Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kayleigh
#1397605
Wij hebben een Flatcoated Retriever genaamd Kayleigh, en ze is net 5 jaar geworden. Sinds een paar weken zitten er knobbeltjes in haar voor- en achterpoten. Onderzoek door de DA heeft uitgewezen dat het Nodulaire Dermatofibrose is. Heeft hier iemand ervaring mee, of kan iemand hier iets meer over vertellen? Op internet is met Google weinig hierover te vinden.
Door Borke
#1398476
Ik heb er nog nooit van gehoord, dus kan je helaas niet helpen - ik hoop dat je reacties krijgt waar je wat aan hebt.
Wel wil ik je welkom heten op Barfplaats!

Wat voor voeding geef je je hond - uiteindelijk is dit een forum wat over voeding gaat  8)
Door Lizzy
#1398489
Ja, welkom op Barfplaats. Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Is het iets dat vaker bij dit ras voor komt? Geloof het niet he? Maar wat zegt de DA? Wat is de therapie?
Door kayleigh
#1399223
Hallo bedankt voor jullie reactie.
De ziekte die Kayleigh heeft is heel zeldzaam het komt voor bij herdershonden en retrievers,maar er is geen therapie voor.
De DA heeft het er met een professer overgehad en in het gunstigste geval heeft ze nog twee jaar.
Als ze de bulten kunnen verwijderen is er kans op genezing maar er zitten al zo veel bulten in haar poten dat dat niet mogelijk is.
Het zit nu in haar poten maar als het naar de nieren gaat is het einde verhaal.
Omdat de ziekte zo zeldzaam is is er niets over te vinden daarom hopen we dat iemand ons meer kan vertellen over het verloop van de ziekte want nu weten we niets en dat maakt ons heel verdrietig.
Ze krijgt al van het begin af Royal canin brokken.
Het enige wat we nu kunnen doen is haar nog een heel fijn leven geven.

Karin.
Door pallas
#1399278
kayleigh schreef: Hallo bedankt voor jullie reactie.
De ziekte die Kayleigh heeft is heel zeldzaam het komt voor bij herdershonden en retrievers,maar er is geen therapie voor.
De DA heeft het er met een professer overgehad en in het gunstigste geval heeft ze nog twee jaar.
Als ze de bulten kunnen verwijderen is er kans op genezing maar er zitten al zo veel bulten in haar poten dat dat niet mogelijk is.
Het zit nu in haar poten maar als het naar de nieren gaat is het einde verhaal.
Omdat de ziekte zo zeldzaam is is er niets over te vinden daarom hopen we dat iemand ons meer kan vertellen over het verloop van de ziekte want nu weten we niets en dat maakt ons heel verdrietig.
Ze krijgt al van het begin af Royal canin brokken.
Het enige wat we nu kunnen doen is haar nog een heel fijn leven geven.

Karin.
Zaak dus om haar immuunsysteem zo sterk mogelijk te houden en dat doe je niet door haar brokjes te voeren.
Gelukkig kan je hier alles lezen over vers voeren, dan geef je haar ook meteen elke dag een maaltijd om veel plezier van te hebben (en jij ook ;) )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door