Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1403587
Ik heb een vriendin die heeft een schapendoes reu van 11 jaar, krijgt zijn hele leven al Yukanuba zonder problemen maar ik stumuleer haar om hem wat meer vers te voeren.
Ze geeft dan ong. 12 dagen brok en dan 4 dagen vers de hond is er dol op als hij smorgen brokken krijgt loopt hij weg als hij vers krijgt is hij heel onrustig want hij ruikt het al en loopt dan maar van voor naar achter.
Hij krijgt in die vier dagen s'morgens compleet vlees en s'avond barfhapjes de eerste dag kippennekken de tweede dag kipkarkassen derde dag botmixzalm en de vierde dag eenderug of konijnenvoorbeen.
Hij gaat regelmatig als hij die vers dagen heeft aan de spuitpoep krijgt dus veel bot en toch diaree, heeft in zijn hele leven nog geen diaree gehad op zijn brokken, waar kan dat nou aan liggen.
Door deja
#1403637
Daar ben ik al lang mee bezig maar dan moet ze een nieuwe vriezer aanschaffen en de hond is al 11 en daar heb ze eigenlijk niet zo'n zin aan, probeer haar al hele tijd over te halen maar dan zegt ze aldoor mijn brokken zijn nog niet op en ik weet het nog niet hoor.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1403646
Die darmen zijn zo lui geworden, die weten waarschijnlijk geen raad meer met deze verse hap. Ik zou zowieso de vette zalmhap verminderen en eens kijken hoe hij het b.v. op enkelvoudig pens doet i.p.v. vlees compleet. Kan maar zo dat het in ene allemaal wat te vet is en daar dfoet dan een berg bot ook niet meer zoveel aan af. Het enige wat je daarmee bereikt is dat hjij door de minder goede vertering vandaag of morgen helemaal vastloopt.
Door deja
#1404309
Nou ik zal je vertellen dat we er helemaal niets van begrijpen hij heeft gisteravond botmixzalm van herby gehad en had vandaag weer goede ontlasting. vanavond heeft hij konijnenvoorbeen en wat kippennek gehad dus morgen afwachten, maar dan wil ze hem toch weer een kipkarkas geven en dan kijken of het weer mis gaat.
Gewone enkelvoudige pens krijgt hij zijn hele leven al iedere dag over zijn brokken anders eet hij zijn brokken niet op met pens gaat dat hardstikke goed, maar hij is helemaal dol van vers dus ik denk toch wel dat ze overstag gaat.
Door deja
#1404998
Hij krijgt 12 tot 14 dagen brokken met alle dagen enkelvoudige pens dan geeft ze ong. 4 dagen vers dat bestaat uit KVV uit Abcoude s'morgens en s'avonds een avond nekken 2e avond karkas 3e avond botmixzalm en 4e avond eendenrug of konijnenvoorbenen.
En dan geeft ze weer ong. 12 a 14 dagen brokken met pens.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door