Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door deja
#1397968
Ik heb 2 katten ze wegen elk ong. 3,5 kg.
Ik geef ze tussen de 120 en 130 gr. per dag.
s'morgens 60 á 65 bot/vlees
s'avonds 5 avonden spier ook weer 60 á 65 gr. en 2 avonden orgaanmix ook 60 á 65 gr.
orgaan bestaat uit lever hart maag of nier
spier bestaat uit rund paard geit kalkoen en wildassorti.
botvlees bestaat uit kipkarkas kippennek patrijsbout konijnenvoorbeen en parelhoen ga ook nog eend geven.
Het gaat doorsnee heel goed op het moment maar de siamees wil nog wel eens wat weigeren.
Dan eet de andere het wel op kan dat kwaad moet ik het dan maar weghalen dat zij het niet op kan eten
Geef ook 1 x per week zalmgraat.
Laatst gewijzigd door deja op vr 23 okt 2009, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1399491
zietter goed uit, hoor!

en als je zeker wilt weten wat er nu wel of niet in wie gaat,
dan is of apart eten of plisie-agentje spelen een oplossing?
Door deja
#1399528
Nou dat gaat heel moeilijk hier want ze eten zeker orgaan en spier beslist niet direct op kan soms uren duren karkassen enz. dat gaat direct op maar dat andere blijft heel lang staan vinden ze minder lekker denk ik.
Door Too
#1399539
En als je nou, ik doe maar een gooi, lekker laat [genoeg trek in t lijf] eerst orgaan geeft en pas als dat op is de lekkere hap... je moet dan even geen haast hebben.

Meidjes hier eten echt in een paar minuten de bakjes leeg
Door flin
#1399541
misschien kun je dan 's morgens orgaan/ spier geven?

en tegen de tijd dat dat op is 's avonds een stukje knaagwerk?
Door Mevroi Kruim
#1399544
Is vaak een kwestie van aanleren. Mensen laten vaak de hele dag eten staan voor katten met het idee dat dat nodig is of handig oid (sommige mensen doen het met honden ook zo trouwens  :-X).
Katten kunnen prima leren om hun bak leeg te eten als die wordt neergezet, net als honden. Mijn katten doen dat hun hele leven al zo, omdat ik wil weten wie wat eet en wil voorkomen dat sommige katten niks krijgen en andere binnen no time te rollen zijn.
Door Too
#1399551
@ mevroi Kruim..dat is psies mijn redenatie,[ zelfs toen ze nog droge meuk aten]... bak niet leeg=jammer, dat hadden ze razendsnel door
Door deja
#1399589
Ik heb dat in het begin wel geprobeerd s'morgens neerzetten honden uitlaten weer weghalen naar mijn werk als ik thuiskwam ong. 2 uur bakjes weer neerzetten met een kwartier weer weghalen en dan s'avonds weer neer zetten maar de siamees is kwa spier en orgaan heel moeilijk en at dan niets, als ik het weer weg haalde.
Ik kreeg er ook een beetje het heen en weer van de ene poes eet op zolder de andere op 1 hoog anders pakken de honden het weer.
De siamees doet eigenlijk nog maar een aantal weken mee en de ene keer eet die rooie metteen alles op en de andere keer laat zij het eerst een hele tijd staan geen pijl op te trekken.
En ik ben allang blij dat ze barfen en als ze hun bakje misschien eerdaags echt metteen leeg eten dan kan ik misschien zoiets gaan doen, maar ben nu bang dat het dan misschien toch weer gaat mislukken.
Door Too
#1399630
Dat kan ik me levendig voorstellen, ik bof gewoon met deze sufguppen,
ze vinden bijna alles vanaf dag 1 lekker; deur ertussen en mens buiten beeld is voor de rust anders slikken ze t in 1x door.
In t hele prille barf-begin vonden ze sommige dingen wel heel veel werk..
ook dan legden ze t  neer en liepen ze [even] weg... dikke pech,vanavond krijg je t [evt gehamerd] weer.
Door deja
#1399727
Gistermorgen heeft die moeilijke kat voor het eerst KVV gehad moest menneer niet is toen naar buiten geglipt wat niet de bedoeling was want ze zijn al weken binnen anders geeft de buurvrouw ze eten die voert alle katten uit de buurt en ik kan slecht tegen haar zeggen je mag mijn kat niet voeren ze zet de bakjes in haar eigen tuin en dat weet die schoft dus houd ik hem binnen.
Ben naar haar toegegaan dat hij ontsnapt was en of ze hem geen eten wilde geven en heb het bakje KVV er naartoe gebracht, was later wel op waarschijnlijk door de buurkatten.
s'Avonds parelhoen is hij gek op en vanmorgen weer KVV nou heb het net weggegooid nu spier neergezet rund kleine stukjes hij vertikt het, heb het net weggehaald en in de ijskast gezet, neem hem vanavond maar mee naar mijn slaapkamer deur dicht vlees erbij en dan maar kijken of het morgen op is als ik het op de gang laat staan eet die rooie het op die is inmiddels al aardig aangekomen.
Door deja
#1399729
[quote="Lo"]
:-[
Ik ben nog steeds veel te slap met Lo

:-[
[/quote]
Hoe bedoel je is hij ook zo moeilijk, ik ben al zo ver en wil niet terug dus hij zal het eten heb morgenochtend konijnenvoorbenen daar is hij dol op maar als hij nou geen spier en orgaan eet en alleen maar bot/vlees dat is niet goed hoewel hij nog goede ontlasting heb.
Door verwonderd
#1399730
;D
Lo krijgt enkel en alleen rauw. Maar ik had mij voorgenomen over te stappen op barf. Nou, madame dus niet. Ik vind ook dat ze onmiddellijk het bakje moet leeg eten. Soms lukt het mij om het bakje weg te halen en vaker ben ik slap en laat ik het staan en ga ik naar mijn werk  :-[
Door deja
#1399731
Ja zo ik ook ik vloog op een gegeven moment van hot naar haar met die bakjes iedere keer in zakjes in de koelk.
en dan er weer uit en er weer in ik dacht ook op een gegeven ogenblik ze regelen het maar zelf, maar ik heb er natuurlijk 2 en die rooie is veel makkelijker met eten maar eet wel denk ik alles van die siamees op wat hij laat staan.
En dan komt het er wel op neer dat menneer alleen maar karkassen en kippennekken eet.
Laatst gewijzigd door deja op zo 25 okt 2009, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1399782
Ik realiseer me ook wel dat ik makkelijk kan adviseren, als stuurvrouw aan wal.. t gaat hier gewoon van af t begin erg makkelijk afgezien van houtduif en muis eten ze echt alles
Dus voor alle worstelaars..  :bigarmhug: en veeeel geduld!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door