Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door yalla
#14024
Thuis lopen hier twee katten (die veel buiten komen) en twee honden rond en dus waarschijnlijk ook wel een paar dozijn vlooien.

Wat is nu een goed, betrouwbaar en natuurlijk anti-vlooienmiddel? Ik heb het namelijk niet zo op dingen uit flesjes en spuitbusjes. O ja, ik hou ook niet echt van stofzuigen, dus dat zit ook nog tegen....

Hoop op reacties.
Door Lizzy
#14025
Hoi Yalla, helaas zal je toch moeten gaan stofzuigen ;D. Maar, je kunt nog meer doen! Van Beaphar (of zoiets) bestaat er een tapijt/vloer-spray op natuurlijke basis. En, van dit merk hebben ze ook anti-vlooienbandjes voor katten. Ook voor honden trouwens.

Wat je ook voor de honden kunt gebruiken (en dus niet voor de katten):

Je koopt bij de Tuinen een Tea Trea spray. Daarin doe je 4 druppels olie: geranium, ceder, lavendel, citroen. Voor het gebruik goed schudden en daar je honden licht mee in sprayen.
Door Miranda
#14026
Sinds dat Cyber yoghurt eet en dagelijks knoflook tabletjes is er geen vlo meer die hem durft te plagen... Misschien is het toeval maar dan is het voor ons mooi meegenomen.

Mijn vorige hond en kat poederde ik. Het is dan wel geen gezicht zo'n wit portret ;D Maar het voordeel met poederen t.o.v. een pipet is dat de vlo niet hoeft te bijten alvorens die dood gaat. Met een pipet is dat wel zodat de vlo's speeksel toch in de hondenhuid terecht komt... veel honden zijn hier alergisch voor.
Door yalla
#14028
Beste mensen,

Bedankt voor jullie tips. Die zuivel met knoflook zie ik wel zitten.
Maar... hoe en wanneer geef ik dat?
Bij mij krijgen ze BIBI en mag ik dat mengen met de zuivel?
Of moet ik dat apart geven met een tussenperiode wellicht?
En mag ik de knoflook en de zuivel mengen? Moet de knoflook klein gesneden worden en vreten ze zo een teen op (ik heb Labradors en dat zijn vreetzakken bij uitstek natuurlijk).

Dus heb ik toch nog veel vragen.
Door Miranda
#14029
Hoi Monique

De yogurt en knoflook is bij Barf een bestanddeel van alle maaltijden behalve de melkmaaltijd.

De yoghurt...ca 2 tot 3 eetlepels meng ik gewoon door de verschillende maaltijden. Dit zijn ook vleesmaaltijden dus ik neem niet aan dat het kwaad kan dat jij het door het kant en klare versvlees mengt.
Ik doe dat namelijk zelf ook als we op vakantie gaan en Cyber ipv Barf ... kant en klaar versvlees krijgt.

Met de knoflook gaat dat idem dito. Alleen gebruik ik geen verse knoflook maar knoflook tabletjes welke te koop zijn bij de drogisterij. Het voordeel hiervan is (vind ik) dat je de knoflook geur niet ruikt  :D

Wat je ook zou kunnen doen is een oplossing maken van appelazijn met water en hiermee een washand nat maken en daarmee je honden en katten 's-morgens even inwrijven, hierdoor wordt de buitenkant van de huid ook zuurder en minder aantrekkelijk voor vlooien.
Ik weet alleen de mengverhouding niet meer exact van hoeveel azijn op hoeveel water.
Door Bas_Verkooijen
#14030
Hallo,

Ik geef m'n honden zowel brok als versvlees. Bij de versvleesmaaltijden voeg ik momenteel verse knoflook toe als preventieve maatregel tegen vlooien. Die yoghurt zie ik ook wel zitten, maar brengt dat de balans niet in gevaar van de versvleesmaaltijd die compleet en uitgebalanceerd is (athans in ieder geval volgens de fabrikant ervan...)
Door Helen
#14031
Dat is nou net iets wat ook ik niet zo goed begrijp. Bij brokken wordt altijd gezegd dat je niets bij moet voeren want anders haal je het uit evenwicht. Nou ik heb net Billinghurst uit en die zegt hetzelfde en ook dat dat bij vers voer niet zo is, want daar is het niet erg bij als het evenwicht niet perfect is. Waarom is dit dat wel zo erg bij brokken? Mm misschien staat deze vraag trouwens onder het verkeerde kopje, maar het gaat door over de vraag van Bas.

