Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sietie
#1402819
Weten jullie of een pup aan de dunne raakt na het eten van kippenmest? Was gister bij een pup van mij, die mensen hebben de kippen los in de tuin en daar loopt de pup dus ook en vreet dus kippenstront ::)...Op zich vind ik dat al een heel vies idee..de ene keer poept ze normaal gewoon stevig en gewoon bruin van kleur de andere keer is het licht van kleur en spuit het er uit...pup ziet er verder prachtig uit glanst goed zit ook op barf en blijft ook barfen ..ik heb vroeger geiten gehad en geiten en kippen gaan ook niet samen dat wordt geheid diarree..., maar misschien dat jullie hier iets meer van weten? Pup was toen ze uit het nest vertrok goed op ontlasting... ze gaan nu de pup niet meer bij de kippen laten om te kijken of het daar van komt...
Door Lizzy
#1402824
Het is niet ondenkbaar dat het daar van komt. Hoewel mijn honden ook kippenpoep eten en daar nooit diarree van krijgen. Nou hebben mijn volwassen honden natuurlijk wel meer weerstand... Maar toch.... Ik maak me er overigens niet druk om. Honden eten wel vaker 'vieze' dingen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1402956
Hier geen ervaring met een pup die kippenmest eet, onze honden waren al volwassen toen wij kippen kregen. Het is dat ze het niet aangegeten kregen, maar ze deden zeker hun best de tuin schoon te houden van kippenmest.  :P  Ik heb nooit gemerkt dat ze er diarree van kregen.
Ik denk dat je wel goed in de gaten moet houden of de kippen geen wormen -in de mest- hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1403224
tristan schreef: Hier geen ervaring met een pup die kippenmest eet, onze honden waren al volwassen toen wij kippen kregen. Het is dat ze het niet aangegeten kregen, maar ze deden zeker hun best de tuin schoon te houden van kippenmest.  :P  Ik heb nooit gemerkt dat ze er diarree van kregen.
Ik denk dat je wel goed in de gaten moet houden of de kippen geen wormen -in de mest- hebben.
Ik zou bijna zeggen....hoezo...aangezien "men" er vaak ook geen moeite mee heeft om een gerijpt vleesje met krioelende vriendjes erop op te laten eten :-X

Hier gaan ze overigens ook niet aan de race van kippesjees, maar ook hier alleen volwassen honden.
Door Lizzy
#1403247
Angelique schreef: Ik zou bijna zeggen....hoezo...aangezien "men" er vaak ook geen moeite mee heeft om een gerijpt vleesje met krioelende vriendjes erop op te laten eten :-X

Hier gaan ze overigens ook niet aan de race van kippesjees, maar ook hier alleen volwassen honden.
Naaah, die vriendjes zijn eerst doodgevroren hoor :biggrin2:. Dan krioelen ze niet meer :biggrin2:.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1403266
Lizzy schreef: Naaah, die vriendjes zijn eerst doodgevroren hoor :biggrin2:. Dan krioelen ze niet meer :biggrin2:.
Als Sling een nijn in het bos vind toch niet...of was het een haas die je in de boom gehangen had :biggrin2:
Door Lizzy
#1403302
Angelique schreef: Als Sling een nijn in het bos vind toch niet...of was het een haas die je in de boom gehangen had :biggrin2:
Nee, da's waar, dan niet. Die krioelen inderdaad nog. En fors ook. Daar is een kippenmestje met wormpje een eitje bij :biggrin2:. Maar geloof me, daar heb ik wel moeite mee hoor. Vraag maar aan Henneke, hoe ik dan hysterisch uit mijn kap-laarsjes sta te ontploffen :biggrin2:

Henneke heeft inderdaad een haas in de boom gehangen en ik een rottend pauwen ei. Had jij daar ook niet erg leedvermaak om? >:( :biggrin2:
Door Sietie
#1403496
vanaalst schreef: pups gaan daar id van aan de rees....volwassen honden vaak niet..
Oke, daar was ik zelf ook al bang voor! Een volwassen hond heeft toch al heel wat weerstand meer vermoed ik.. Nou ja dan zou het al snel wel beter moeten gaan want ze houden haar er nu eerst bij vandaan om te kijken of het daar aan ligt... hier in het nest was er nooit een probleem, pupje is er een dikke week nu...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1403648
Lizzy schreef: Nee, da's waar, dan niet. Die krioelen inderdaad nog. En fors ook. Daar is een kippenmestje met wormpje een eitje bij :biggrin2:. Maar geloof me, daar heb ik wel moeite mee hoor. Vraag maar aan Henneke, hoe ik dan hysterisch uit mijn kap-laarsjes sta te ontploffen :biggrin2:

Henneke heeft inderdaad een haas in de boom gehangen en ik een rottend pauwen ei. Had jij daar ook niet erg leedvermaak om? >:( :biggrin2:
Jawel hoor :biggrin2:
Door conleeuw
#1403706
ik heb wel puppen gehad die kippenmest aten en kan mij niet heugen dat ze aan de diaree gingen er door :-\ ik ben toch geneigd om als het een pup niet al te lang te wachten is toch eens langs de dierenarts te gaan voor mischien een mest onderzoek :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door