Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1402754
Omdat Spike nogal vervelend is naar teefjes (hij heeft al de bijnaam gekregen "horney spiky" ;)) hebben we in overleg met de da besloten om hem een prik te geven met chemische castratie. Omdat het het niet altijd nut heeft om ze gewon te castreren, dus meer om het uit te testen.
Nu konden we na een paar dagen al goed meken dat dit werkte, hij speelde gewoon zonder vervelend te doen. Moet er wel bijzeggen dat de teefjes wel geholpen zijn.


Maar wie heeft hier meer ervaring mee. Bij wie werkte de chemische castratie goed en het gewoon castreren erna ook? Want ik heb begrepen dat het toch net een iets ander effect kan hebben.
#1402800
ik heb 1x een chemische castratie bij zimba gedaan, dat doe ik nooit meer, geloof ook niet dat het echt hielp
ik heb da vince een implantaat laten geven, en dat werkte gewoon super!!!!!!
nu heb ik hem laten castreren en heb er m'n gemak van en vooral hij ook!
#1402865
Je had beter voor het implantaat kunnen kiezen dan heb je ruim een halfjaar om te bekijken hoe je hond er uiteindelijk op reageerd. Jammer dat je da er niet over verteld heeft. :-\
Als je implantaat in de zoekfunctie intikt heb je meteen veel info.
#1402877
wandor is jaren geleden chemisch gecastreerd omdat hij de bijnaam horney wandor verdiende  :P
Hij liet yindra niet met rust, was echt heel vervelend, dook constant op haar, terwijl ze nog maar een paar maanden oud was.
De chemische castratie hielp niet, maar we hebben hem daarna echt laten castreren en dit hielp wel.

Als de dames hier loops zijn vindt hij dit wel interessant, maar hij duikt er niet steeds op. Terwijl hij dit dus eerder bij yindra constant deed, terwijl ze nog zo jong was dat ze nog niet eens loops was geweest.
#1402900
Ik was zelf al aan het zoeken geweest op internet er over. Maar ik was nogal geschrokken over de reactie's van het implantaat. Volgens internet ging het nog wel eens ontsteken, dus dat zag ik niet zo zitten.
Dus vandaar dat we voor de prik hebben gekozen.
#1403210
Het effect van Tardak heeft gewoon weinig te maken met een echte castratie. Dit omdat het vrouwelijke hormonen zijn, die worden ingespoten. Dit is niet wat gebeurt bij een echte castratie, daar verdwijnen namelijk de mannelijke hormonen. Vandaar dat ik altijd een implantaat aanraadt, wanneer mensen twijfelen. Tot nu toe nog nooit ontstekingen gezien.
#1403503
*Dorothea* schreef: Het effect van Tardak heeft gewoon weinig te maken met een echte castratie. Dit omdat het vrouwelijke hormonen zijn, die worden ingespoten. Dit is niet wat gebeurt bij een echte castratie, daar verdwijnen namelijk de mannelijke hormonen. Vandaar dat ik altijd een implantaat aanraadt, wanneer mensen twijfelen. Tot nu toe nog nooit ontstekingen gezien.
Dus er bestaat nu evengoed een risico dat een castratie geen nut heeft omdat de prik op basis is van vrouwlijkhormoon? Of is het juist andersom?
#1403554
Wendy (boxer gek) schreef: Dus er bestaat nu evengoed een risico dat een castratie geen nut heeft omdat de prik op basis is van vrouwlijkhormoon? Of is het juist andersom?
Ja, dat risico bestaat maar is klein. Als Tardak al een gedragsverandering teweeg brengt dan zal een castratie dat ook wel doen.
Maar andersom gebeurt het wel vaak dat tardak geen effect heeft en een echte castratie wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door