Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 1eboa
#1402297
ik kan biologische hanen krijgen, waar de borstfilet, billen en karkassen af zijn, wat overblijft kan ik krijgen. Kan ik dat nog aan mijn honden geven? Ook is er nog een haan, die vanmiddag door een roofvogel of i.d. aangevreten is, kan die ook nog gegeven worden. Wie geeft er wel eens een kippekop + nek en poten? Deze hanen lopen vrij op een land bij een biologische boerderij.
#1402308
Als ze nog geschikt zijn voor menseelijk consumptie zou ik niet weten waarom je de restanten niet aan je honden zou kunnen geven. Omdat ze biologisch zijn kunnen ze wel wat harder zijn dan een plofkip, dus daar moet je even rekening mee houden. Zelf voer ik nooit de koppen simpelweg omdat ik die heir niet heb. Ik ben niet happig op de snavels die best scherp kunnen zijn, dus die zou ik er even vanaf hakken. Voeten worden nog wel eens als snackje gevoerd, dus die kun je ook wel voeren, ik zou alleen even kijken of de nagels niet erg scherp zijn.
Door 1eboa
#1402315
deze hanen zijn voor menselijke consumptie en worden door de boerin zelf geslacht. Ik ga die halve ophalen, dan is het afwachten of mij honden hem morgen opeten, de snavel en nagels haal ik er wel af. Darmen en dergelijk is ook geen probleem? En de veren dan?
#1402334
1eboa schreef: deze hanen zijn voor menselijke consumptie en worden door de boerin zelf geslacht. Ik ga die halve ophalen, dan is het afwachten of mij honden hem morgen opeten, de snavel en nagels haal ik er wel af. Darmen en dergelijk is ook geen probleem? En de veren dan?
Darmen worden vaak vanzelf al terug getuft, maar die zou ik er ook even uithalen. Veren...ligt eraan hoeveel rommel je wilt hebben. :-\
Door ulla
#1402439
Hier eten ze complete hanen, met veer en al, en er blijven hooguit een paar veertjes liggen.
Kop en nagels eten ze ook.

De hanen zijn idd iets harder dan een plofkip, maar heel goed te doen.
Door 1eboa
#1402869
mijn honden halen hun neus op voor de biologische haan van 2 kilo. Als er iemand in de buurt van Obdam woont, de haan is gratis af te halen, vanavond ben ik weer thuis. Is er niemand is, dan gaat haan de kliko in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door