Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sultan
#1397986
Ik heb meerdere kg's ganskarkas in de vriezer liggen die onze volwassen reu, Sultan, absoluut niet lust. Heb ze dus maar bewaard, in de wetenschap dat Donata, de pup erbij zou komen ;)
Maar wanneer kan ik deze geven aan haar? Ze is nu bijna 12 weken. Als bevleesd bot eet ze tot nu toe: kip (nekken, vleugels en karkas) eend (nekken en vleugels) kwartel (heel) en parelhoen(karkas). Alles gaat er tot nu toe in als zoete koek. Ze kraakt prima, nooit "stukjes" in de ontlasting, dus alles verteerd goed.
Ik heb voor haar komst voor 4 weken dagporties verpakt, gebaseerd op 5% van haar lichaamsgewicht. Nu blijkt dat ze wel wat meer kan hebben per dag. Verdeeld over de maaltijden in de week krijgt ze nu dus een aanvulling van spiervlees, orgaan of bevleesd bot. (Uiteraard hou ik de percentages in de gaten!)
Spiervlees en orgaan had ik al van zo veel mogelijk diersoorten (zo'n 11 diersoorten, van rund tot wild en vis)) verwerkt in haar dagporties. Ze lust echt alles. Daar kan ik dus niet zo veel nieuws meer aanbieden.
Maar, kan ik nu nieuwe botsoorten aanbieden? En welke? Heb wel het idee dat ze toe is aan iets nieuws. Ik heb iig dus gans (tam en wild) konijnkarkas en haaskarkas in de vriezer liggen.
Door Lizzy
#1398015
Ik vind gans persoonlijk knetterhard en ik twijfel zelfs om het nooit meer aan mijn volwassen honden te geven :-\. Tamme gans kun je wel proberen. Ik zou zelf even de snoeischaar-test hier op los laten. Volwassen wilde ganzen krijg je echt met moeite met een snoeischaar door. Als de tamme gans goed te behandelen is met de snoeischaar, zou je die ook al aan de pup kunnen geven.
Door nikèdog2000
#1398259
ik haal het vlees van de vleugels
en van de poten
dat zijn net holle pijpen
maar de rug en de nek en de kop en borstkast en ribben kun je gerust geven
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1400738
Ik geef zelf wel de vleugels en poten met vlees en bot. Het is inderdaad hard en hol. Maar Baiko heeft er (tot nu toe) nog geen last mee gehad. Moet er wel bij zeggen dat hij de botten heel erg goed kraakt. Dat zal per hond verschillen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door