Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#1399829
bigin van de week begonnen mn beide hondjes te snotteren en te reversed sneezen. Joey leek het erger te hebben dan Zusje maar ik krijg nu het idee dat zij er gewoon wat achteraan hobbelt want inmidddels is JOey zo goed als beter maar wordt het bij Zusje nog niet beter. Sterker nog, ik heb het idee dat het vandaag juist erger is geworden. Ze eet gewoon, ze wandelde ook meteen mee als we gingen lopen maar ik vond haar daarbij wel iets tammer dan normaal maar oke, als ik verkouden ben merk je dat ook aan mij dus dat vind ik niet zo raar. Maar waar ze beide heel de week normaal enthousiast waren en niet warmer dan normaal heb ik Zus net even haar temperatuur opgenomen omdat ik haar ineens wel warmer vond voelen. En idd ze heeft nu dus ook verhoging :( Normaal zit ze rond de 37,3 en nu was ze 38,4 :-\  Vandaag heeft ze ook weer heel veel meer last van de reversed sneezing dus ik heb het gevoel dat het nu niet de betere kant op gaat zoals het onderhand zou moeten maar juist de verkeerde kant. Kan ik dit nog steeds aanzien of moet er nu toch een da aan te pas komen?? :-\
Door Jojo
#1399995
Jawel, daar ben ik ook al meteen mee begonnen, met luchtwegkruiden en echinacea forte van bloem. Gisteravond toch ook maar de bisolvon ingezet. Ik zal haar zo even weer temperaturen en denk toch de da mar even bellen voor ruggespraak. Ze klinkt toch nogsteeds best 'vol' en dat is voor een kortsnuit nog net iets minder gunstig dan een andere hond..
Ja denk ook dat ze kennelhoest hebben alleen wordt er dit maal niet gekucht en slijm opekotst zoals dat bij anderen wel gebeurd. Dit is echt een neusverkoudheid lijkt het.
Maar koorts op zich is niet zo heel erg toch? Tis nl wel een teken dat het lichaam zelf actief bezig is tegen de ontsteking, dat er aanspraak gedaan wordt op het imuunstysteem? ???

edit; koorts is weer gezakt ze was net weer netjes 37,4 :) Ze is alleen wel duidelijk niet fit, normaal als ik smorgens de haarfohn pak staat ze meteen bij me te springen maar nu bleef ze liggen...
Laatst gewijzigd door Jojo op ma 26 okt 2009, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1400025
kennelhoest heb je in verschillende varianten..
maar id als je koorts heb dan is het lich hard aan het werk..
vertrouw je het niet dan moet je je da even bellen..
Gebruikersavatar
Door Sher
#1400333
Is kennelhoest zo erg? De hond van mijn tante had het ook en daar had de da een injectie in gejast. Hondje had een rode keel en dat was foute boel volgens de da.  ::)
De stakker krijgt ook nog br*k.  :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1400506
Sher schreef: Is kennelhoest zo erg? De hond van mijn tante had het ook en daar had de da een injectie in gejast. Hondje had een rode keel en dat was foute boel volgens de da.  ::)
De stakker krijgt ook nog br*k.  :-X
Kennelhoest kan...als je het niet vlot genoeg weet te drukken en/of je hond heeft te weinig weerstand best ernstige vormen aannemen, tot aan longonsteking toe. Het is best standaard dat een da bij kennelhoest een abkuur geeft en heel vaak is dit overbodig, maar als mensen van toeten noch blazen weten en er niks aan doen en het de kans geven om van kwaad tot erger te gaan, dus niet altijd.
Door Jojo
#1400720
Ik ben vanavond toch even bij de da langsgeweest omdat ik het niet zo fijn vond dat ze zo snurkt en pruttelt. Met kortsnuiten moet je toch net iets voorzichtiger zijn ivm de bouw van hun luchtwegen. De holthes bv, alles is veel korter op elkaar. Het is ook oppassen dat het niet chronisch wordt.
Enniewees... Mn da heeft naar haar longen geluisterd en hoorde duidelijk prutteltjes. Ze liet het uiteraard aan mij over wat ik wilde maar zei dat als het haar hond was dat ze wel ab startte nu. Ik heb gekozen om meteen maar te beginnen en niet af te wachten. Naar mijn gevoel is ze hier niet zomaar vanaf en lijkt het alleen maar erger te worden tot nu toe terwijl Joey er al zo goed als vanaf is :-\ Ze heeft een spuit gehad en 6 pilletjes nog mee, 1 per dag. Hoop dat ze snel weer snotvrij is nu hoor, ze zit behoorlijk vol soms stroomt de snot gewoon uit haar neusje...

Dus tja, niet meteen en altijd maar soms is het verstandig wel ab te gaan geven denk ik. Want ik heb ze wel vaker verkouden gehad maar dit is de eerste keer dat ik het nodig vind er ab bij in te zetten..
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1400950
Heel verstandig vind ik zelf.
Het kan beginnen met een virus wat in principe vanzelf weer overgaat.
Maar doordat de slijmvliezen geïrriteerd zijn en de weerstand verlaagd is, kan er dan gemakkelijk een bacteriële infectie bij komen. En dan moet je soms de genezing een handje helpen met ab.
Beterschap voor voor je meisje :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door