Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1400857
sinds een paar weken krijgt mijn hondje naast haar kvv (carnibest haaksbarf bandit) barf hapjes. uiteindelijk wil ik haar helemaal overzetten, maar ik moet er zelf langzaam aan wennen  ;)eergister heeft ze voor het eerst eendennekken gehad en dit ging helemaal prima. haar ontlasting was gister heel mooi. normaal krijgt ze al kippennekken vleugels en karkassen. zonder enig probleem. nu heb ik haar gister weer een eendennek gegeven en ik had sardientjes voor haar gehaald. ze heeft ze al eens met veel smaak gegeten, maar gister ging ze kokhalzen toen ik hem in haar bakje had gelegd. deze heb ik dus maar weer weggehaald en ze heeft er verder niks van gegegeten. ik heb haar wel een makreel uit blik gegeven op waterbasis. verder heeft ze haar carnibest gehad en verder niks geks. ik heb haar net uitgelaten en gisteravond hoorde ik haar buik al enorm rommelen. de eerste keutels die kwamen waren heel mooi hard en toen leek er wat diarree te komen. ik ben het even gaat uitpluizen  ::) :-X en toen zag ik enorme klonten slijm liggen. de eerste onlasting was goed en daarna was haar onlasting in slijm verpakt en daarna dus de konten slijm (lekker verhaal dit, sorry) wat zou dit kunnen zijn of betekenen? ze heeft net wel lekker gegeten en is verder gewoon druk. ik heb wel eens gelezen dat slijm met ontgiften te maken kan hebben, maar toch niet zo veel slijm? hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan  :'(
Laatst gewijzigd door lisa-v op di 27 okt 2009, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Happy Tail
#1400858
ik weet even zo gauw niet meer hoe lang je nu vers voert, maar het is een vrij normaal verschijnsel en zeker in het begin. Hier ook nog wel eens af en toe: ik ziet he als een soort darm reiniging; het is slijm dat uti de dikke darm mee komt
Door Lizzy
#1400862
Nee, geen abnormaal verschijnsel hoor. Het is inderdaad het reinigen van de darm. Zelfs mijn hond Pinkel heeft het heel af en toe eens. Ik geef haar dan altijd een paar dagen probiotica.
#1401434
Kweet niet, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!
Zou het kunnen dat de darmen geirriteerd zijn door de barfhapjes? (Vraag aan kenners hier?) Want die voer je pas sinds een paar weken.
Als je t niet vertrouwt toch maar even een belletje naar de dierenarts..?
#1401777
ik heb haar gisteravond nog wat extra probiotica geven en vanmorgen was haar ontlasting weer heel mooi hard. er zat bijna geen slijm meer bij.. op een heel klein beetje na! waarschijnlijk dan toch het ontgiften.. wel heb ik nu ik terug denk de afgelopen twee weken steeds wat slijm tussen of om de drolletjes heen gezien. zeg maar sinds ik barf hapjes erbij geef. heeft dat allemaal met ontgiften te maken? ze is verder heel druk en helemaal zich zelf. haar ogen zijn ook aan het lopen dus het zou als ik terug lees in de bieb toch met het ontgiften te maken kunnen hebben. ze staat wel al een half jaar op kvv, maar ik heb gelezen dat een lichaam pas gaat ontgiften als het daar sterk genoeg voor is!? mocht het weer meer worden of veranderen dan gaan we uiteraard even langs de da.
#1401794
nu en gister niet.. toen kwam het als laatste, maar de dagen hiervoor zat het idd om de laatste drolletjes heen, dus als een soort cocon, maar alleen aan de laatste paar keutels niet aan alles. ze heeft natuurlijk wel giardia gehad en het eerste jaar heel veel darmproblemen. haar darmen zijn haar zwakke plek dat zou het wel weer verklaren als het ontgiften is.
#1401817
lisa-v schreef: nu en gister niet.. toen kwam het als laatste, maar de dagen hiervoor zat het idd om de laatste drolletjes heen, dus als een soort cocon, maar alleen aan de laatste paar keutels niet aan alles. ze heeft natuurlijk wel giardia gehad en het eerste jaar heel veel darmproblemen. haar darmen zijn haar zwakke plek dat zou het wel weer verklaren als het ontgiften is.
De slijm-cocon-drollen betekenen echt dat de darmen aan het opruimen zijn. Ouwe zooi eruit, nieuwe slijmlaag opbouwen. Ik zou me dus vooralsnog echt totaal geen zorgen maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door