week dat ze een meelmijtallergie heeft en ben me er in aan het verdiepen. De pannenkoek krijgt ze alleen als we een keer pannenkoeken eten. En dan houd ze me heel erg in de gaten, zo lekker vind ze pannenkoeken. Normaal als ik aan het koken/bakken ben zie je haar niet. Ze krijgt eigenlijk nooit tussendoortjes.  Voor de training wil ik vlees drogen, maar wordt dat niet te hard, zodat ze zich erin verslikt. Bij de training adviseer ik zelf altijd zachte beloningen zoals worst of kaas.
Door dorinekok
#960007
voer je verder wel vers of Barf?
Want dan lijken mij gedroogde stukje vlees niet te hard hoor!
Gebruikersavatar
Door corina
#960022
Op dit moment voer ik vlees aangevuld met groenten en suplementen en barf. Het is ook niet om of ze het kunnen eten, want dat lukt wel. Het is meer dat je tijdens het trainen aktief ben en de hond snel zijn beloning eet, anders ben je de aandacht kwijt. Als ze dan te gulzig zijn verslikken ze zich. Dit zie je heel vaak met mensen die brokjes gebruiken tijdens de training. En dan is het geen beloning meer, eerder een straf.
groetjes Corina
Door dogsunlimited
#960075
Ik train toch heel wat af met mijn jongens, maar dat ze in hun beloninkjes stikken heb ik nog niet meegemaakt.
Mijn beloninkjes zijn voornl. stukjes walnoot, gedroogde levers/hartjes/zalmsnip/kipfilet en dat is niet keihard.
Whooper moet altijd even stoppen om zijn beloninkje goed weg te kauwen. Niet omdat het te hard is, want dat doet 'ie met worst en kaas ook.

Je voert vlees aangevuld met groenten en supplementen en barf. Dat is in mijn ogen al barf.
Waarom geef je supplementen en wat voor?
Heel af en toe een pannekoek krijgen ze hier ook trouwens. Bij hoge uitzondering, dat wel...
Gebruikersavatar
Door corina
#960104
Ja de voeding begint al aardig op barf te lijken, maar ik zit nog met te weinig bot en als ze enkel vlees met groenten krijgen dan vul ik dat aan met een theelepel calcium per pond vlees + vit. c tablet, biergist, zeewier, eetlepel levertraan of zalmolie en 2 keer per week knoflook. Op het verslikken en niet stikken in de beloning geef je zelf het antwoord al. Jou hond kauwt op de beloning en dan is het niet erg, maar je heb ook honden die het gelijk doorslikken en dan heb je er  kans op dat ze zich verslikken. Mijn honden slikken het gelijk door. Zo is elke hond anders en dat maakt hondentrainen zo leuk.
groetjes Corina
Door daanentous
#960140
Ik ken het ook hoor. Als ik harde beloninkjes gebruik, slikken ze die in een keer door om vijf tellen later te stoppen met waar ze op dat moment mee bezig zijn om het vorige beloninkje uit hun luchtpijp te hoesten. En grote stukken geven waar ze echt op moeten kauwen vind ik persoonlijk ook niet echt handig tijdens een training, zeker niet bij dogdance of behendigheid. Dan wil ik dat ze doorlopen. Naast gore Rodiworst (wat me in jouw geval niet zo'n goed idee lijkt), gebruik ik daarom ook vaak gekookte stukjes spier- of orgaanvlees wat ik dan in hele kleine stukjes snijd. Kipfilet of runderhart bijv. Als ik het een half uurtje voor de les kook en even laat afkoelen is het mooi droog, maar niet zo hard dat ze zich er in verslikken. Rauw kan natuurlijk ook, maar dat vind ik voor mezelf niet zo fris als ik de hele tijd met rauw vlees aan m'n vingers loop.
Door BubbaBling
#1403019
Ik heb ook nog even ene vraag (mss niet handig om een nieuw topic te openen).
Kan je met een meelmijt allergie ook lijnzaadolie geven?
Door **Jolanda**
#1403581
Ik denk dat je lijnzaadolie best kunt geven, waarom kan ik niet uitleggen, is gewoon een gevoel.
Als je lijnzaadolie gaat geven, geef dan hele kleine beetjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door