Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1400599
Yilla is met 10 maanden voor het eerst loops geworden, nu ongeveer 6 weken geleden. Yilla is/was een spring in het veld, een vrolijkerd, een hond die met iedereen wilde spelen. Nu ligt ze hele dagen in de mand, is sloom, wil wel naar buiten maar heeft het daar niet naar haar zin. En ik vind het zo sneu.....
Maar wat ik me nu afvraag, wordt zij weer de 'oude Yilla' of kan het toch zo zijn dat de vrolijkheid toch minder wordt na zo'n loopsheid?
In ieder geval, ze heeft het zwaar niet naar haar zin.........en ik weet niet zo goed wat ik kan doen om haar op te vrolijken....
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1400619
Arme hond....het valt ook niet mee, al die hormonale veranderingen  :-X
Heb geen tips, maar zal eens kijken of ik iets kan vinden....
(anders zou ik iets van homeopathie of bioresonantie gaan zoeken voor haar)
Door pallas
#1400625
Schijnzwanger misschien??

als  je blijft twijfelen zou ik haar toch een keertje laten nakijken door de d.a.

Hier geen verandering qua karakter na de eerste loopsheid gezien.
Door ellenned
#1400652
Schijnzwangerschap, zou dat dan ook niet moeten zijn dat ze gaat graven, nestje maken, knuffels zoeken en zo. Dit alles doet ze niet. Ze heeft wel een beetje hangtietjes, maar ze lijkt zo teneergeslagen. Pallas, wat zou een DA hier mee kunnen?

Wat doen jullie om jullie teefjes door zo'n loopsheid heen te loodsen? Met beweging ben ik nog wat voorzichtig, ze is pas 11 maanden. Trainen doe ik 2 keer in de week, GG en jacht, thuis doe ik denkspelletjes, en niets helpt....
Door pallas
#1400659
ellenned schreef: Schijnzwangerschap, zou dat dan ook niet moeten zijn dat ze gaat graven, nestje maken, knuffels zoeken en zo. Dit alles doet ze niet. Ze heeft wel een beetje hangtietjes, maar ze lijkt zo teneergeslagen. Pallas, wat zou een DA hier mee kunnen?

Wat doen jullie om jullie teefjes door zo'n loopsheid heen te loodsen? Met beweging ben ik nog wat voorzichtig, ze is pas 11 maanden. Trainen doe ik 2 keer in de week, GG en jacht, thuis doe ik denkspelletjes, en niets helpt....
Lusteloosheid is wel de duidelijkste aanwijzing voor schijnzwangerschap . Maar er kán natuurlijk meer aan de hand zijn. d.a. kan bloed e.d nakijken.
Bezig houden is voor schijnzwangerschap de remedie (en er zijn geloof ik ook homeopatische med voor)
Met 11 maand zou ik  fietsen opbouwen en gaan zwemmen. Wat kluifwerk aanbieden en er gewoon wat vaker er opuit trekken.
Veel afwisseling dus.

reageert ze met trainen en buiten wel normaal of heeft ze daar ook nergens zin in?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1400671
Ga er maar gerust van uit dat ze schijnzwanger is, bij de ene is het meer lichamelijk te zien als bij de ander, bij haar zal het meer tussen de oren zitten.
Opgezette tepelrijen wordt meestal erger met het klimmen der jaren....
Afleiding is altijd goed, maar het heeft toch z`n tijd nodig om over tegaan...het zijn de hormoontjes hè.. ;)
Door Happy Tail
#1400677
lijkt mij ook schijnzwanger. Het kan nog een weekje of wat duren, dan zijn volgens de hormonen de pups geboren. Je zou eens kunnen kijken of er homeopatische middelen zijn die haar kunnen helpen.
Door ulla
#1400681
Hou het even in de gaten, het kan een schijnzwangerschap zijn, maar misschien ook een baarmoederontsteking.

Bij twijfel naar je da gaan.
Door ellenned
#1400729
pallas schreef:

reageert ze met trainen en buiten wel normaal of heeft ze daar ook nergens zin in?
Ben net wezen trainen, vond ze gelukkig wel leuk, maar echt niet zo enthousiast als anders. Buiten vindt ze op het moment echt niet leuk, ze kijkt me dan echt aan, kunnen we weer gewoon naar huis. Probeer echt veel met haar bezig te zijn. Haar 'nepbroer' is 3 weken geleden geopereerd aan zijn poot dus die mist ze ook om mee te ravotten buiten. Al met al geen leuke periode voor haar ( en eigenlijk voor mij ook niet, ik mis die vrolijkerd die me altijd aan het lachen maakt...) Ik houd het zeker in de gaten en bij twijfel ga ik naar de Da. Wanneer zou ik kunnen verwachten dat ze weer een beetje haar oude ik wordt? Ze is nu 7,5 week naar haar eerste loopsheidsdag, of hoe zoiets dan ook heet.... :-\
Door Do
#1400758
schijnzwanger hoeft niet altijd gepaard te zijn met lustenloos
zelda wordt juist hieper van haar schijnzangerschap, 6 weken vind ik ook net ietsjes te vroeg voor schijnzwanger schap
Door sandrra
#1400927
ellenned schreef: Schijnzwangerschap, zou dat dan ook niet moeten zijn dat ze gaat graven, nestje maken, knuffels zoeken en zo. Dit alles doet ze niet. Ze heeft wel een beetje hangtietjes, niets helpt....
Hier deden ze dat ook niet. Wel heel erg lusteloos en hangtietjes.
Door ellenned
#1400929
Kan je dan ook verwachten dat dit iedere loopsheid zo zal zijn? Ik ga de volgende keer gelijk starten met Alblavetsem ( ?) of zou het kunnen zijn dat ze de volgend loopsheid er zo doorheen fietst........
Door Decibels
#1400932
heeft ze geen uitvloeing of temperatuurverhoging? Dat zijn dingen om in de gaten te houden.

die van mij zijn na elke loopsheid schijnzwanger...maar daar staan teckels om bekend.
Door ellenned
#1400940
Decibels schreef: heeft ze geen uitvloeing of temperatuurverhoging? Dat zijn dingen om in de gaten te houden.

die van mij zijn na elke loopsheid schijnzwanger...maar daar staan teckels om bekend.
Dat houd ik goed in de gaten, dat heeft ze beiden niet. Haar zusje die ook loops is geweest had een extreme vorm ( volgens DA)van schijnzwangerschap en ontstoken melkklieren dus ik controleer haar vaak.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door