Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1399866
Goedenavond,

Met interesse heb ik het recept van Lizzy gelezen ter genezing van het eosinofiel granuloom bij een kat nadat de DA aan had gegeven in eerste instantie niets te willen doen en evt later, als de plekken groter zouden worden,  onder narcose Prednison in de plekken te willen gaan spuiten. Toen ben ik al surfend hier terecht gekomen en wil dit eerst graag proberen. Ik heb de silicea D30 en de Calcarea Fluorica D30 inmiddels in huis (van beide de granules) maar ik twijfel toch een beetje aan de dosering...
Klopt het dat de Silicea 3 maal per dag 5 korrels moet zijn? Het is een kat van plm 4 kilo. En bij de Calcarea F lees ik op deze site 1 maal per dag 1 pil. Staat dit dan gelijk aan 1 korrel per dag?

Vast dank voor het beantwoorden!

Groet

Smirk
#1400206
hai smirk,

wat 'k begrepen heb van /over 'n granuloom, is dat een allergie meestal ten grondslag ligt;
dat kan natuurlijk vanalles zijn, van rvs-etensbakje naar reactie op voer, of wasmiddel...

allereerst wordt aangeraden de weerstand zo hoog mogelijk te krijgen, en daarnaast dus zorgen dat de allergische reaktie achterhaalt wordt,
dat medicijnen mee kunnen helpen int hele proces kan 'k me ook voorstellen, maar, 'k zou zeggen begin bij 't begin:

ontgiften van 't lichaam,
rauw voer, zonder toevoegingen

misschien kun je een holistische DA raadplegen?

natuurlijk weet 'k niet wat je allemaal geprobeert hebt, ( en als 'k eerlijk mag zeggen; je DA is nogal van de paardenmiddelen?) 'k kan je niet helpen met de hoeveelheden silicea en calcarea,
daar kan Tannetje,/ Hitam (DA op oa dit forum) je misschien wel mee helpen..

succes!
#1400216
[quote="smirk"]
Goedenavond,

Met interesse heb ik het recept van Lizzy gelezen ter genezing van het eosinofiel granuloom bij een kat nadat de DA aan had gegeven in eerste instantie niets te willen doen en evt later, als de plekken groter zouden worden,  onder narcose Prednison in de plekken te willen gaan spuiten. Toen ben ik al surfend hier terecht gekomen en wil dit eerst graag proberen. Ik heb de silicea D30 en de Calcarea Fluorica D30 inmiddels in huis (van beide de granules) maar ik twijfel toch een beetje aan de dosering...
Klopt het dat de Silicea 3 maal per dag 5 korrels moet zijn? Het is een kat van plm 4 kilo. En bij de Calcarea F lees ik op deze site 1 maal per dag 1 pil. Staat dit dan gelijk aan 1 korrel per dag?

Vast dank voor het beantwoorden!

Groet

Smirk
[/quote]

Hoi Smirk, hier Lizzy.
Heb je granules of korrels (globuli)? Granules zijn groter en volgens mij staan 2 a 3 granules gelijk aan 10 druppels. Afhankelijk van de grootte van de kat kun je 5 tot 10 korrels of 3 tot 5 granules geven. In geval van een kat van 4 kg, zou ik zelf 5 korrels of 2 a 3 granules geven. Calcium Fluoratum is dus 1 keer per dag 1 dosis (dus 5 korrels of 5 druppels of 1 tablet of 2 a 3 granules).
#1400488
Hoi Lizzy,

Dank je voor je antwoord. Ik heb van beide de granules, (zijn heeele kleine bolletjes).

De Calcarea F geef ik dus straks 1 maal per dag: 2-3 granules, als ik je goed begrepen heb (kat 4 kilo).
Ik zit nu echter nog in de Silicea week en dat is 3 maal per dag...... <hoeveel> granules??

Groet

Smirk
#1400501
[quote="smirk"]
Hoi Lizzy,

Dank je voor je antwoord. Ik heb van beide de granules, (zijn heeele kleine bolletjes).

De Calcarea F geef ik dus straks 1 maal per dag: 2-3 granules, als ik je goed begrepen heb (kat 4 kilo).
Ik zit nu echter nog in de Silicea week en dat is 3 maal per dag...... <hoeveel> granules??

Groet

Smirk
[/quote]

De hele kleine bolletjes zijn mogelijk geen granules maar globuli. Van welk merk heb je ze? Staat het op de verpakking, of het granules of globuli zijn? Zo niet: vraag anders de fabrikant even in welke verhouding ze zich verhouden tot tabletten. Want van kleine bolletjes moet je dus meer geven dan van die grote.

Overigens geldt ook voor Silicea 5 korrels/globuli of 2 granules.
#1400667
Hoi Lizzy, het zijn granules van VSM (staat op de verpakking: "200 granules"). Zowel de Silicea als de Calcarea, beide D30.

Het zal wel aan mij liggen maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Zou je svp kunnen zeggen, zowel van de Silicea als van de Calvarea, hoeveel keer per dag ik hoeveel granules moet geven.
:o

Thanks

Smirk
#1419244
Hoi Lizzy..

Tijd geleden alweer, maar ik vond toevallig dit topic met dezelfde vraag als die ik wilde stellen..

Wij hebben sinds 10 maanden een Maine Coon.
Onze HTK kat heeft al sinds 8 jaar dit probleem en helaas heeft onze Coon het ook..
Toevallig?
Of toch iets in huis wat dit veroorzaakt..
Hoop natuurlijk niet mijn beardies brrr....

Maar goed onze HTK kat krijgt inmiddels al zo'n 8 jaar af en aan Dexoral (Prednison)
Maar nu onze Coon het ook heeft, wil ik het toch over een andere boeg gaan gooien..

Inmiddels heb ik de Carnibest in huis en vandaag ook de VSM produkten besteld (wat helaas wel een week kan duren)

Net zoals Smirk heb ik ook de granules en snap je gebruik..

Alleen is Beer (onze Coon) inmiddels al 6,5 kilo, dus een stuk zwaarder..
Weet jij dan misschien het gebruik voor de Silicea?


Groetjes Sharon
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door