Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kimberly
#1400482
hallo

ik heb een bull terriër van bijna 4 en vanaf morgen komt er een pup bij van 7 weken.
Beide krijgen brokken en mijn eerste hond krijgt daar rijst, mais en tafelrestjes bij.
Nu ben ik op zoek gegaan naar nieuwe voeding en kwam uit op deze site.
Ik ben meteen naar de winkel gegaan en heb een pakketje van duck gehaald.
(ik woon in belgië, dus zoveel keuze is er voor mij niet)

Nu is mijn vraag eigenlijk hoe die duck anderen bevalt in vergelijking met andere merken. En als ik duck nog samen kan geven met de rijstvlokken want die eet mijn hond heel graag.

Mijn eerste hond heb ik als pup 's morgen bambix met melk gegeven, 's middags rijst, groentjes, rauw vlees, al 4uurtje platte kaas met rose vise en s' avonds brokjes met vlees. Is het een goed idee om dit ook voor mijn nieuwe pup te doen maar dan het vlees vervangen door duck?

En als laatste: kan je duck enkel krijgen in pakken van 10 x 100g want mijn grote hond zou al een 700 gr moeten krijgen per dag en dan heb ik wel een hele grote berg papierafval. Kan je deze niet krijgen in grotere pakken?

Dank je
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1400502
Hoe Duck bevalt, dat verschilt vaak per hond, maar er zijn best veel honden die het er goed op doen en die het nog lekker vinden ook. Er zijn nog wel meer merken in België beschikbaar tegenwoordig. Zo heb je ook Naturis en zijn er NL-merken die ook verkoopadressen in België hebben.

Je menuutje voor je pup vind ik 26x niks eerlijk gezegd. Je pup is al van de moedermelk af en heeft helemaal niks meer met papachtige spullen. rijst is ook overbodig en brokken zijn zonde van je pup. Platte kaas met roosvicee is leuk als extraatje voor een keertje, maar meer niet.  Blijft de groente en het rauwe vlees over. Dit mag je gerust naast de Duck geven. Pup zal nog wel 3 tot 4 keer per dag eten, geef 'm gewoon Duck of ander vlees, een eeitje, een visje enz.

Of Duck ook grootverpakkingen heeft zul je bij de fabrikant na moeten vragen. Uit een ver verleden weet ik alleen nog dat je als kennel wel voordeliger kon inkopen, maar dat het gewoon in pakken van 10 plakken werd aangeleverd.
Door Lizzy
#1400508
[quote="Angelique"]
Hoe Duck bevalt, dat verschilt vaak per hond, maar er zijn best veel honden die het er goed op doen en die het nog lekker vinden ook. Er zijn nog wel meer merken in België beschikbaar tegenwoordig. Zo heb je ook Naturis en zijn er NL-merken die ook verkoopadressen in België hebben.

Je menuutje voor je pup vind ik 26x niks eerlijk gezegd. Je pup is al van de moedermelk af en heeft helemaal niks meer met papachtige spullen. rijst is ook overbodig en brokken zijn zonde van je pup. Platte kaas met roosvicee is leuk als extraatje voor een keertje, maar meer niet.  Blijft de groente en het rauwe vlees over. Dit mag je gerust naast de Duck geven. Pup zal nog wel 3 tot 4 keer per dag eten, geef 'm gewoon Duck of ander vlees, een eeitje, een visje enz.

Of Duck ook grootverpakkingen heeft zul je bij de fabrikant na moeten vragen. Uit een ver verleden weet ik alleen nog dat je als kennel wel voordeliger kon inkopen, maar dat het gewoon in pakken van 10 plakken werd aangeleverd.
[/quote]

Niks aan toe te voegen, behalve dat ik mais ook geen hondenvoer vind. Ik denk dat je vooral lekker Duck + vleesje + visje + eitje moet geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1400520
[quote="Lizzy"]
Niks aan toe te voegen, behalve dat ik mais ook geen hondenvoer vind. Ik denk dat je vooral lekker Duck + vleesje + visje + eitje moet geven.
[/quote]

Neuh, das ook meer voor de kippies.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1400522
[quote="vanaalst"]
zit ik net een heel verhaal te tikken, is alles al gezegt :-\

;D ;D
[/quote]

En dan haal je het weg...suf, dat plaats je toch gewoon.

(en dan zeggen we daarna....great minds.....:-)
Door AmStaff
#1400578
Hoi Hoi,

Wat ik qua verpakking van Duck kan zeggen is dat ik het bestelde als kennelverpakking,dat was 16kg per doos maar wel per kg verpakt.
Financieel gezien scheelde mij dat bijna een euro per kg goedkoper.
Zoals ik het per kennelverpakking bestelde zat de Duck in plastic verpakking en niet zoals je het los koopt in de papierverpakking.

Duck lam&rijst hebben wij hier een tijd aan onze stafford gegeven,maar daar zijn we vanaf gestapt.
Als ik ook eerlijk moet zien ziet het er eigenlijk ook niet echt uit als een vleesmaaltijd(maar dat is onze mening),ondanks dat hebben we het wel een poosje gegeven.


Momenteel wisselen wij kvv's af,zoals Carnibest(natuurvoer),AHV(vlees/pensCompleet),Smuldier(vleescompleet) en af en toe Bullspirit.
Hier gaat onze staff heel lekker op vinden wij.

Succes met je voeding(keuze)

Gr. Daniel
Door Veerle-scrappyToo
#1402316
Ik woon zelf ook in België en het is even zoeken maar er is best wel wat te vinden van kvv in België maar we lopen tochnog wat achter op jullie in Nederland.  Maar idd het is waar ik woon toch een haalbare kaart.  Van waar ben je precies? 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door