groetjes Helen
Door Lizzy
#14032
Hi Bas, tja.. ehh... Er komt onmiddellijk een vraag in mij op. Wat is compleet? Wat is in balans? Bij de versvlees fabrikanten hebben ze voedingsmiddelen in hun product gestopt zodat een hond alles binnen krijgt. Maar, is dit per definitie compleet of in balans? Het is maar welke definitie je neemt voor deze kreten. De een vind dat een hondenvoer in balans is wanneer er 3% koolhydraten in het voer zit. De ander vindt het in balans wanneer er 12% koolhydraten in het voer zit... En wie heeft er nu gelijk? Zelfde geldt voor eiwitten. Reken de verschillende eiwit fracties van de diverse voeren maar eens uit! En ze vinden allemaal dat hun product in balans is en compleet is... Wie heeft er gelijk?

Kijken we dan naar yoghurt. Een hond heeft geen zuivel (dus yoghurt) nodig. En wat zit er in? Een beetje eiwit (geen idee wat de biologische waarde is), een beetje calcium, een beetje van dit en van dat. Ik kan me haast niet voorstellen dat deze elkaar zouden bijten hoor! Maar goed, een hond heeft geen zuivel nodig en sommige beweren zelfs dat zuivel slecht is voor de hond (en mens). Dus, je kunt natuurlijk ook af en toe een mespuntje uitgeknepen knoflook door de vleesvoeding doen. Niet teveel. Niet tevaak knoflook geven, maar volgens mij kan het zo ook!
Door Ink
#14033
Yoghurt op zich voegt denk ik niet zo veel toe.
Maar Biogarde dan? Da's toch een heel ander verhaal?
Of Vifit. Of Yakult.
Zoek de overeenkomsten en de verschillen.
Door Bas_Verkooijen
#14034
Lizzy en Helen,

Inderdaad, ik ben het met jullie eens, wat is compleet en wat is balans. Ik ben ook van mening dat dit voor iedere hond anders is en je dus eigenlijk nooit van compleet en gebalanceerd kunt spreken van een geproduceerd voer.
Maar, aan de andere kant zal het er niet zo verschrikkelijk ver vandaan zitten (uitgaande van een gezonde hond), dus zou je met toevoegingen die 'balans' te ver uit balans kunnen trekken. Of net goed krijgen......tis maar net welk voer het is en hoe je hond is....jeetje...wat zit ik te miepen.....
Gewoon een paar keer per week wat yogurt geven....immers, ik geef al 1 of 2x per week vuile pens extra.....
Door Bas_Verkooijen
#14035
Ik kreeg onderstaande net binnen van PreciousPets.org Newsletters. Need I say more ?? /LOL


Fighting Fleas Holistically


The first step is to ask why your pet has fleas. Is your home infested with fleas? Your yard? The park where your pet plays? Do all your pets suffer from fleas, or only a particular pet?
Fleas, like all parasites, prey on the weak, sick, and malnourished. An animal infested with fleas is an unhealthy animal, and while the fleas certainly worsen this ill health, they do not cause it. Poor-quality, inappropriate diets cause parasite infestations, as do unsanitary conditions and all forms of stress. By knocking out the flea, whether with insecticides, nematodes, or hormones, you have done nothing to solve the root problem of ill health.

The first and most essential step is to improve your pet's health and vitality. The single best way to do this is to feed them a diet based on nature, rather than a highly processed commercial food. This single step is 99 percent of the battle, and yet is the one most people don't want to consider when looking for an alternative to pesticides.
Door Annemieke
#14036
Ik heb twee bearded collies, een teef van 11 jaar oud en weegt 17 kilo, dan nog een pup van 10 weken weegt ongeveer 7 kilo. Ik wil graag knoflook gaan geven als vlooienbestrijding maar kan iemand mij vertellen hoeveel en hoe vaak ik het kan geven??? En moet het vers zijn of mogen het ook pillen zijn??? Daarnaast heb ik ook wel gehoord over het geven van biergist is dat ook goed??? Als iemand info voor mij heeft, heeeeeeeel graag :)!

Alvast bedankt, Annemieke
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door